• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-08-29 11:12:06 följande:
    Hen är ett bra sätt att sortera människor.

Hen är ett extremt marginaliserat ord som enbart används av PK-fanatiker, genusbesatta och/eller radikalfeminister, så ifall man hör någon använda det så vet man vad det är för sorts person i de flesta frågor.
    Vi som "hatar" ordet är oftast "rabiata hen motståndare", anti-feminister sen innan och SDare, resten av befolkningen bryr sig inte då många inte ens känner till att ett så fånigt ord existerar och alla "vanliga" människor jag pratat med tycker helt enkelt att ordet är extremt löjligt och låter fult, de inser också att det är ett radikalfeministiskt experiment, det hörs lixom på definitionen.

Att det används i media bevisar bara att media består till stor del av dessa PK-fanatier, genusbesatta och Radikalfeminister, men det är ingen ny fakta.

Ursäkta? När man sorterar människor gör man det efter vissa kriterier. "Han" och "Hon" fungerar för att sortera människor, "Hen" gör det inte. Du har fått det hela helt om bakfoten du.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    PolyPond skrev 2012-08-29 12:14:58 följande:
    Vanligt bland hbt-folk. Du glömde oss.

Nej nej, det finns inget sådant som hbtq, vet du väl, det är bara feministpåfund. Precis som intergender, transsexualitet etc etc etc. Drömmer
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Alex2012

Håller med, Hen är ett äckligt ord. Skulle någon kalla mig för Hen hade jag tagit det som en stor förolämpning. Ska vi neutralisera människan kan vi väl lika gärna skapa ett kön som fungerar för båda och att båda har möjligheten att föda barn. Äsch detta är bara bullshit. Vi är skapade som två olika kön så låt oss förbli två olika kön, jag tänder på Killar, om ni kommer ihåg den sorten, den utan bröst och har en snopp mellan benen.. Och jag är av det kvinnliga könet, alltså tvärt om vad jag tänder på. Jag är inte bi heller så att kalla mig och min partner för Hen så att vi båda blir av "samma kön" gör det hela fruktansvärt konstigt och avtändande!

• Anonym
    Alex2012 skrev 2012-08-29 16:48:58 följande:
    Håller med, Hen är ett äckligt ord. Skulle någon kalla mig för Hen hade jag tagit det som en stor förolämpning. Ska vi neutralisera människan kan vi väl lika gärna skapa ett kön som fungerar för båda och att båda har möjligheten att föda barn. Äsch detta är bara bullshit. Vi är skapade som två olika kön så låt oss förbli två olika kön, jag tänder på Killar, om ni kommer ihåg den sorten, den utan bröst och har en snopp mellan benen.. Och jag är av det kvinnliga könet, alltså tvärt om vad jag tänder på. Jag är inte bi heller så att kalla mig och min partner för Hen så att vi båda blir av "samma kön" gör det hela fruktansvärt konstigt och avtändande!
    En till som inte riktigt förstår. Välkommen!
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-29 16:24:03 följande:

Vi har klarat oss länge utan "processor" och "kylfläns" också. Det betyder inte att det inte har kommit ett behov nu. Men visst, du kan försöka bruka stenåldersvokabulär bäst du vill...
    Så om man inte omfamnar hen så använder man stenåldersvokabulär? Ja jag kan förstå det om man lever i rödvinsdimman, den vanlige svensken ute i stugorna är oftast av en annan uppfattning.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Alex2012
    Anonym skrev 2012-08-29 16:49:49 följande:
    En till som inte riktigt förstår. Välkommen!
    Jo jag förstår men bara för att ordet används till just 1 fras nu eller i ett visst sammanhang nu betyder väl inte det att det inte kommer utvecklas till de större och tillslut så finns knappt hon/han kvar. Ett exempel: Se bara på att feminister som inte klarar att prata om han/hon. Alla är lika värda och det är ingen skillnad på män och kvinnor! Nej det borde inte det om man är lika duktig på samma jobb men annars så är det ju stor skillnad på män och kvinnor. Kvinnor är oftast svagare fysiskt och klarar inte samma typ av jobb som män gör, därför kallas det männens jobb. Detta betyder inte att kvinnor är sämre eller svagare i alla grenar. Kvinnor är bra på andra saker, men det är ju detta jag menar. Det skiljer för mycket mellan oss att man inte kan neutralisera könen, dock kan man ju använda ordet HEN istället för MÄNNISKA. Det är en helt annan sak =)
  • Anonym
    Alex2012 skrev 2012-08-29 17:13:53 följande:
    Jo jag förstår men bara för att ordet används till just 1 fras nu eller i ett visst sammanhang nu betyder väl inte det att det inte kommer utvecklas till de större och tillslut så finns knappt hon/han kvar. Ett exempel: Se bara på att feminister som inte klarar att prata om han/hon. Alla är lika värda och det är ingen skillnad på män och kvinnor! Nej det borde inte det om man är lika duktig på samma jobb men annars så är det ju stor skillnad på män och kvinnor. Kvinnor är oftast svagare fysiskt och klarar inte samma typ av jobb som män gör, därför kallas det männens jobb. Detta betyder inte att kvinnor är sämre eller svagare i alla grenar. Kvinnor är bra på andra saker, men det är ju detta jag menar. Det skiljer för mycket mellan oss att man inte kan neutralisera könen, dock kan man ju använda ordet HEN istället för MÄNNISKA. Det är en helt annan sak =)
    Äh, det är bara dårar som vill det. Jag väljer att inte dra så stora växlar på vad en liten grupp kan ha sagt.
    Vilka vill det här som du säger? Vad har du för källor osv? 
  • Anonym

Det ska självklart vara samma krav för alla för samma jobb. Rätt enkelt. Idiotiskt att kalla saker för "männens jobb". Det är ett jobb.

• Alex2012

Här?? det är 184 sidor skrivna så jag har inte gått igenom alla dom sidorna och checkat av om folk tycker eller inte tycker som mig. Faktan i det hela är att skapar du ett nytt ord i ordlistan som börjar läras ut i tex. skolor så är Det det nya framtida ordet som kommer att användas, OM man inte byter ut det mot MÄNNISKA, vilket verkar vara den mer korrekta översättningen.

Varför ska du hålla på och tjata emot, får folk inte tycka/tro som dom vill eller vill du bara skapa en diskussion??

• Anonym
    Alex2012 skrev 2012-08-29 17:21:43 följande:
    Här?? det är 184 sidor skrivna så jag har inte gått igenom alla dom sidorna och checkat av om folk tycker eller inte tycker som mig. Faktan i det hela är att skapar du ett nytt ord i ordlistan som börjar läras ut i tex. skolor så är Det det nya framtida ordet som kommer att användas, OM man inte byter ut det mot MÄNNISKA, vilket verkar vara den mer korrekta översättningen.

Varför ska du hålla på och tjata emot, får folk inte tycka/tro som dom vill eller vill du bara skapa en diskussion??
    hahahah vad söt du är. Du är i ett forum.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!