• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Jellybeanbaby
    PolyPond skrev 2012-08-28 11:18:58 följande:
    1) Varför skall man alls använda könsneutrala ord som "barnet", "ungen", "personen" eller "rörmokaren", om det skall vara så?

2) Det finns visst fler kön än två:
    sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programi...
    Nej det finns bara två kön,  och sen allt övrigt är en blandning av dessa två kön, t ex de 0,33% hermafroditer.
    Jag tror vi skulle fått känna till om några professorer plötsligt hade upptäckt en genetisk förändring som resulterade i ett tredje kön. Wow vilken grej det hade varit!

Exempel på hur detta alien-tredje-kön skulle kunna se ut:

• politikern
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-28 12:15:14 följande:
    Nej det finns bara två kön,  och sen allt övrigt är en blandning av dessa två kön, t ex de 0,33% hermafroditer.
    Jag tror vi skulle fått känna till om några professorer plötsligt hade upptäckt en genetisk förändring som resulterade i ett tredje kön. Wow vilken grej det hade varit!

Så var vi där igen...

Hen är INGET TREDJE KÖN!!!!! Det är ett ORD!!!   Som pumpkin queen skriver här ovan, ett pronomen, inte en fråga omen fysisk könsbestämning av en levande varelse.
  • Jellybeanbaby
    politikern skrev 2012-08-28 12:20:49 följande:

Så var vi där igen...

Hen är INGET TREDJE KÖN!!!!! Det är ett ORD!!!   Som pumpkin queen skriver här ovan, ett pronomen, inte en fråga omen fysisk könsbestämning av en levande varelse.
    PolyPond skrev "det finns visst fler kön än två - länk" och det var det inlägget jag besvarade, hr viktigpetter.
    Hur är det med läsförståelsen?
  • PolyPond

Du har faktiskt fel där. Förutom intersexualism, där personer faktiskt har andra genetiska uppsättningar än xx och xy, exempelvis xxy eller xxxy, så är variationerna i de parametrar som vi betecknar som könstypiska väldigt varierande. Och detta är bara den biologiska biten.

Därtill tillkommer
    socialt kön
    juridiskt kön
    och
    könsidentitet

Det är intressant när folk försöker förlöjliga andra utifrån sin egen okunskap.
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-28 12:26:18 följande:
    PolyPond skrev "det finns visst fler kön än två - länk" och det var det inlägget jag besvarade, hr viktigpetter.
    Hur är det med läsförståelsen?

Korrektheten i vad som skrivs spelar inte så stor roll. Allt går ut på att det politiskt korrekta modeordet hen ska anamas vare sig man vill eller inte Vill du ha koll på allt modernt och politiskt språkligt korrekt ha koll på medias rapportering i P1. jag jobbar fortfarande på ordet bebis. snart kan jag nog säga det utan att kräkas
  • Anonym

Hen och jag har kraftsamlat och tänker skaffa oss en bebis under tjugohundratretton

• Anonym (braord)

Om du blandar rött och blått får du lila. Skulle du inte säga att lila är en egen färg? Skulle det inte vara krångligt att säga blårött när det finns ett eget ord för det? Lika fel blir det ju att säga att blomman är röd eller blomman är blå när den inte är det.

På samma sätt är det väl passande att en intersexuell person kan kalla sig "hen" och slippa välja? 

• Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-28 12:33:35 följande:

Korrektheten i vad som skrivs spelar inte så stor roll. Allt går ut på att det politiskt korrekta modeordet hen ska anamas vare sig man vill eller inte Vill du ha koll på allt modernt och politiskt språkligt korrekt ha koll på medias rapportering i P1. jag jobbar fortfarande på ordet bebis. snart kan jag nog säga det utan att kräkas
    Lol. Tur att det finns en VISS enad front mot bullshit-ordet här på politiskt korrekta FL iaf.
    Skrattande PS jag kan skriva "snippa" - utan att kräkas.
  • Jellybeanbaby
    Anonym (braord) skrev 2012-08-28 12:42:36 följande:

Om du blandar rött och blått får du lila. Skulle du inte säga att lila är en egen färg? Skulle det inte vara krångligt att säga blårött när det finns ett eget ord för det? Lika fel blir det ju att säga att blomman är röd eller blomman är blå när den inte är det.

På samma sätt är det väl passande att en intersexuell person kan kalla sig "hen" och slippa välja? 

FEL! Vi ska inte införa ett ord i svenska språket för intergendernas skull! Då kan vilka föreningar som helst börja höra av sig med förslag till SAOL och Svensk Standardisering och Akademien och what have you, och kräva att man ska ta in ord som passar dem.

Fel väg att gå!
  • CMM
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-28 12:44:04 följande:
    Lol. Tur att det finns en VISS enad front mot bullshit-ordet här på politiskt korrekta FL iaf.
    Skrattande PS jag kan skriva "snippa" - utan att kräkas.
    Ja, fy fan. Jag har en dotter på tio månader, så dagen då jag måste bestämma mig för vad vi ska kalla "den" kommer närmare och närmare. Jag vägrar säga snippa.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!