• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • msmurphy
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-23 16:17:23 följande:
    Ja hahaha jag kan garantera dig att våra far-och mormödrar inte kämpade för att vi skulle ha ett ord som är helt fucking jävla onödigt år 2102. Få mig inte att skratta Kyss
    Jag kan garantera dig att deras far-far-farmödrar inte kämpade för att kvinnor skulle få rösträtt, hur nödvändigt är DET liksom? 
    Jag blir så överdrivet sjukt provocerad av den här pseudo-debatten. Det är ett ICKE-PROBLEM, hur svårt är det att fatta? Ge fan i att använda ordet, det är INGEN som tvingar dig. Det är helt frivilligt, det är inte en käft som vill lagstifta om att man ska tvingas använda hen.

Så jävla komiskt att ni som skriker högst verkar vara de enda som vill tvinga folk till någonting. Det handlar om valfrihet. Okej. Det finns många onödiga ord i svenska språket, blir du lika förbannad av alla? 
  • msmurphy
    Faber skrev 2012-08-23 14:43:38 följande:
    Folk ljuger ju, de säger att hen är praktiskt om könet är okänt eller om man inte vill att det skall bli känt. Tittar man här på Familjeliv så ser man dock massor av trådar där OP först nämner att det har en son/dotter för att i nästa mening nyttja hen.

Helt klart är att det bara är en ursäkt och att det verkliga motivet är politiskt.
    Men håll käften, Ulf Brunnberg.
    Folk som använder hen istället för han eller hon om detta är känt kan jämföras med folk som inte kan skilja på de och dem. Det spelar ingen roll hur många de är, det blir inte mer korrekt för det.

Vad är egentligen motivet? Du lyckas ju aldrig haspla ur dig det. 
  • msmurphy
    Aaliyah skrev 2012-08-23 20:30:30 följande:
    Jellybeanbaby: att inte komma ihåg vilket år det är verkar vara det minsta av dina problem. Men du försöker i alla fall utifrån dina förutsättningar, det är starkt tycker jag.
    Ärligt talat var det där lite onödigt. Nu framstår du bara som en elitistisk feminist, och du kommer ge foliehattarna vatten på sin kvarn.
  • Faber
    msmurphy skrev 2012-08-23 21:31:04 följande:
    Men håll käften, Ulf Brunnberg.
    Folk som använder hen istället för han eller hon om detta är känt kan jämföras med folk som inte kan skilja på de och dem. Det spelar ingen roll hur många de är, det blir inte mer korrekt för det.

Vad är egentligen motivet? Du lyckas ju aldrig haspla ur dig det. 
    Det trodde jag var uppenbart, att stärka den Svenska genusmodellens ställning på den politiska arenan så klart.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • msmurphy
    Faber skrev 2012-08-23 21:32:48 följande:
    Det trodde jag var uppenbart, att stärka den Svenska genusmodellens ställning på den politiska arenan så klart.
    Men goddag yxskaft liksom. Vad innebär DET då? Rent konkret?

Kommentar på min de/dem-liknelse? Kan du erkänna att du hade fel igen? 
  • Faber
    msmurphy skrev 2012-08-23 21:34:44 följande:
    Men goddag yxskaft liksom. Vad innebär DET då? Rent konkret?

Kommentar på min de/dem-liknelse? Kan du erkänna att du hade fel igen? 
    Nej varför skulle jag erkänna det? De försöker givetvis stärka sin ställning för att få makthavarnas öra och lättare få igenom olika förslag, förslag som baseras på hur de tycker att saker skall vara utan hänsyn till andra. Kvotering, ändring av lagar när det gäller föräldraförsäkring, nya definitioner på vad som klassas som trakasserier så att de kan använda detta som vapen i sin karriär.
  • msmurphy
    Faber skrev 2012-08-23 21:39:00 följande:
    Nej varför skulle jag erkänna det? De försöker givetvis stärka sin ställning för att få makthavarnas öra och lättare få igenom olika förslag, förslag som baseras på hur de tycker att saker skall vara utan hänsyn till andra. Kvotering, ändring av lagar när det gäller föräldraförsäkring, nya definitioner på vad som klassas som trakasserier så att de kan använda detta som vapen i sin karriär.
    Okej, förstå en sak. Man använder hen om könet inte är känt eller irrelevant. Det finns gott om människor som misshandlar det svenska språket, och det har ingenting med hen att göra.

