• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii

Åh jisses! Ligger helt i tårar & varvar skratt & glädje tårar. Kände att bebisen rörde på sig så jag lade handen på magen & fick en så stor spark, som kändes inifrån och ut. Åh. Gråter så! Älskade lilla liv! Älskar dig så! ❤

25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-09-21 09:44:30 följande:
    Jag kände min för första gången för kanske 2 veckor sen, v 14 & känner som du obehaget när jag böjer mig & så. Jag ser nästan lika stor ut som du & jag tror att det mest beror på både bebis magen (livmodern) & att allt börjar flytta sig upp & man är lite mer svullen så kanske hälften eller 1 tredjedel av magen är gravidmagen, då livmodern inte kommit upp till naveln ännu, även om man känner sig hård :) Inget att oroa dig över, alla kroppar är dessutom olika & alla grav är olika, finns egentligen inget som säger att man MÅSTE följa en bana :) 
    Nej det är helt sant, men man känner sig alltid så "udda" med alla symptom osv. Men det är ju faktiskt sant att alla graviditeter är helt olika :)

Sedan bara ett par dagar kan jag verkligen känna min livmoder/bebis när jag jag lägger mig på golvet, så otroligt häftigt!  Känns inte alls lika mkt när jag ligger i vår säng som är ganska mjuk.

Igår morse när jag vaknade la jag mig på golvet för att känna på magen, och då hade bebisen krypit upp på vänster sida precis under naveln, såg så himla roligt ut med en helt sned boll som stack upp på magen haha :) Lite läskigt att kunna "hålla" bebisen i sin hand, men så mysigt!!!
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-09-21 17:41:28 följande:
    Hej Tjejer :)

För er intresserade så har jag satt igång en graviditetsvlogg serie, där jag varje ny graviditetsvecka lägger upp en video där jag svarar på några fasta frågor om graviditeten & så :)

alisagonzalez.se/category/i-vantan-pa-dig/i-v.../ 

Vad roligt! Det ska jag absolut kika på! :)
  • MimmiSthlm
    Erya skrev 2012-09-21 18:54:38 följande:
    Lagt upp receptet :) Du kan använda burktomater, ta då bara mindre vatten, men det är nog godast med färska tomater ;)

Min mage är rätt "stor också, hade några dagar i vecka.... 14 tror jag då magen helt plötsligt försvann, och jag bara hade minimal lite bula nere ovanför blygdbenet, Så det mesta är nog svullnad, luft, och invälvor som möbleras om. men det är ändå rätt coolt för man ser ju faktiskt gravid ut :P

Nu kan jag känna livmodern hela tiden (15+4) Ska se om jag orkar ta bild ikväll, har lite ont idag....

Vad lustigt, precis detta hände mig för bara ett par dagar sen! Känns som magen har blivit mkt mindre sen jag tog fotot (se tidigare inlägg), men samtidigt kan jag för första gången faktiskt känna livmodern när jag står upp så nu är det iaf en "riktig" bebiskula :)  Något som är så sjukt häftigt också är att jag, när jag ligger på rygg på golvet och spänner magen lite, faktiskt kan få in ett helt finger mellan magmusklerna precis under naveln nu! Helt galet att kroppen har börjat delat på sig redan för att få plats med en hel bebis!
  • MimmiSthlm
    Hokuspokusan skrev 2012-09-21 23:10:24 följande:
    Iom att min sambo har kusin och mors farbror med downs tyckte vi personligen att det var ändå ganska nära. Men med nära, menas syskon här... Vi krävde en genetisk rådgivning för att vara säkra och fick komma till vårt stoora sjukhus :) 

Min sambo har Ocular Albinism (OA1) Albinism som endast drabbar synen och djupseendet. När han var mindre hade han Aplastisk Anemi (sällsynt blodsjukdom) Man kan i stort sett göra hur mycket undersökningar som man vill men, man får ungefär veta det man vet idag. Att förhöjda risker alltid finns. Dom var mycket intresserade av min sambo i medicinsk fråga :p 

Men ja, ett UL fick vi och nackspalten (dålig på att komma ihåg ord..) såg bra ut :) 

Vad skönt att ni fick göra det iaf :) Som jag skrev innan, så himla märkligt det där..!

