Anonym skrev 2012-08-27 21:32:00 följande:
ett fåtal procent människor har problem med sin könsidentitet. den stora majoriteten av befolkningen ska därför anpassa sig till deras behov och inte definiera dem som vare sig det ena eller andra. så att dom känner sig bekväma och tillfredsställda. vore det inte bättre med ordet könsförvirrad istället för hen?
Men ordet "hen" handar ju inte om sexualitet utan om kön, alltså vilket kön har den jag pratar om och att man i en textdär den man pratar om inte är en person som man känner till, dvs den som kommer kan antingen vara en man ex dr Gunnar Berg, eller en kvinna ex dr Eiwor Svensson. Alltså säger jag hen innan jag vet vem som kommer dit?
Alltså istället för att säga han eller hon säger jag hen.
På samma sätt som jag frågar "har du några syskon" istället för "har du några bröder eller systrar" som ju är en mycket omständigare mening att säga.
Är den här löjliga debatten alltså bara ett missförstånd att man tror att det handlar om transsexuella personer som inte vill begränsa sig till att säga att de är man eller kvinna eller att andra inte kan avgöra den personens kön?
Jisses, vilken missuppfattning av detta enkla, behändiga lilla ord!!!