• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • msmurphy
    Faber skrev 2012-08-23 22:12:14 följande:
    Problemet är att de grundar sin argumentation på en politisk ideologi maskerad som vetenskap vilken aldrig fått utstå granskning eller debatt. Den bara accepterades rakt av. Lustigt att du nämnde infiltration. I en annan tråd länkade jag till ett dokument där just den termen användes när metoder för att uppnå mer makt föreslogs.
    Men är du dum på riktigt? Jag ber om ursäkt för min bristande netikett men det går ju inte att nå fram till dig! Så kort sagt: vad i helvete yrar du om?
    Inte fått utstå debatt? SKÄMTARU? Kvinnorörelsen har stötts och blötts sedan upplysningen, varenda litet framsteg har man fått kämpa sig till. Tror du det hade gått utan folklig opinion?
    Politisk ideologi maskerad som vetenskap? Är du 19 år och kåt på Darwin månne? De finns massvis med forskning om diverse feministiska issues.
    Du är som ett barn som stampar i marken och skriker AME MODERATERNA VILL JU SÄNKA SKATTERNA BUHUBUHUBUHU, utan att klara av, den rimligtvis enkla uppgiften om nu genusrörelsen är så ute och cyklar, att förklara 1. varför det är fel, 2. varför det är odemokratiskt när det är som vilken politisk rörelse som helst.
  • Faber
    msmurphy skrev 2012-08-23 22:40:13 följande:
    Men är du dum på riktigt? Jag ber om ursäkt för min bristande netikett men det går ju inte att nå fram till dig! Så kort sagt: vad i helvete yrar du om?
    Inte fått utstå debatt? SKÄMTARU? Kvinnorörelsen har stötts och blötts sedan upplysningen, varenda litet framsteg har man fått kämpa sig till. Tror du det hade gått utan folklig opinion?
    Politisk ideologi maskerad som vetenskap? Är du 19 år och kåt på Darwin månne? De finns massvis med forskning om diverse feministiska issues.
    Du är som ett barn som stampar i marken och skriker AME MODERATERNA VILL JU SÄNKA SKATTERNA BUHUBUHUBUHU, utan att klara av, den rimligtvis enkla uppgiften om nu genusrörelsen är så ute och cyklar, att förklara 1. varför det är fel, 2. varför det är odemokratiskt när det är som vilken politisk rörelse som helst.
    Nej den har aldrig utstått debatt när det gäller hur stor roll om vilken den skall ha när det gäller politik och lagstiftning.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Anonym

Hen är ett bra ord om man t.ex väntar barn och inte vet könet än , då kan man säga hen.
    Annars håller jag med.. Det kunde ha varit ett bra ord men det har gått överstyr.

• Faber
    nihka skrev 2012-08-23 21:55:34 följande:

Som här eller?

www.familjeliv.se/Forum-4-362/m66312596.html

Låt mig förtydliga:

" rel="nofollow" target="_blank">

Oj nu känner jag mina kvinnliga känslor bubbla upp, bäst att uttrycka mig genom att dra på mig en rosa klänning för den är ju könsneutral så länge den sitter på en pojke/man, det har genusanhängarna sagt.
  • msmurphy
    Faber skrev 2012-08-23 22:55:32 följande:
    Nej den har aldrig utstått debatt när det gäller hur stor roll om vilken den skall ha när det gäller politik och lagstiftning.
    Eh jo. Annars hade väl lagen om föräldraförsäkring, för att ta ett exempel, redan ändrats? Det är få saker som debatteras så mycket som jämställdhet.

