Laliii skrev 2012-09-21 09:44:30 följande:
Jag kände min för första gången för kanske 2 veckor sen, v 14 & känner som du obehaget när jag böjer mig & så. Jag ser nästan lika stor ut som du & jag tror att det mest beror på både bebis magen (livmodern) & att allt börjar flytta sig upp & man är lite mer svullen så kanske hälften eller 1 tredjedel av magen är gravidmagen, då livmodern inte kommit upp till naveln ännu, även om man känner sig hård :) Inget att oroa dig över, alla kroppar är dessutom olika & alla grav är olika, finns egentligen inget som säger att man MÅSTE följa en bana :)
Nej det är helt sant, men man känner sig alltid så "udda" med alla symptom osv. Men det är ju faktiskt sant att alla graviditeter är helt olika :)
Sedan bara ett par dagar kan jag verkligen känna min livmoder/bebis när jag jag lägger mig på golvet, så otroligt häftigt! Känns inte alls lika mkt när jag ligger i vår säng som är ganska mjuk.
Igår morse när jag vaknade la jag mig på golvet för att känna på magen, och då hade bebisen krypit upp på vänster sida precis under naveln, såg så himla roligt ut med en helt sned boll som stack upp på magen haha :) Lite läskigt att kunna "hålla" bebisen i sin hand, men så mysigt!!!