• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Faber

Folk ljuger ju, de säger att hen är praktiskt om könet är okänt eller om man inte vill att det skall bli känt. Tittar man här på Familjeliv så ser man dock massor av trådar där OP först nämner att det har en son/dotter för att i nästa mening nyttja hen.

Helt klart är att det bara är en ursäkt och att det verkliga motivet är politiskt.

*Politiskt korrekt sidfot*
  • Jellybeanbaby
    Anonym (Håller med TS) skrev 2012-08-23 14:32:15 följande:
    Jag avslutade min prenumeration på en tidning bara för att de började skriva det avskyvärda ordet "hen". 
    Så det så. 
    Bra gjort.

Det vackraste ordet i svenska språket är 'porrgömma'.
  • Aaliyah

Wow, vilket hjältemod att avsluta en prenumeration på en tidning för att den gör det otänkbara: försöker jobba för jämställdhet.

• Jellybeanbaby
    Aaliyah skrev 2012-08-23 16:13:15 följande:
    Wow, vilket hjältemod att avsluta en prenumeration på en tidning för att den gör det otänkbara: försöker jobba för jämställdhet.
    Ja hahaha jag kan garantera dig att våra far-och mormödrar inte kämpade för att vi skulle ha ett ord som är helt fucking jävla onödigt år 2102. Få mig inte att skratta Kyss
  • Jellybeanbaby
    Aaliyah skrev 2012-08-23 16:24:49 följande:
    Så alla kvinnor i hela världen är jämställda med männen nu då?
    Hahahahahhahaha! ingen kommentar! Förutom skratt!
  • Jellybeanbaby

PS jag skrev fel årtal innan - jag vet att det är år 2012

• Faber

Har ni läst newsmill, en intressant artikel där skribenten som själv är feminist hävdar att jämställdhetsrörelsen kidnappats av genusmaffian.

*Politiskt korrekt sidfot*
  • Jellybeanbaby
    Faber skrev 2012-08-23 17:05:45 följande:
    Har ni läst newsmill, en intressant artikel där skribenten som själv är feminist hävdar att jämställdhetsrörelsen kidnappats av genusmaffian.
    Nej men du får gärna länka?

Det enda jag hittade efter en googling är denna bloggartikel - vad jämställdisterna är och vad de vill.
  • Aaliyah

Jellybeanbaby: att inte komma ihåg vilket år det är verkar vara det minsta av dina problem. Men du försöker i alla fall utifrån dina förutsättningar, det är starkt tycker jag.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!