• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym
    Anonym (Tvåfinadöttrar) skrev 2012-07-26 11:33:18 följande:
    Men flickor kan väl vara individer för sig och likaså pojkar? För mig är det så, jag har två döttrar och stärker dom med självförtroende och respekterar dom som dom är och tror att på så sätt att dom lär sig göra likadant! Men dom är ju fortfarande flickor, allt handla ju om vad man ger man för dom för förutsättningar! Alla gör vi ju olika såklart! Men hen förekommer inte hemma hos oss och skulle dom kalla mina flickor för hen på dagis skulle jag på en gång ta upp detta för att jag tycker det otroligt stötande och provocerande! Så var det med det!

Hen-älskarna förstår sig inte på hen-hatarna. och tvärtom.
  • ljung och viol
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-26 14:40:41 följande:
    Alla hans inlägg gentemot mig är passivt aggressiva eller rent ut aggressiva där han jämför mig med nån med svåra psykoser eller hur det nu var. Hans sätt att diskutera på ligger på en talibans nivå.

Jag förstår inte varför man inte får tycka illa om ordet "hen".
    För mig kommer det ordet alltid hamna innanför citationstecken för för mig är det inget riktigt ord och jag kommer aldrig använda det.

Tycker ockå det är konstigt att man inte får tycka så. Låter som en diktatur.
  • PumpkinQueen
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-26 14:52:09 följande:
    HAHAHAHAHAH!  "Det som gör folk aningen irriterade är att du har hittat på en egen betydelse av ordet och sedan anklagar andra för att tycka så där som du hittat på."

Eh---- jag? okej. En stor del av mina inlägg i tråden är kommentarer som jag kopierat från bloggar och tidningar runtom i landet och klistrat in i tråden för att det låg mkt nära min egen åsikt.

"Jag"? "Jag" hittat på?? Jo tjenare. Wake up!
    Om jag har förstått dig rätt så tror du att vi "genustalibaner" vill ersätta alla "hon" och "han" med ordet "hen". Stämmer det att du tror att det är så?
  • MaryArden
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-26 14:40:41 följande:
    Alla hans inlägg gentemot mig är passivt aggressiva eller rent ut aggressiva där han jämför mig med nån med svåra psykoser eller hur det nu var. Hans sätt att diskutera på ligger på en talibans nivå.

Jag förstår inte varför man inte får tycka illa om ordet "hen".
    För mig kommer det ordet alltid hamna innanför citationstecken för för mig är det inget riktigt ord och jag kommer aldrig använda det.
    Du får tycka illa om hen, men när du skriver om dina åsikter på ett forum får du vara beredd på att andra inte håller med.  

Jag tycker Dorian debatterar sakligt. Om jag trycker på "visa alla" på dig får vi däremot fram följande: 
    "pajasen till författare"
    " verkar vara en riktigt slemmig typ"
    "grattis till att ha stört ditt barn"
    "Jag gillar normal forskning, inte den här nya onormala"
    "era förbannade väderkvarnar"
    " Du är en taliban"
    "Ditt dumma inlägg"
    "hur pöbelaktigt du beter dig"
    "Hans sätt att diskutera på ligger på en talibans nivå."

Det här var bara från den sista sidan. 

• PumpkinQueen
    ljung och viol skrev 2012-07-26 14:55:12 följande:
    Tycker ockå det är konstigt att man inte får tycka så. Låter som en diktatur.
    Kan du citera någon som skrivit att du (eller någon annan) inte får tycka illa om hen?
  • Anonym

Snälla hjälp mig någon!!!! "Hen" är ett ord som används för att slippa tjata och skriva/säga han/hon, hans/hennes när man inte vänder sig till ett speciellt kön eller inte vet könet på den man skriver/talar om eller då det kan gälla båda könen!!! Hen är inte ett tredje kön!!! Men för i helvete hur svårt kan det vara att fatta??

• PerG

Eh, ja. Det är en massa bloggare som också har missförstått... Det betyder väl fortfarande inte att det är så de flesta tänker använda "hen"..

Jellybeanbaby skrev 2012-07-26 14:52:09 följande:
    HAHAHAHAHAH!  "Det som gör folk aningen irriterade är att du har hittat på en egen betydelse av ordet och sedan anklagar andra för att tycka så där som du hittat på."

Eh---- jag? okej. En stor del av mina inlägg i tråden är kommentarer som jag kopierat från bloggar och tidningar runtom i landet och klistrat in i tråden för att det låg mkt nära min egen åsikt.

"Jag"? "Jag" hittat på?? Jo tjenare. Wake up!

• Jellybeanbaby
    PumpkinQueen skrev 2012-07-26 14:55:16 följande:
    Om jag har förstått dig rätt så tror du att vi "genustalibaner" vill ersätta alla "hon" och "han" med ordet "hen". Stämmer det att du tror att det är så?
    Nej. Det har jag aldrig sagt. Jag vill inte att vi förvirrar barn. Jag vill inte att det läggs ett skatte-öre på denna pseudo-diskussion. Det här är ett ord enbart AV genustyckare FÖR genustyckare.