Så om jag säger: "Jag ska till läkaren imorgon, för att se om hen kan hjälpa mig med mina problem" istället för "Jag ska till läkaren imorgon, för att se om han eller hon kan hjälpa mig med mina problem", så kommer det leda till ändrade lagar om föräldraförsäkring?
    Och för den delen, OM lagen om föräldraförsäkring ändras så är det fortfarande ingen som kommer tvinga dig eller någon annan att dela rakt av på föräldraledigheten. Föräldrapenning är INTE lika med tvång att vara hemma lika mycket, bara om man vill få maximal ersättning. Hur tror du folk gör i länder där föräldrapenning inte finns? Jo, de stannar hemma GRATIS. Hur kommer det sig att staten får ställa krav på alla bidragstagare utom föräldralediga?  
    Nya definitioner på trakasserier? Vill du utveckla det lite? Framförallt hur det har med ordet hen att göra. 
    Och gör ett tappert försök att svara på alla mina frågor den här gången, istället för att bara ignorera de du inte har svar på, och hitta på nya konspirationsteorier eftersom.  
  • nihka
    Faber skrev 2012-08-23 14:43:38 följande:
    Folk ljuger ju, de säger att hen är praktiskt om könet är okänt eller om man inte vill att det skall bli känt. Tittar man här på Familjeliv så ser man dock massor av trådar där OP först nämner att det har en son/dotter för att i nästa mening nyttja hen.

Helt klart är att det bara är en ursäkt och att det verkliga motivet är politiskt.

Som här eller?

www.familjeliv.se/Forum-4-362/m66312596.html

Låt mig förtydliga:

">

• msmurphy
    Faber skrev 2012-08-23 21:39:00 följande:
    För övrigt: även om det nu vore så att "de" försöker stärka sin ställning, so fucking what? Är det inte så det brukar gå till i en demokrati? Ett fenomen av något slag vinner folkligt stöd, ibland startat på gräsrotsnivå, ibland på elitnivå, och det speglas i politiken. Alla kommer aldrig att gilla allting och det är förståeligt, men du försöker ju hela tiden hävda att det är någon sorts infiltration. Om inte tillräckligt många vill ha det på ett visst sätt kommer det inte slå igenom. Problem solved. Ursäkta svengelskan, jag har svårt att komma ihåg svenska ord när jag blir upprörd.
  • Faber
    msmurphy skrev 2012-08-23 21:57:55 följande:
    För övrigt: även om det nu vore så att "de" försöker stärka sin ställning, so fucking what? Är det inte så det brukar gå till i en demokrati? Ett fenomen av något slag vinner folkligt stöd, ibland startat på gräsrotsnivå, ibland på elitnivå, och det speglas i politiken. Alla kommer aldrig att gilla allting och det är förståeligt, men du försöker ju hela tiden hävda att det är någon sorts infiltration. Om inte tillräckligt många vill ha det på ett visst sätt kommer det inte slå igenom. Problem solved. Ursäkta svengelskan, jag har svårt att komma ihåg svenska ord när jag blir upprörd.
    Problemet är att de grundar sin argumentation på en politisk ideologi maskerad som vetenskap vilken aldrig fått utstå granskning eller debatt. Den bara accepterades rakt av. Lustigt att du nämnde infiltration. I en annan tråd länkade jag till ett dokument där just den termen användes när metoder för att uppnå mer makt föreslogs.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!