• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-27 20:17:44 följande:
    Det är ytterst sällan ett sådant behövs i vardagen, att ni framställer det som något oumbärligt för mänskligheten stärker min övertygelse.

Det är väldigt sällan som "uppåtkvarkar" behövs heller i vardagen. Det betyder inte att ordet inte behövs och har en användning.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-08-27 21:32:00 följande:
    ett fåtal procent människor har problem med sin könsidentitet. den stora majoriteten av befolkningen ska därför anpassa sig till deras behov och inte definiera dem som vare sig det ena eller andra. så att dom känner sig bekväma och tillfredsställda. vore det inte bättre med ordet könsförvirrad istället för hen?   

Och rödhåriga ska kallas hårfärgsförvirrade? För de är också en minoritet som inte passar in i brunett-blondin-dikotomin?
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-08-27 21:46:58 följande:
    mig veterligt finns det bara två kön + gruppen människor som inte har en känslomässigt förankrad könsidentitet och därför helst vill se att ingen definieras som man eller kvinna 

Du har du möjlighet att lära dig litet nytt nu då.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-27 22:52:21 följande:

Du har du möjlighet att lära dig litet nytt nu då.
    Ja, det är bara att ta TS. Kallar sig "Anonym hon/han" och verkar iaf i mina ögon därför lätt könsförvirrad;) Blir dessutom psykiskt sjuk av ett ord. Nog finns det folk för allt.
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-08-27 22:10:19 följande:
    Det är ganska dumt att hävda sin rätt att bete sig på ett visst sätt utifrån felaktiga föreställningar. Din vetskap på detta område är felaktig.

Tycker det verkar som din vetskap inte heller är up to date så att säga.

• PolyPond
    Anonym skrev 2012-08-27 23:08:28 följande:

Tycker det verkar som din vetskap inte heller är up to date så att säga.

Var anser du att det brister?
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-27 22:50:37 följande:

Det är väldigt sällan som "uppåtkvarkar" behövs heller i vardagen. Det betyder inte att ordet inte behövs och har en användning.
    Hen är ett substitut.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Annamaria44

Att använda ordet hen på vuxna är väl en sak, men som vissa använda det om sina små barn en annan. Det kommer kanske skapa problem senare i livet.

• Anonym

varför ska man använda hen när det bara finns två kön?

• PolyPond
    Anonym skrev 2012-08-28 11:02:50 följande:
    varför ska man använda hen när det bara finns två kön?
    1) Varför skall man alls använda könsneutrala ord som "barnet", "ungen", "personen" eller "rörmokaren", om det skall vara så?

2) Det finns visst fler kön än två:
    sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx&grupp=18281&artikel=5244513
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!