• Jendeas

Clearblue & Pergotime

föresten en fråga till er, testar ni er trots att ni fått mens? Läst på andra forum att man trots mens kan vara gravid.. Jag har blivit lite snål med gravtest nu på senare tid, har ju köpt så förbannat många och blir alltid lika deppig när de visar negativt. Men hur gör ni? 

• Jendeas

Okej! Nej jag testar inte heller faktiskt! Missade att de var dag 9 imorse och att jag skulle kissa på stickan till monitorn... Trött och yrvaken påväg till jobbet så tänkte jag mig inte för utan kissade först och sen satte igång monitorn!!! Har jag sabbat hela denna månadens nu då?

• Jendeas

Tack för de svaret Elin! =) 

Emtfb : Jag är lycklig för deras skull, försöker intala mig själv ett mantra: De händer när de händer, eller kommer när de kommer.. hahaha.

Ullared är det bästa :)) De kan alltid få en på andra tankar. Ha så trevligt. 

• Jendeas

En dag mer eller mindre kan nog inte ha någon större inverkan, mest att cykeln blir längre och inte likadan som den varit innan.. därav lite svårare att veta när ÄL dyker upp om du haft koll på det innan dvs. Men kolla med din Gyn först innan du gör något. :)) Lycka till.

• Jendeas

Okej då fick vi svar på det :)) Mycket bra .. Skönt att du fick tag på henne iaf så de löste sig. 

Jo jag tycker veckorna seeegar sig fram, under nästa vecka ska vi sexa och de känns som en evighet dit.. Hur planerar och lägger ni upp ägglossningsveckan?! Hur har ni sex för helgradera, innan har vi haft sex så ofta vi haft tid till men tror vi ska försöka varannan dag under denna veckan, men jag är rädd att man ska missa ÄL då!? 

• Jendeas

efter lite googling är de tydligen bara en myt att spermiekvaliteten blir sämre om man har sex ofta, många läkarsidor rekommenderade dagliga samlag runt ÄL.. 

• Jendeas

vi har försökt pricka in runt ÄL, men de har varit svårt då vi inte vetat om jag ens haft ÄL och ännu mindre när den dök upp..
    Men nu är det andra månaden i rad med monitorn och pergotime så nu hoppas vi ha räknat rätt och allt går som det ska.. Blir ju alltid lättare när man själv kan ha lite koll på det.
    Så denna månaden bestämde vi oss nog för att köra varje dag under en veckas tid för att som du säger Elin ju oftare desto bättre :)) Och vi vill så gärna.

• Jendeas

Hej tjejer. Här var varit ovanligt tyst nu i dagarna?! Hur går det för er? Väntar alla på ÄL nu eller nån väntar på BIM? 
    Håller tummarna för oss.

Hur gamla är ni och vad arbetar ni med ? =) 

• Jendeas

Jag kan börja, Jag är 23 år gammal och jobbar inom vården, min sambo tillika fästman är 24 år gammal och jobbar inom lantbruk.. Vi har i mer än ett år försökt skaffa ett barn men utan att lyckas, i vintras fick vi utskrivet pergotime som nu tas regelbundet.. Ingen PCO eller andra sjukdomar , Sambon är dock inte spermatestad då han sedan innan redan är pappa.. Så det behövdes inte till att börja med sa min gyn. 

• Jendeas

Ni är duktiga :)) Fantastiskt vad vi gör för att få sätta ett liv till världen. De viktigaste jobbet som föräldrar väntar på oss. 
    ÄL är på fredag så nu är de sextajm varjekväll !!  

Hejar också på dig längtarefterbebis, du är grym !! 

Svar på tråden Clearblue & Pergotime