• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Jeff
    Anonym (Tvåfinadöttrar) skrev 2012-07-26 11:33:18 följande:
    Men flickor kan väl vara individer för sig och likaså pojkar? För mig är det så, jag har två döttrar och stärker dom med självförtroende och respekterar dom som dom är och tror att på så sätt att dom lär sig göra likadant! Men dom är ju fortfarande flickor, allt handla ju om vad man ger man för dom för förutsättningar! Alla gör vi ju olika såklart! Men hen förekommer inte hemma hos oss och skulle dom kalla mina flickor för hen på dagis skulle jag på en gång ta upp detta för att jag tycker det otroligt stötande och provocerande! Så var det med det!
    Varför skulle de på dagis kalla dina döttrar för hen, dagis vet ju vilket kön de har och hen används när man inte vet. Exempelvis när någon ser min 4 månader gamla dotter, bebisar är ju ofta svåra att se skillnad på om man inte tar av blöjan.

Främmande person: Åh, hur gammal är hen?
    Jag: hon är 4 månader.

Vad är provocerande i det? Det syns ju inte att hon är en flicka och jag skulle snarare bli smått stött om någon frågade "hur gammal är den?".

Gubbkärring
  • Anonym
    PumpkinQueen skrev 2012-07-26 10:11:58 följande:
    Det är ingen som vill förneka vilket kön någon har. Det är inte det som är syftet med hen. Det är inte heller så man använder ordet.
    NEJ! Det begriper varje normalbegåvad individ??. Hen är ett "hjälpord" och inte ett ord som har till syfte att utplåna könsskillnader!? "Hen" är helt oladdat! Används av bekvämlightesskäl för att man ska slippa säga/skriva han/hon henne/honom i de fall då man inte vet könet på de/den man talar/skriver om eller då det kan gälla båda könen lika mycket. "Hen" är inte ett ord som ska blandas in i den tröstlösa genusdebatten som förs här i tråd efter tråd av "galna" mammor (alltid mammor) som fått för sig att deras son VISST kan ha rosa klänning och klackskor på förskolan etc etc etc tills man spyr (handlar sällan eller aldrig om flickors klädsel). "Hen" är inte könsladdat utan precis tvärtom NEUTRALT. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-26 11:47:58 följande:
    NEJ! Det begriper varje normalbegåvad individ??. Hen är ett "hjälpord" och inte ett ord som har till syfte att utplåna könsskillnader!? "Hen" är helt oladdat! Används av bekvämlightesskäl för att man ska slippa säga/skriva han/hon henne/honom i de fall då man inte vet könet på de/den man talar/skriver om eller då det kan gälla båda könen lika mycket. "Hen" är inte ett ord som ska blandas in i den tröstlösa genusdebatten som förs här i tråd efter tråd av "galna" mammor (alltid mammor) som fått för sig att deras son VISST kan ha rosa klänning och klackskor på förskolan etc etc etc tills man spyr (handlar sällan eller aldrig om flickors klädsel). "Hen" är inte könsladdat utan precis tvärtom NEUTRALT. 
    PS Nu kommer det snart ett svar på mitt inlägg av typen -"Min grabb är ingen "hen" och han kan visst ha rosa klänning......gah, bah,...sluta klanka ner på oss mammor som inte vill tvinga in våra pojkar i en könsroll de inte valt. Min lille Kalle som är 1,5 år ääääääääälskar sin rosa paljettklänning.................................................................Suck
  • Nicke
    Anonym skrev 2012-07-26 11:47:58 följande:
    Precis. Normalbegåvad.
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-26 11:02:00 följande:
    Jag blir så trött...

Fine. Låt flickor vara flickor. Men låt då också feta vara feta. Låt mobbare vara mobbare. Låt pedofiler vara pedofiler. Låt alla som är fast i ett dåligt beteende, en usel situation eller en värdelös norm sitta fast i det, för hey, så ÄR det ju bara!!

Flickor ska inte vara Flickor och pojkar ska inte vara Pojkar. BARN ska vara INDIVIDER.     
    Men "Dorian" du som är jättesmart!!! Denna diskussion handlar ju om ordet "hen"!! Nog använder du väl det ordet och tycker det är smidigt. 
  • Jellybeanbaby
    MaryArden skrev 2012-07-26 14:16:51 följande:
    Kan du inte bemöta Dorians inlägg i sak istället för att häva ur dig en massa oförskämdheter?
    Alla hans inlägg gentemot mig är passivt aggressiva eller rent ut aggressiva där han jämför mig med nån med svåra psykoser eller hur det nu var. Hans sätt att diskutera på ligger på en talibans nivå.

