• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-02 17:53:05 följande:
    Jag skiter i stavningen á la Carte syftar på feminister som vill ha 50 procent kvinnor i styrelsen för vattenfall men inte i SSABs gruvor. Kvinnor som ropar på rättigheter för att när det passar dem spela på  traditionella roller för att slippa undan det som är mindre roligt. Att plocka russinen ur kakan helt enkelt.
    Á la carte betyder ordagrant "på kortet" och syftar på "på menyn". Är den beskrivning du lägger fram här vedertagen? Aldrig hört talas om den. Och vad har länken med det du säger att göra?
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-02 18:01:34 följande:
    www.ystadsallehanda.se/simrishamn/article1204...
    Din tolkning av den artikeln lämnar ju en del i övrigt att önska. Förstår du inte att det är ett sätt att synliggöra hur vi automatiserad vår syn på maskulin/feminin är? 

Dessutom: jag kanske är blind, men jag kan inte hitta vem som skrivit artikeln, varför jag inte vet vilken titel författaren har i sitt yrkesliv. 
  • Faber
    Pallas skrev 2012-08-02 18:06:53 följande:
    Din tolkning av den artikeln lämnar ju en del i övrigt att önska. Förstår du inte att det är ett sätt att synliggöra hur vi automatiserad vår syn på maskulin/feminin är? 

Dessutom: jag kanske är blind, men jag kan inte hitta vem som skrivit artikeln, varför jag inte vet vilken titel författaren har i sitt yrkesliv. 
    "Den frågan fick genuspedagogerna Helena Magnusson och Britten Dehlin nyligen på ett möte. "

Det står tämligen klart vilken titel de har och vad de sysslar med oavsett namnet på reportern som skrivit artikeln. Att du försvarar det de håller på med visar med all önskvärd tydlighet att du tillhör den mer extrema undergruppen.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-02 18:42:52 följande:
    "Den frågan fick genuspedagogerna Helena Magnusson och Britten Dehlin nyligen på ett möte. "

Det står tämligen klart vilken titel de har och vad de sysslar med oavsett namnet på reportern som skrivit artikeln. Att du försvarar det de håller på med visar med all önskvärd tydlighet att du tillhör den mer extrema undergruppen.
    Läste du ingressen? Vad får dig att tro att genuspedagogerna pysslar med bestickkönsbestämning till vardags? I ingressen finns en tydlig jag-form, vilket betyder att det inte var de namngivna genuspedagogernas idé att könsbestämma besticken - de svarade bara på frågan som ställdes. En fråga som var till för att synliggöra, inte för att alla bestick i Sverige ska könsbestämmas.

Men jag har förstått att du inte begriper skillnaden, eftersom du tillhör de kvinnohatande fanatikerna. 
  • msmurphy
    Faber skrev 2012-08-02 17:53:05 följande:
    Jag skiter i stavningen á la Carte syftar på feminister som vill ha 50 procent kvinnor i styrelsen för vattenfall men inte i SSABs gruvor. Kvinnor som ropar på rättigheter för att när det passar dem spela på  traditionella roller för att slippa undan det som är mindre roligt. Att plocka russinen ur kakan helt enkelt.

Men åååh. Okvalificerade mansdoninerande yrken har högre löner än dito kvinnodominerade. Så det är ingen som plockar några russin.

Varför ignorerar du så många frågor? Det skulle vara lättare att föra en diskussion om du inte bara svarade på det som passar dig
  • Faber
    msmurphy skrev 2012-08-02 22:38:01 följande:

Men åååh. Okvalificerade mansdoninerande yrken har högre löner än dito kvinnodominerade. Så det är ingen som plockar några russin.

Varför ignorerar du så många frågor? Det skulle vara lättare att föra en diskussion om du inte bara svarade på det som passar dig
    Så det finns en stor del kvinnor som vill arbeta i gruvorna, som rörmockare och sophämtare. Dä måste vi ju avskeda halva arbetsstyrkan. Vart skall dessa avskedade män arbeta?
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-02 22:39:59 följande:
    Så det finns en stor del kvinnor som vill arbeta i gruvorna, som rörmockare och sophämtare. Dä måste vi ju avskeda halva arbetsstyrkan. Vart skall dessa avskedade män arbeta?
    Inom vården?
  • Faber
    Pallas skrev 2012-08-02 22:42:26 följande:
    Inom vården?
    Tänk om merparten inte vill, jag är tämligen säker på att staten inte har laglig rätt att flytta folk från en privat verksamhet till en annan privat eller offentlig verksamhet om vi nu inte avskaffar demokratin förstås.

Tänk om en stor del av tjejerna inte vill?
  • Veladis
    Faber skrev 2012-08-02 22:45:23 följande:
    Tänk om merparten inte vill, jag är tämligen säker på att staten inte har laglig rätt att flytta folk från en privat verksamhet till en annan privat eller offentlig verksamhet om vi nu inte avskaffar demokratin förstås.

Tänk om en stor del av tjejerna inte vill?

Du tänker rätt fyrkantigt.

Det handlar om att öppna vägar, att se saker på ett nytt sätt, att folk inser att det inte bhöver vara bara "gubbar" i t ex gruvan. Inte om tvångsförflyttning av arbetskraft. 
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!