• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • PumpkinQueen
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-26 15:26:31 följande:
    PS jag tycker så klart OCKSÅ att flickor och pojkar ska behandlas lika! Självklart ska pojkar och flickor få leka hur de vill, det gjorde redan jag på min tid!

Men: "Men våra stackars feminister tror att dessa skillnader beror på att vi behandlar pojkar och flickor olika. Det tragiska är att de kan hålla på och gnata i tusentals år utan att rubba de nedärvda könsskillnaderna. När ska de fatta?"

Genetiskt nedärvt. Går inte direkt bort i tvätt.
    Så våra erfarenheter som barn påverkar oss inte alls? Har du några konkreta bevis för att det bara är biologin som avgör hur en människa är?
  • Anonym

"Hen" är ett oladdat ord och betyder INTE könlös varelse eller pojke i paljettkjol. "Hen" är en förkortning av "han/hon, honom/henne. Ett ord för att förenkla språket. 

• Jellybeanbaby

Jag blir bara glad om ni kritiserar mitt tankesätt, det kanske är totalkajko.
    Men för guds skull, ge mig konstruktiv kritik.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-26 15:30:35 följande:
    Deluxe är nog milt sagt
    Deluxe extra allt
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-26 15:32:23 följande:
    "Hen" är ett oladdat ord och betyder INTE könlös varelse eller pojke i paljettkjol. "Hen" är en förkortning av "han/hon, honom/henne. Ett ord för att förenkla språket. 
    INGEN människa med normalt IQ som använder ordet "hen" gör det i sammanhang där man vet könet på den/de man talar om. Man säger inte "-Min Lisa är så duktig, hen går på pottan". Den som säger så (ett exempel) är dummare än en gråsten!!!
  • MaryArden
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-26 15:16:29 följande:
    Nej det är för att när du "visar alla" av mig får du fram mina inlägg som röt sig över jättemånga sidor...

Och om du vill ta en titt på Dorians märkliga sätt att diskutera, så titta in i "HEN"-tråden med omröstning.
    Tryck "visa alla" på dig, så få du fram flera sidor. Exemplena jag tog var endast från den sista sidan. 

Oavsett om det är utdrag från allt eller endast en femtedel av det du har skrivit så är det ändå saker du har skrivit. Du tar inte ställning till det, utan skriver om något helt irrelevant som dessutom är en missuppfattning från din sida, och fortsätter hoppa på Dorian. 

Jag tycker fortfarande att du själv är ett bra exempel på vilken nivå man inte ska lägga diskussionen. 
  • themia
    ljung och viol skrev 2012-07-26 14:55:12 följande:
    Tycker ockå det är konstigt att man inte får tycka så. Låter som en diktatur.
    Läs min sidfot
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia

Det är dags att lägga ner den här fåniga debatten nu!
    Ordet är etablerat och används och kommer att användas än mer, vartefter folk vänjer sig.
    Dagens Nyheter har t.ex. börjat använda "hen" i notiser och kommentarer.
    Och, som sagt, det är inte heller förbjudet att låta bli att använda ordet.

Du, som frustar av adrenalin, ta ett djupt andetag och inse att det handlar om en bagatell

Tack ändå för en uppfriskande debatt Glad 

Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-07-26 14:38:11 följande:
    Men "Dorian" du som är jättesmart!!! Denna diskussion handlar ju om ordet "hen"!! Nog använder du väl det ordet och tycker det är smidigt. 

Ja?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-26 14:52:09 följande:
    HAHAHAHAHAH!  "Det som gör folk aningen irriterade är att du har hittat på en egen betydelse av ordet och sedan anklagar andra för att tycka så där som du hittat på."

Eh---- jag? okej. En stor del av mina inlägg i tråden är kommentarer som jag kopierat från bloggar och tidningar runtom i landet och klistrat in i tråden för att det låg mkt nära min egen åsikt.

"Jag"? "Jag" hittat på?? Jo tjenare. Wake up!

Japp, från bloggare och skribenter som är EMOT ordet, och har missföstått det precis lika grovt som du.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!