Faber skrev 2012-08-23 21:39:00 följande:
Nej varför skulle jag erkänna det? De försöker givetvis stärka sin ställning för att få makthavarnas öra och lättare få igenom olika förslag, förslag som baseras på hur de tycker att saker skall vara utan hänsyn till andra. Kvotering, ändring av lagar när det gäller föräldraförsäkring, nya definitioner på vad som klassas som trakasserier så att de kan använda detta som vapen i sin karriär.
Okej, förstå en sak. Man använder hen om könet inte är känt eller irrelevant. Det finns gott om människor som misshandlar det svenska språket, och det har ingenting med hen att göra.
Så om jag säger: "Jag ska till läkaren imorgon, för att se om hen kan hjälpa mig med mina problem" istället för "Jag ska till läkaren imorgon, för att se om han eller hon kan hjälpa mig med mina problem", så kommer det leda till ändrade lagar om föräldraförsäkring?
Och för den delen, OM lagen om föräldraförsäkring ändras så är det fortfarande ingen som kommer tvinga dig eller någon annan att dela rakt av på föräldraledigheten. Föräldrapenning är INTE lika med tvång att vara hemma lika mycket, bara om man vill få maximal ersättning. Hur tror du folk gör i länder där föräldrapenning inte finns? Jo, de stannar hemma GRATIS. Hur kommer det sig att staten får ställa krav på alla bidragstagare utom föräldralediga?
Nya definitioner på trakasserier? Vill du utveckla det lite? Framförallt hur det har med ordet hen att göra.
Och gör ett tappert försök att svara på alla mina frågor den här gången, istället för att bara ignorera de du inte har svar på, och hitta på nya konspirationsteorier eftersom.