• Anonym (Mamma)

Pojke i klänning!

Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 

• Svar på tråden Pojke i klänning!
  • linas fina

Jag tror inte att folk förstår vad leksaker och utklädningskläder är för något. Det är just leksaker för våra barn. De kan klä ut sig till vad som helst, iträda en roll, bli superhjälte, en sagoprinsessa eller ett djur.
    Barn lär sig i leken, utvecklas, provar på, utforskar m.m m.m. Tycker snarare det är sjukt att neka ett barn vissa leksaker med hänvisning till dennes kön. Lekar är ju bra saker, och rollekar absolut!
    Varför tycker folk inte att det är lika sjukt att klä ut sig till ett djur? Finns massor av djurdräkter och det är väl i såna fall ännu konstigare. Äh, det förstår ni väl att i leken kan man vara vad/vem som helst. =) 

• Plutteli
    Anonym skrev 2012-07-06 19:29:08 följande:
    "Pojke i klänning". Samma genustjat i en ny tråd och samma engagemang och samma tråååååkiga argument............och när den här "pojke ska ha flickkläder"-tråden dör så kommer nästa och nästa och nästa och nästa och snart dör vi
    Har du missat att TS är EMOT att pojkar ska få ha klänning?
  • Anonym (Jenny)
    Anonym skrev 2012-07-06 01:43:11 följande:
    Då din sambo är en transa, har ni långt kvar till könsbyte?

• Anonym
    Plutteli skrev 2012-07-06 19:55:18 följande:
    Har du missat att TS är EMOT att pojkar ska få ha klänning?
    Och?
  • Anonym (Jenny)

Tycker det är så fult när pojkar ser ut som flickor och tvärtom.. isch

Flickor ska ha kjol och klänning ofta och långt hår. Pojkar ska ha kläder med fräna tryck, inget rosa fjanteri och givetvis ska de ha kort hår.

Kollade in på lady dahmers blogg häromdan och höll på att skita i brallan av skratt när jag såg hennes ungar. Skrattande  

• Anonym
    Anonym (Jenny) skrev 2012-07-06 20:04:08 följande:

Flickor ska ha kjol och klänning ofta och långt hår. Pojkar ska ha kläder med fräna tryck, inget rosa fjanteri och givetvis ska de ha kort hår.

Kollade in på lady dahmers blogg häromdan och höll på att skita i brallan av skratt när jag såg hennes ungar. Skrattande  

Ska ha? Nej det finns inget ska. Hoppas du inte lär dina eventuella barn att man ska skratta åt andras kläder och utseende. Mobbing härstammar nog främst från vuxna som du tyvärr..
  • Plutteli

Ska och ska. Du har det du finner bekvämt, jag har det jag finner bekvämt och mina ungar har det dem finner bekvämt. Problem med det?
  • Anonym (Jenny)
    Anonym skrev 2012-07-06 20:05:54 följande:
    Ska ha? Nej det finns inget ska. Hoppas du inte lär dina eventuella barn att man ska skratta åt andras kläder och utseende. Mobbing härstammar nog främst från vuxna som du tyvärr..
    hennes ungar lär bli mobbade
  • Anonym (vet hut)

Jag instämmer. Flickor ska ha kjol, eller klänning om det är kalas. Pojkar ska ha byxor, eller kortbyxor på sommaren. Annars kan det ju bli hemskt varmt för dem.

Jag kan dock inte drista mig till att skratta åt sådana spektakel som när pojkar har klänning. Jag tycker inte att det är något att skratta åt. Jag tycker att det är allvarligt.
  • Anonym
    Anonym (Jenny) skrev 2012-07-06 20:10:20 följande:
    hennes ungar lär bli mobbade
    Ja säkert av dina barn, eller av barn med föräldrar som resonerar som du. Hemskt.
Svar på tråden Pojke i klänning!