• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Faber

De som använder hen är oftast rödvinspimplande vaginaltalibaner.

*Politiskt korrekt sidfot*
  • ljung och viol
    Faber skrev 2012-07-26 18:10:47 följande:
  • Anonym
    Faber skrev 2012-07-26 18:10:47 följande:
    ??? men jag blir förstummad! "Hen" är ju bara ett "hjälpord" som hittats på för att man i tal och text ska slippa upprepa han/hon, honom/henne. I akademiska uppsatser, i långa texter om allehanda ämnen och i föreläsningar etc etc. Menar Du att "hen" är ett påhitt av dessa närmast militanta genusfanatiker som vill att deras söner ska ha rosa kjol och glittertop??
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-26 17:44:45 följande:
    Om någon benämner mina barn med hen får de en käftsmäll!
    Det är väl att ta i för då åker du kanske in. Men ingen benämner ditt barn "hen". Varför skulle någon göra det? Ingen som känner dig och ditt barn kommer någonsin att säga det!! Men ponera att en gammal klasskompis pratar om dig och säger att du fått ett barn och hen inte vet könet på ditt barn så kanske hen säger "-Ja "Kalle" fick ju barn hörde jag någon som vet vilket kön?" -Nej alla skakar på huvudet för ingen vet. Då kan den gamla klasskompisen säga i bästa fall "-Ja men hen är säkert lockig och söt om hen blev likt "kalle" för han var ju så gullig och lockig". Det är så "hen" används.
  • Faber
    Anonym skrev 2012-07-26 18:19:26 följande:
    ??? men jag blir förstummad! "Hen" är ju bara ett "hjälpord" som hittats på för att man i tal och text ska slippa upprepa han/hon, honom/henne. I akademiska uppsatser, i långa texter om allehanda ämnen och i föreläsningar etc etc. Menar Du att "hen" är ett påhitt av dessa närmast militanta genusfanatiker som vill att deras söner ska ha rosa kjol och glittertop??
    Nej men de använder det som ett av flera verktyg för att föra fram sin ideologi och normalisera den. Att hen skulle behövas för att göra sig förstådd i text och tal är bara en undanflykt för att legitimera användandet.

Jag skulle kunna gå runt med en svastika på stan och hävda att det är en tusentals år gammal solsymbol vilket är sant. Det förhindrar dock inte att majoriteten av de människor jag stöter på främst kommer att förknippa den med nazityskland.
  • Anonym
    Faber skrev 2012-07-26 18:48:54 följande:
    Nej men de använder det som ett av flera verktyg för att föra fram sin ideologi och normalisera den. Att hen skulle behövas för att göra sig förstådd i text och tal är bara en undanflykt för att legitimera användandet.

Jag skulle kunna gå runt med en svastika på stan och hävda att det är en tusentals år gammal solsymbol vilket är sant. Det förhindrar dock inte att majoriteten av de människor jag stöter på främst kommer att förknippa den med nazityskland.
    Ja då är det allvarligare än jag trodde. Jag tycker "hen" är ett praktiskt ord och använder det då och då. Men det är ju inte allmänt vedertaget och det kommer nog att dröja ett par decennier (kanske) innan det känns naturligt. Men om mitt användande av "hen" betyder att jag stöder de galna militanta mammor som klär sina ettåriga pojkar i rosa strassklänning så ska jag sluta säga det NU.
  • Jeff
    Anonym skrev 2012-07-26 18:53:45 följande:
    Ja då är det allvarligare än jag trodde. Jag tycker "hen" är ett praktiskt ord och använder det då och då. Men det är ju inte allmänt vedertaget och det kommer nog att dröja ett par decennier (kanske) innan det känns naturligt. Men om mitt användande av "hen" betyder att jag stöder de galna militanta mammor som klär sina ettåriga pojkar i rosa strassklänning så ska jag sluta säga det NU.

Det är inte det ditt användande betyder. Fast det kanske inte räknas när det kommer från mig. Vissa dagar klär jag nämligen min dotter i jeans och en Motörhead-body så jag kanske klassas som militant
  • Faber
    Jeff skrev 2012-07-26 19:01:24 följande:
    Det är inte det ditt användande betyder. Fast det kanske inte räknas när det kommer från mig. Vissa dagar klär jag nämligen min dotter i jeans och en Motörhead-body så jag kanske klassas som militant
    Det har inget med klädsel att göra utan handlar om en ideologi som liksom alla ideologier syftar till att skaffa ekonomiska och sociala fördelar åt de egna gruppen på bekostnad av andra i samhället, detta får etiketten jämställdhet fast det handlar om något annat.

Anser du att vi bör diskutera vilket genus bestick har som ju gjordes nyligen, eller att undervisningen i fysik skall innehålla mindre matematik eftersom den anses vara fyrkantig och patriarkal?
  • Anonym
    Jeff skrev 2012-07-26 19:01:24 följande:
    Men jag fattar inte hur du tänker?? Är en flicka i motörhead-body (vet inte vad det är men antar att det är maskulint)  och jeans så är hon en "hen" och motsvarande om en pojke kläs i prinsessklänning så är han en "hen"!!?? Eller förstår jag dig fel?
  • themia
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-26 16:21:53 följande:
    "Dagens Nyheter har t.ex. börjat använda "hen" i notiser och kommentarer."

Roligaste posten idag.. "notiser och kommentarer" =/= DN-skribenter
    Kan du förklara det där på svenska?
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!