Transor etc är säkert jätteglada. Men trots det - förvirra inte barnen som sagt. Tänk på majoriteten! Vi är väl en demokrati ändå va?

PunpkinQueen du skrev också:
    "Men oavsett hur någon annan beter sig så har du fortfarande ansvar för ditt EGET beteende. Just nu beter du dig rätt illa (att kalla någon för taliban är ju inte direkt vänligt) och det ser ju inte så bra ut. Är det verkligen det intrycket som du vill ge människor?"
    Alltså... titta på Dorians s.k. härskartekniker, titta på de egenskaper han tillskriver folk (läs ordentligt) och kom sen tillbaka och säg vem som diskuterar mer eller mindre bra. Ok?

Klistrar in en kommentar från nånstans som jag tyckte var bra. Jag önskar att ALLA genustyckare och radikalfeminister läste detta och tänkte igenom det riktigt noga. Tänk. Efter. Före.

Det är ju sant att det finns statistiska könsskillnader. Män är mer våldsbenägna bl.a. för att kvinnor belönat detta sexuellt under evolutionen. Män som var våldsamma var bättre på att försvara avkomman mot grottbjörnar och liknande. Kvinnor som valde att göra barn med sådana män hade större chans att föra sina gener vidare.
    Idag är det antagligen tvärtom - en hetlevrad man har större chans att köra ihjäl barnen i en bilolycka - men det genetiska programmet sitter kvar.
    Kvinnor är mer empatiska (redan i spädbarnsåldern är flickor mer intresserade av ansikten än vad pojkar är). Antagligen en egenskap som utvecklats för att kvinnorna, med sin svagare fysik, var bättre rustade att stanna hemma och ta hand om barnen medan männen var ute och jagade.
    Män tävlar, likt älgtjurar, om kvinnors gunst och utvecklar en större tävlingsinstinkt. Vilket kan antas ge löneskillnader gentemot den som mer prioriterar den direkta omsorgen om avkomman.
    Men våra stackars feminister tror att dessa skillnader beror på att vi behandlar pojkar och flickor olika. Det tragiska är att de kan hålla på och gnata i tusentals år utan att rubba de nedärvda könsskillnaderna. När ska de fatta?
  • ljung och viol
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-26 15:03:35 följande:
    Nej. Det har jag aldrig sagt. Jag vill inte att vi förvirrar barn. Jag vill inte att det läggs ett skatte-öre på denna pseudo-diskussion. Det här är ett ord enbart AV genustyckare FÖR genustyckare.

Transor etc är säkert jätteglada. Men trots det - förvirra inte barnen som sagt. Tänk på majoriteten! Vi är väl en demokrati ändå va?

PunpkinQueen du skrev också:
    "Men oavsett hur någon annan beter sig så har du fortfarande ansvar för ditt EGET beteende. Just nu beter du dig rätt illa (att kalla någon för taliban är ju inte direkt vänligt) och det ser ju inte så bra ut. Är det verkligen det intrycket som du vill ge människor?"
    Alltså... titta på Dorians s.k. härskartekniker, titta på de egenskaper han tillskriver folk (läs ordentligt) och kom sen tillbaka och säg vem som diskuterar mer eller mindre bra. Ok?

Klistrar in en kommentar från nånstans som jag tyckte var bra. Jag önskar att ALLA genustyckare och radikalfeminister läste detta och tänkte igenom det riktigt noga. Tänk. Efter. Före.

Det är ju sant att det finns statistiska könsskillnader. Män är mer våldsbenägna bl.a. för att kvinnor belönat detta sexuellt under evolutionen. Män som var våldsamma var bättre på att försvara avkomman mot grottbjörnar och liknande. Kvinnor som valde att göra barn med sådana män hade större chans att föra sina gener vidare.
    Idag är det antagligen tvärtom - en hetlevrad man har större chans att köra ihjäl barnen i en bilolycka - men det genetiska programmet sitter kvar.
    Kvinnor är mer empatiska (redan i spädbarnsåldern är flickor mer intresserade av ansikten än vad pojkar är). Antagligen en egenskap som utvecklats för att kvinnorna, med sin svagare fysik, var bättre rustade att stanna hemma och ta hand om barnen medan männen var ute och jagade.
    Män tävlar, likt älgtjurar, om kvinnors gunst och utvecklar en större tävlingsinstinkt. Vilket kan antas ge löneskillnader gentemot den som mer prioriterar den direkta omsorgen om avkomman.
    Men våra stackars feminister tror att dessa skillnader beror på att vi behandlar pojkar och flickor olika. Det tragiska är att de kan hålla på och gnata i tusentals år utan att rubba de nedärvda könsskillnaderna. När ska de fatta?
    Diggar dig Jelly. Vi har precis samma åsikt.
  • ljung och viol

Jag är kvinna men vägrar kalla mig feminist. För det feministerna sysslar med nuförtiden kan liknas vid en sekt.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!