• Anonym (Mamma)

Pojke i klänning!

Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 

• Svar på tråden Pojke i klänning!
  • Anonym

Fullständig idioti...     pojke o flicka var e problemet ?

• Plutteli
    Anonym skrev 2012-07-06 15:54:43 följande:
    Jag antar att ni inte har pojkar och flickor till barn utan hönor, eller hens eler vad fan ni nu har, det förklarar ju att vissa här inte vill göra skillnad mellan könen.

Antagligen är även ni hermafroditer och barnen kommer från jungrufödsel .-D

Jasså, du har lador du? Själv har jag två flickor, finaste små tjejerna som finns! ;)
  • SofieMuller

OKEJ!!!!!!!
    Stopp och belägg monsterskägg!

Jag anser att barn ska få möjligheten att välja själv vad dom vill ha på sig (inom rimliga gränser)
    Min son på 2 år älskar att låna storasysterns prinsessklänning, hello kitty-tröjor, klämmor osv.

Barn har inte någon uppfattning om könsindelning utan väljer det som är fint!
    Han älskar även traktorer och bilar, det har han också "valt" själv.

Vem är vi och säga att inte pojkar får ha nagellack eller prinsessklänning?!
    Ska inte flickor få ha jeans och snickarbyxor då heller?

Varför ska mina barn tvunget sättas in i fack?!
    Jag är på precis samma sätt emot "hen"-snacket för det är lika löjligt!
    Vill flickor ha rosa prinsessklänning och pojkar leka med bilar, varsågod!

LÅT DOM VÄLJA SJÄLV!

• Dorian Ertymexx
    SofieMuller skrev 2012-07-06 19:18:28 följande:
    OKEJ!!!!!!!
    Stopp och belägg monsterskägg!

Jag anser att barn ska få möjligheten att välja själv vad dom vill ha på sig (inom rimliga gränser)
    Min son på 2 år älskar att låna storasysterns prinsessklänning, hello kitty-tröjor, klämmor osv.

Barn har inte någon uppfattning om könsindelning utan väljer det som är fint!
    Han älskar även traktorer och bilar, det har han också "valt" själv.

Vem är vi och säga att inte pojkar får ha nagellack eller prinsessklänning?!
    Ska inte flickor få ha jeans och snickarbyxor då heller?

Varför ska mina barn tvunget sättas in i fack?!
    Jag är på precis samma sätt emot "hen"-snacket för det är lika löjligt!
    Vill flickor ha rosa prinsessklänning och pojkar leka med bilar, varsågod!

LÅT DOM VÄLJA SJÄLV!

Men man kan ju inte låta barn välja FEL heller!!!11!!! Drömmer
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym

"Pojke i klänning". Samma genustjat i en ny tråd och samma engagemang och samma tråååååkiga argument............och när den här "pojke ska ha flickkläder"-tråden dör så kommer nästa och nästa och nästa och nästa och snart dör vi

• viseversa

Min son kommer utan tvekan få gå ut i klänning om han själv vill det! Nu är han bara 16 mån än så länge! Men jag kommer inte förbjuda vissa plagg bara för att han råkar ha snopp! Han ska ha samma rätt att klä ut sig som sina systrar!

• Anonym
    viseversa skrev 2012-07-06 19:42:01 följande:
    Min son kommer utan tvekan få gå ut i klänning om han själv vill det! Nu är han bara 16 mån än så länge! Men jag kommer inte förbjuda vissa plagg bara för att han råkar ha snopp! Han ska ha samma rätt att klä ut sig som sina systrar!
    som sagt var.......en evighetsmaskin.............blablablabla   Men lägg ner detta trams.
  • Anonym (vet hut)

Ja men lyssna här då vad jag såg! Var inne på ICA med mannen och ser en flicka i 3-årsåldern springa runt i jeans och grå mössa på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att flickor har grått, men jeans!? Sånt tjafs får inte mina döttrar gå i! Flickor ska ha kjol.
    Stackars barn som inte får lära sig sin rätta plats.

• ljung och viol
    Soolrosen skrev 2012-07-05 19:52:59 följande:
    Jag kan ärligt säga att när min pojke blir äldre så kommer han inte få en rosa prinsessklänning.. Därför det är för flickor men sen om andra väljer att sätta det på sina pojkar får de väl göra det.. Jag dömer ingen. Alla får göra som de vill :) Men jag tycker att rosa prinsessklänningar är för flickor och det står jag för.. Jag tycker det ska finnas vissa skillnader på pojkar och flickor. Även om det är barn vi pratar om.

Instämmer!
  • Anonym
    Anonym (vet hut) skrev 2012-07-06 19:46:08 följande:
    Ja men lyssna här då vad jag såg! Var inne på ICA med mannen och ser en flicka i 3-årsåldern springa runt i jeans och grå mössa på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att flickor har grått, men jeans!? Sånt tjafs får inte mina döttrar gå i! Flickor ska ha kjol.
    Stackars barn som inte får lära sig sin rätta plats.
    Å herregud ..........nä nu låtsas jag att denna tråd inte finns.....tralalalalala ajö 
Svar på tråden Pojke i klänning!