MimmiSthlm skrev 2012-09-24 15:26:10 följande:
Vad lustigt, precis detta hände mig för bara ett par dagar sen! Känns som magen har blivit mkt mindre sen jag tog fotot (se tidigare inlägg), men samtidigt kan jag för första gången faktiskt känna livmodern när jag står upp så nu är det iaf en "riktig" bebiskula :) Något som är så sjukt häftigt också är att jag, när jag ligger på rygg på golvet och spänner magen lite, faktiskt kan få in ett helt finger mellan magmusklerna precis under naveln nu! Helt galet att kroppen har börjat delat på sig redan för att få plats med en hel bebis!
haha det har jag på morgonen, det sticker upp extra mycket på vänstersidan :P (hon verkar föredra att ligga på vänster sida, är där jag lättast hittar med dopplern också)
Jag kan nästan få in 2 fingrar (1½ mer) mellan magmusklerna (känner en bit ovanför navlen) nu när jag spänner dem :P lite läbbigt tycker sambon...
MimmiSthlm skrev 2012-09-24 15:55:18 följande:
Wow! Från vilken vecka funkar den? Finns den på deras hemsida? Nu fick jag världens måste-ha-begär!
Jag lyssnade första gången i vecka 12 tror jag, och ja du kan köpa den på
teknikmagasinet.se tänk bara på att batteriet kan vara stendött (var det för oss) när du får hem den :P
Gullan: Vi har också tänkt en Emmaljunga, av exakt samma anledningar som du har (jobbar också på en förskola)