• Anonym (Mamma)

Pojke i klänning!

Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 

• Svar på tråden Pojke i klänning!
  • Falumamman
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-06 14:07:31 följande:
    Men du förstår, inte, alla de barnen blir ju BÖGAR, och då minskar antalet svenska barn som föds, och VIPS SÅ HAR TALIBANERNA TAGIT ÖVER!!!!! Obestämd
    It makes sense
  • BertaFilippa Krattkquist
    Men du förstår, inte, alla de barnen blir ju BÖGAR, och då minskar antalet svenska barn som föds, och VIPS SÅ HAR TALIBANERNA TAGIT ÖVER!!!!! Obestämd
  • Anonym
    Fortfarande inte sökt hjälp?

• Verea

Min 5-årige son fick en fin ljusblå askungenklänning av farmor i förra veckan. Den har han haft ute och lekt med och med tiara och allt. Men han har haft sin stålmannendräkt på sig lika mycket. Han är väl medveten om att människor säger saker till och om honom men det är hans val att gå klädd så. Det mest tragiska är intoleranta vuxna som är tvungna att ge utlopp för sina känslor och åsikter gentemot små barn. 

För oss handlar det inte om ett socialt experiment utan snarare om att vårt barn har fått välja vad han vill när det gäller ett personligt uttryck. Vill bara poängtera för TS att han är fult medveten om sitt kön vill gifta sig med sin tjejkompis när han blir vuxen.

Problemet här är att flickor är långt mer frigjorda än pojkar. De kan anta manliga attribut utan att någon höjer ett ögonbryn. För pojkar har utvecklingen gått långsammare och det betyder att de blir ifrågasatta om de går utanför den gängse normen. Jag är glad att jag har en pojke som vågar bryta den normen.  

• Anonym (Ilandsproblem)

vem bryr sig egentligen? Kul om grabbsen återerövrar "sin" forna färg rosa/lila. Jag skiter fullständigt i om en snubbe har klänning. Småbarn ska du ge f-n i. Låt dem ha sina kläder i fred. Det är du som har problem inte den/de som har de kläder du anser vara fel.

• Anonym (Ilandsproblem)

Ja... herreminje och det vet men ju hur BÖGAR är! Haha huvudet på spiken!
  • Anonym

Vad fan har du med det att göra TS? Vad tror du kommer hända? Kommer stackaren bli homosexuell? Och om han blir det, vad fan spelar det för roll? Jävla kärring.

• Sanna o Ryan
    Anonym skrev 2012-07-06 15:54:43 följande:
    Jag antar att ni inte har pojkar och flickor till barn utan hönor, eller hens eler vad fan ni nu har, det förklarar ju att vissa här inte vill göra skillnad mellan könen.

Antagligen är även ni hermafroditer och barnen kommer från jungrufödsel .-D
    Får jag fråga hur du kan få ordet hen till hönor (höna)??
    Det är svenska vi pratar i Sverige, inte engelska. 

Löjligt att folk ska ifrågasätta ordet och säga höna istället.
    Ingen ifrågasätter ordet BARN, eller SVENSKA ords betydelse på ANDRA språk inom andra ämnen.
    ♥ Adam och Oliver ♥
  • Border

• Nihilisten

Men snälla, en liten pojke som klätt ut sig och leker? Har du verkligen inte andra saker att bekymra dig om så att du måste störa dig på ett litet barn? 

Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen.
Svar på tråden Pojke i klänning!