Genusrörelsen, som alla andra politiska rörelser, har säkert sina problem och definitivt anhängare som är makthungriga och allt vad du nu sagt. Det förekommer med all säkerhet. Men det är lite som att säga att alla Sverigedemokrater är nazister. Ditt problem är att du inte vill vidga dina vyer. Du vill inte ta fakta eller argument. Du har bestämt dig för att genusrörelsen är ondskefull trots att det till skillnad från de flesta politiska ideologier handlar om valfrihet, de lagstiftningar som eventuellet är en produkt av genusrörelsen handlar om finansiering eller strukturering. Ingen som blir tvingad till någonting, nånsin. 
    Man behöver absolut inte vara feminist - eller för att återgå till topic - använda hen. Grejen är att såna som du är emot det helt i onödan eftersom ingen vill tvinga er eller någon annan till någonting. Man vill ge FLER möjligheter, inte färre. Man kan tycka att det är tramsigt eller onödigt, men du kan ju försöka komma ihåg att ingen kräver av dig att förändra DITT liv, bara att ge alla människor fler möjligheter och större frihet.  
  • Jellybeanbaby
    msmurphy skrev 2012-08-23 21:32:04 följande:
    Ärligt talat var det där lite onödigt. Nu framstår du bara som en elitistisk feminist, och du kommer ge foliehattarna vatten på sin kvarn.
    Ho-ho-ho Fröken Murphy! Din debatteknik är inte mycket mer att hänga i julgranen.

"Men håll käften, Ulf Brunnberg."/msmurphy
    Det vackraste ordet i svenska språket är 'porrgömma'.
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-23 23:06:49 följande:
    Hen är ett bra ord om man t.ex väntar barn och inte vet könet än , då kan man säga hen.
    Annars håller jag med.. Det kunde ha varit ett bra ord men det har gått överstyr.

• Faber
    msmurphy skrev 2012-08-23 23:30:26 följande:
    Eh jo. Annars hade väl lagen om föräldraförsäkring, för att ta ett exempel, redan ändrats? Det är få saker som debatteras så mycket som jämställdhet.

Genusrörelsen, som alla andra politiska rörelser, har säkert sina problem och definitivt anhängare som är makthungriga och allt vad du nu sagt. Det förekommer med all säkerhet. Men det är lite som att säga att alla Sverigedemokrater är nazister. Ditt problem är att du inte vill vidga dina vyer. Du vill inte ta fakta eller argument. Du har bestämt dig för att genusrörelsen är ondskefull trots att det till skillnad från de flesta politiska ideologier handlar om valfrihet, de lagstiftningar som eventuellet är en produkt av genusrörelsen handlar om finansiering eller strukturering. Ingen som blir tvingad till någonting, nånsin. 
    Man behöver absolut inte vara feminist - eller för att återgå till topic - använda hen. Grejen är att såna som du är emot det helt i onödan eftersom ingen vill tvinga er eller någon annan till någonting. Man vill ge FLER möjligheter, inte färre. Man kan tycka att det är tramsigt eller onödigt, men du kan ju försöka komma ihåg att ingen kräver av dig att förändra DITT liv, bara att ge alla människor fler möjligheter och större frihet.  
    Den Svenska statsfeminismen har aldrig utstått granskning eller debatt, nyligen sa den nya S ledaren att han var feminist men det är han inte.

Han vet dock att det är politiskt självmord att säga något annat. Den Svenska statsfeminismen som körts ned i halsen på folket tack vare genusmaffian som använder samma förtryckarmetoder som de anklagar det så kallade patriarkatet för,  är inte synonym med jämställdhet..
  • nihka
    Faber skrev 2012-08-23 23:13:31 följande:
    Oj nu känner jag mina kvinnliga känslor bubbla upp, bäst att uttrycka mig genom att dra på mig en rosa klänning för den är ju könsneutral så länge den sitter på en pojke/man, det har genusanhängarna sagt.

Suck. Man måste verkligen BOKSTAVERA ut det för dig:

en del trådar (som du hänvisar till finns här på FL) där personer använde hen och sedan han eller hon för att könet faktiskt är känt är trolltrådar designade särskilt att få igång de som retar sig - typ du.
  • msmurphy
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-23 23:39:18 följande:
    Ho-ho-ho Fröken Murphy! Din debatteknik är inte mycket mer att hänga i julgranen.

"Men håll käften, Ulf Brunnberg."/msmurphy

Fast om du bemödar dig med att läsa vad jag skriver så påpekar jag ju det själv också. Suck. Jag blir så trött.

Jag har sida upp och sida ner kommit med sakliga argument och fakta, som ignoreras eller förvrids. Så nu är jag tillräckligt desperat för ta till ytterligheter för att få fram min poäng.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!