Jag förstår, okej men är det sjukdomar man kan behandla enkelt? Måste erkänna att jag aldrig hört talas om dem, men om din sambo har dem och mår bra bör det ju inte vara någon fara om barnet får samma sak :)

Skönt att allt såg bra ut!!  
  • 2009
    Laliii skrev 2012-09-24 12:11:54 följande:
    Åh jisses! Ligger helt i tårar & varvar skratt & glädje tårar. Kände att bebisen rörde på sig så jag lade handen på magen & fick en så stor spark, som kändes inifrån och ut. Åh. Gråter så! Älskade lilla liv! Älskar dig så! ❤
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se

Men åh så mysigt! Jag har fortfarande inte känt nåt tror jag, så här i början är det nog rätt svårt att skilja fosterrörelser från andra, eeeeh, tarmrörelser :) Läste att det är normalt att inte känna nåt förrän v 20 också, så jag är inte orolig. Men det hade varit kul att få ett livstecken! Precis en vecka kvar till RUL idag... :)
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-09-22 15:52:48 följande:
    Idag var vi på barnvagnsprovkörning runda & det slutade med att vi bestämde oss för en Bugaboo Cameleon 3 i färgen Sand. Det känn helt rätt för oss båda =) Beställningen kommer att läggas senast i Januari. Längtar såååå!

Imorgon går jag in i vecka 17 & fortsätter att vara rätt så trött. Powernappar dagligen. Inte lätt att vara gravid haha. 

Själv drömmer jag också om en Bugga, men en helsvart från All Black Limited Edition-serien.. Åh, så snygg den är! Vi ska åka och provköra om ett par månader och om den känns bra blir det en sådan! Gud vad surrealistiskt att köpa bebisgrejer, än har vi inte vågat köpa något, vi kommer nog bara köpa det allra nödvändigaste lite innan förlossningen för att inte jinxa det.. Jobbigt om något går fel så är hela hemmet fullt med bebissaker. Men om vi får veta vad det blir för kön på RUL:et har jag sagt till min sambo att jag kommer att köpa ett litet plagg direkt iaf haha :)
  • 2009
    MimmiSthlm skrev 2012-09-24 15:26:10 följande:
    Vad lustigt, precis detta hände mig för bara ett par dagar sen! Känns som magen har blivit mkt mindre sen jag tog fotot (se tidigare inlägg), men samtidigt kan jag för första gången faktiskt känna livmodern när jag står upp så nu är det iaf en "riktig" bebiskula :)  Något som är så sjukt häftigt också är att jag, när jag ligger på rygg på golvet och spänner magen lite, faktiskt kan få in ett helt finger mellan magmusklerna precis under naveln nu! Helt galet att kroppen har börjat delat på sig redan för att få plats med en hel bebis!

Vad lustigt, jag tycker också att magen varierar i storlek från dag till dag, vissa dagar känns den redan i vägen! Tänk då om 3-4 månader till... :) fast snart är den så stor att jag ser gravid ut iaf, och inte bara fet :)
  • MimmiSthlm
    2009 skrev 2012-09-22 19:09:45 följande:
    Dagens (kommande) I-landsgravidproblem: Klippa tånaglarna! Det tar redan emot... :/

Förstår precis vad du menar! Att knyta skorna på morgnarna börjar redan bli bökigt, vågar inte ens tänka på hur det blir sen när man fått en riktig bebismage och gått upp x antal kilon.. hjälp! Haha
  • 2009

Jag var på stan med min mamma idag som ville kolla på lite bäbisgrejer, men vad konstigt det kändes att fingra på vagnar och bärselar! Är det bara jag som känner så? Det känns så avlägset trots en växande mage... Jag har aldrig velat ha barn eller varit så förtjust i dem (förstå mig rätt här, jag är verkligen glad över det här barnet men det har aldrig funnits på min topplista över saker som måste göras i livet) men jag antar att känslan kommer så småningom :) Eller låter det som om jag är helt dum i huvudet?

Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013