Faber skrev 2012-07-26 23:49:59 följande:
Hen har blivit en symbol i media för den Svenska genusmodellen, den som påstår annat är naiv eller ljuger medvetet.
Det är märkligt, för det är bara motståndarna som hävdar detta.
Vilka brukar vara samma reaktionära grupp som är xenofober, homofober och misogyner. Av nån anledning brukar sånt där komma hand i hand.
Jag tror det beror på att de har problem med auktoriteter i allmänhet, och tycker sig därför se maktgestalter ligga bakom allt som sker. Det är följaktligen konspirationer bakom allting.
De är arga på invandrare som "invaderar" Sverige, vilket implikerar något slags bakomliggande invasionsplan.
De är arga på bögar som "infiltrerar" populärkulturen med sin existens i akt och mening av att "konvertera" fler till homosexualitet.
De är arga på feminister som "förgiftar" samhället med sina utspel, ofta hänvisande till avsikten att omstrukturera könsordningen.
Det sistnämnda blir visserligen inte bättre av att feminister allt som oftast spelar dem i händerna genom att göra könsmaktspolitik av "hen". Likaså spär LGBT-folket på denna neuros genom samma sak. Jag önskar därför att dessa parter kunde avstå från frestelsen att göra "hen" till "sina" grejer, och låta det få leva på egen förtjänst istället.
Dorian Ertymexx skrev 2012-07-27 00:29:39 följande:
Familjeliv är fullt av paranoida foliehattar, det är vad jag ser.
Japp.