• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-26 12:36:58 följande:
    Skillnaden är att det finns något som kallas man, det finns inget som kallas hen.

Finns heller ingen gud, inga änglar, inga djävlar, inga helgon; heller ingen jultomte eller påskhare. Ska dessa ord också tas bort? Ser fram emot att du startar en tråd om detta omedelbums.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-25 20:43:01 följande:
    Ligger väldigt mycket sanning i detta!
    Menar att du tycker att "vad fattas barnet?" är ett bra sätt att fråga? Det tycker inte jag.

Eftersom jag inte har ett infekterat förhållande till ordet hen använder jag det emellanåt som "honellerhan" - utan någon dold agenda och kan ärligen inte fatta what all the fuss is about angående detta praktiska ord som jag anammat lika självklart som exempelvis ordet åsiktstaliban när det begav sig.
  • FMGA
    Faber skrev 2012-08-26 12:36:25 följande:
    Nu har du blivit förvirrad, det är feministerna som är talibanerna.
    Visst.

Där har du ytterligare ett uppslag; du kan kräva lag på att feminister ska kallas talibaner, tillsammnans med kravet på förbud mot användande av hen kan effekten bli slående när du demonstrerar för din trosuppfattning. 

Ett annat tips är att hela demonstrationen klär sig i den där speciella spaningsdräkten som du brukar ta på när du smyger omkring bland Icas hyllor på jakt efter batikhäxor.Jag tror inte ni blir så många att det blir några större problem att sy upp några extra ex av munderingen.

Det fanns ju demonstrationer som så att säga blev stående inslag, t ex de galna mödrarna i Argentina förr. Om du lyckas få till stånd en hyfsad regelbundenhet i kraven på hen-andets avskaffande och talibanisserande av feminismen tillsammans med en spektakulär batikhäxejakt som stående inslag vid återkommande demonstrationer kan din talibandemonstration komma att bli ett inslag som lockar turister från hela världen.

Men glöm för allt i världen inte spaningsutstyrseln, utan den  uteblir en hel del av effekten och då kommer du  inte att få särskilt mycket mer uppmärksamhet än Pudas i sin låda fick på Sergels torg när det begav sig den gången.
  • nihka
    Faber skrev 2012-08-26 12:36:58 följande:
    Skillnaden är att det finns något som kallas man, det finns inget som kallas hen.

Ja, man = en person av manligt kön men det är också möjligt att använda när vi menar hen - alltså både män och kvinnor. Inget "finns" alldeles av sig självt. Vi har valt och väljer att skapa de ord vi tycker vi behöver. Om du inte behöver hen - använd det inte. Jag behöver inte namnet Faber - och använder det inte men låter dig göra det. Enkelt. Prova så.
  • politikern

Använder du inte ordet syskon heller? Är ju samma sak, icke könsbestämt, kan vara både bror och syster?

• politikern

Glömde farmor och mormor oxå, som junoxå är ett onödigt förtydligande som inte finns i andra länder...

• Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-08-26 12:48:53 följande:
    Menar att du tycker att "vad fattas barnet?" är ett bra sätt att fråga? Det tycker inte jag.

Eftersom jag inte har ett infekterat förhållande till ordet hen använder jag det emellanåt som "honellerhan" - utan någon dold agenda och kan ärligen inte fatta what all the fuss is about angående detta praktiska ord som jag anammat lika självklart som exempelvis ordet åsiktstaliban när det begav sig.
    Jag hade faktiskt sagt "Vad fattas barnet", men jag gillar att slänga mig med termer som inte används av gemene man.
  • Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-08-26 14:16:26 följande:

OK. Alla har vi väl olika syfte med att uttrycka oss som vi gör. Oavsett dina bakomliggande orsaker till varför du väljer att uttrycka dig som du gör så säger du "vad fattas barnet?" och jag "hur mår hen?" och vi lär båda få reda på hur vederbörande mår;) Enkelt och bra.
    Jo resultatet blir ju detsamma. Men du låter som en tönt.
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-26 12:45:27 följande:

Finns heller ingen gud, inga änglar, inga djävlar, inga helgon; heller ingen jultomte eller påskhare. Ska dessa ord också tas bort? Ser fram emot att du startar en tråd om detta omedelbums.
    Hur vet du det?
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Faber
    FMGA skrev 2012-08-26 13:22:06 följande:
    Visst.

Där har du ytterligare ett uppslag; du kan kräva lag på att feminister ska kallas talibaner, tillsammnans med kravet på förbud mot användande av hen kan effekten bli slående när du demonstrerar för din trosuppfattning. 

Ett annat tips är att hela demonstrationen klär sig i den där speciella spaningsdräkten som du brukar ta på när du smyger omkring bland Icas hyllor på jakt efter batikhäxor.Jag tror inte ni blir så många att det blir några större problem att sy upp några extra ex av munderingen.

Det fanns ju demonstrationer som så att säga blev stående inslag, t ex de galna mödrarna i Argentina förr. Om du lyckas få till stånd en hyfsad regelbundenhet i kraven på hen-andets avskaffande och talibanisserande av feminismen tillsammans med en spektakulär batikhäxejakt som stående inslag vid återkommande demonstrationer kan din talibandemonstration komma att bli ett inslag som lockar turister från hela världen.

Men glöm för allt i världen inte spaningsutstyrseln, utan den  uteblir en hel del av effekten och då kommer du  inte att få särskilt mycket mer uppmärksamhet än Pudas i sin låda fick på Sergels torg när det begav sig den gången.
    Hatgrupper är hatgrupper även om de har statens välsignelse.
    *Politiskt korrekt sidfot*
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!