Faber skrev 2012-08-24 13:06:59 följande:
Tror du verkligen att han på allvar anser att allt är en social konstruktion? Att det är rimligt att sänka fyskraven för vissa yrken därför att man vill uppnå en 50/50 fördelning? Att det finns hemliga manliga nätverk som offrar barn som ROKS anser? Att kvinnor skall erbjudas poster i styrelser bara för att de är kvinnor?
Evin Rubar hotades ju när hon gjorde sitt kritiska reportage av en "medsyster", Tina Rosenberg vrålade under en föreläsning åt en man att han skulle hålla käften därför att han var man. Kvinnor använder pedofili kortet i vårdnadstvister. Kom inte och påstå att kvinnor inte kan använda härskartekniker.
Jahopp, ännu en grej du missuppfattat. Att man som feminist genast tycker att män är ondskefulla och kvinnor alltigenom felfria. Kvinnor kan använda härskartekniker, ja.
Bara för att man är feminist betyder INTE det att man tror att allting är socialt konstruerat. Du kan inte hitta på argument och tillskriva dessa till den andra sidan.
För att lära dig en annan sak. Kvotering handlar inte om att jobbet ska gå till en kvinna bara för att hon är kvinna. Det handlar om att om två kandidater med likvärdiga meriter ställs mot varandra så ska det gå till kvinnan för att främja mångfald. Herre min skapare, vad tror du egentligen?
Att kvinnor kör med pedofilkortet i vårdbadstvister är såklart för jävligt, om det förekommer. Men vet du, jag tror inte att det är så pass vanligt att det är ett samhällsproblem.
Resten har jag inte en aning om vad du surrar om. Men man kan vara emot enskilda frågor och för den skull vara feminist vettu.