• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Faber
    Pallas skrev 2012-08-02 15:08:41 följande:
    Kan du visa någonstans i tråden där någon propsar på att det ska vara 50% kvinnliga timmerbilschaufförer? 
    Det gäller ju naturligtvis alla yrken.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-02 15:12:00 följande:
    I din fantasi, ja.
  • Veladis
    Faber skrev 2012-08-02 15:12:00 följande:

Lika lite som feminister använder hen i konspiratoriskt syfte att avköna mänskligheten, finns det något allmänt feministiskt mål att det ska vara 50/50 inom alla yrken. Däremot tycker en del att kvotering är en väg att gå för att montera ner könsrollstänket kring olika yrken. Det finns en önskan om en jämnare fördeling inom maktpositioner och inom flera yrken. Men det är få som ser det som ett mål i sig.
  • Faber
    Veladis skrev 2012-08-02 15:19:17 följande:

Lika lite som feminister använder hen i konspiratoriskt syfte att avköna mänskligheten, finns det något allmänt feministiskt mål att det ska vara 50/50 inom alla yrken. Däremot tycker en del att kvotering är en väg att gå för att montera ner könsrollstänket kring olika yrken. Det finns en önskan om en jämnare fördeling inom maktpositioner och inom flera yrken. Men det är få som ser det som ett mål i sig.
    Självklart skall vi ha fler kvinnliga sophämtare och gruvarbetare för att bara nämna några. Är det något jag avskyr så är det feminism a la carté.
  • Veladis
    Faber skrev 2012-08-02 15:21:23 följande:
    Självklart skall vi ha fler kvinnliga sophämtare och gruvarbetare för att bara nämna några. Är det något jag avskyr så är det feminism a la carté.

Vad är a la carté? Förutom felstavat/felaccentuerat?

Jag tror du framför allt avskyr den form av feminism som du själv har fabricerat ihop. Tur att den itne finns på ritktigt.  
  • Pallas
    Veladis skrev 2012-08-02 15:25:32 följande:
    Jag tror du framför allt avskyr den form av feminism som du själv har fabricerat ihop. Tur att den itne finns på ritktigt.  
    Det är min analys också. Visst finns det fanatiker även inom feminismen, du vet såna där man tänker "WTF?!" om och skäms lite för att förknippas med. Dock är de så försvinnande få och har så liten genomslagskraft att det är jävligt irriterande att alla hakar upp sig på dem. Det är samma sak som när folk tror att ALLA muslimer är självmordsbombare...
  • Veladis

Jag tror också att Faber gillar att avsky sin ihoptotade feminism, om jag ska utveckla min teori.

• Faber
    Veladis skrev 2012-08-02 15:25:32 följande:

Vad är a la carté? Förutom felstavat/felaccentuerat?

Jag skiter i stavningen á la Carte syftar på feminister som vill ha 50 procent kvinnor i styrelsen för vattenfall men inte i SSABs gruvor. Kvinnor som ropar på rättigheter för att när det passar dem spela på  traditionella roller för att slippa undan det som är mindre roligt. Att plocka russinen ur kakan helt enkelt.
  • Faber
    Pallas skrev 2012-08-02 15:30:45 följande:
    Det är min analys också. Visst finns det fanatiker även inom feminismen, du vet såna där man tänker "WTF?!" om och skäms lite för att förknippas med. Dock är de så försvinnande få och har så liten genomslagskraft att det är jävligt irriterande att alla hakar upp sig på dem. Det är samma sak som när folk tror att ALLA muslimer är självmordsbombare...
    Varför finns det då kommunalt anställda genuspedagoger som sysslar med genusbestämning av bestick om de har så lite inflytande?
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-02 17:53:53 följande:
    Varför finns det då kommunalt anställda genuspedagoger som sysslar med genusbestämning av bestick om de har så lite inflytande?
    Genusbestämning av bestick? Jag förutsätter att du har en källa på det också? För övrigt väntar jag på källan som visar att risken för bestående men av polisyrket är mycket högre än dito för vårdyrket.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!