Jag förstår inte varför man inte får tycka illa om ordet "hen".
    För mig kommer det ordet alltid hamna innanför citationstecken för för mig är det inget riktigt ord och jag kommer aldrig använda det.
  • Jellybeanbaby

Tvåfinadöttrar skriver "Men låt flickor vara flickor och pojkar vara pojkar och låt dom stället få samma förutsättningar, förneka inte vilket kön dom har,"

vilket är skitbra uttryckt, naturligt, sunt bondförnuft!

Dorians svar: "Låt flickor vara flickor. Men låt då också feta vara feta. Låt mobbare vara mobbare. Låt pedofiler vara pedofiler. Låt alla som är fast i ett dåligt beteende, en usel situation eller en värdelös norm sitta fast i det, för hey, så ÄR det ju bara!!"

MAO, medlemmen Anonym (Tvåfinadöttrar) sitter fast i ett dåligt beteende, en usel situation eller en värdelös norm.

Så här diskuterar han hela tiden! jag vill bara öppna ögonen på er.
    Dorian = Mobbare!

• PumpkinQueen
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-26 14:40:41 följande:
    Alla hans inlägg gentemot mig är passivt aggressiva eller rent ut aggressiva där han jämför mig med nån med svåra psykoser eller hur det nu var. Hans sätt att diskutera på ligger på en talibans nivå.

Jag förstår inte varför man inte får tycka illa om ordet "hen".
    För mig kommer det ordet alltid hamna innanför citationstecken för för mig är det inget riktigt ord och jag kommer aldrig använda det.
    Du får jättegärna tycka illa om hen, något annat har väl ingen sagt? Det som gör folk aningen irriterade är att du har hittat på en egen betydelse av ordet och sedan anklagar andra för att tycka så där som du hittat på.

Ungefär som att jag skulle säga att ordet stol var kränkande för att det betyder lesbisk. Då skulle folk antagligen säga till mig "Hör du Pumpkin, nu har du nog missförstått. En stol är en möbel som man sitter på. Det är inte en kvinna som tycker mycket om andra kvinnor".

Förstår du hur jag menar?
  • PumpkinQueen
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-26 14:43:05 följande:
    Tvåfinadöttrar skriver "Men låt flickor vara flickor och pojkar vara pojkar och låt dom stället få samma förutsättningar, förneka inte vilket kön dom har,"

vilket är skitbra uttryckt, naturligt, sunt bondförnuft!

Dorians svar: "Låt flickor vara flickor. Men låt då också feta vara feta. Låt mobbare vara mobbare. Låt pedofiler vara pedofiler. Låt alla som är fast i ett dåligt beteende, en usel situation eller en värdelös norm sitta fast i det, för hey, så ÄR det ju bara!!"

MAO, medlemmen Anonym (Tvåfinadöttrar) sitter fast i ett dåligt beteende, en usel situation eller en värdelös norm.

Så här diskuterar han hela tiden! jag vill bara öppna ögonen på er.
    Dorian = Mobbare!
    Men oavsett hur någon annan beter sig så har du fortfarande ansvar för ditt EGET beteende. Just nu beter du dig rätt illa (att kalla någon för taliban är ju inte direkt vänligt) och det ser ju inte så bra ut. Är det verkligen det intrycket som du vill ge människor?
  • Jellybeanbaby
    PumpkinQueen skrev 2012-07-26 14:49:06 följande:
    Du får jättegärna tycka illa om hen, något annat har väl ingen sagt? Det som gör folk aningen irriterade är att du har hittat på en egen betydelse av ordet och sedan anklagar andra för att tycka så där som du hittat på.

Ungefär som att jag skulle säga att ordet stol var kränkande för att det betyder lesbisk. Då skulle folk antagligen säga till mig "Hör du Pumpkin, nu har du nog missförstått. En stol är en möbel som man sitter på. Det är inte en kvinna som tycker mycket om andra kvinnor".

Förstår du hur jag menar?
    HAHAHAHAHAH!  "Det som gör folk aningen irriterade är att du har hittat på en egen betydelse av ordet och sedan anklagar andra för att tycka så där som du hittat på."

Eh---- jag? okej. En stor del av mina inlägg i tråden är kommentarer som jag kopierat från bloggar och tidningar runtom i landet och klistrat in i tråden för att det låg mkt nära min egen åsikt.

"Jag"? "Jag" hittat på?? Jo tjenare. Wake up!
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!