• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • politikern
    Faber skrev 2012-08-29 17:01:14 följande:
    Så om man inte omfamnar hen så använder man stenåldersvokabulär? Ja jag kan förstå det om man lever i rödvinsdimman, den vanlige svensken ute i stugorna är oftast av en annan uppfattning.

Vem menar ud egentligen är "den vanlige svensken ute i stugirna"??
    Jag har alltid inbillat mig att jag är en helt vanlig svensk, men i denna fråga är jag det tycdligen inte eftersom jag tycker att ordet hen är ett praktiskt litet ord soom jag ofta har användning för.

Är "den vanlige svensken ute i stugorna" aldrig någon som lutar åt vänter? Aldrig lutar åt höger? Alltid tycker illa om invandrare? heterosexuella kanske? Eller vad?

Är  "den vanlige svensken ute i stugorna" verkligen en homogen grupp som alltdi tycker lika och sällan som vänstern? Isf är det ju väldigt märkligt att ungeför 50% av sveriges befolkning skulle röstat på s, v eller m om det var val nu? Det måste väl ändå räknas som relativt vanligt då?

Eller kan vi kanske sälla oss till uppfattningen att det faktiskt är så att "den vanlige svensken ute i stugorna" har jävligt olika uppfattning om saker och ting att det är det som är "den svenska grejen? Dvs vi FÅR tycka olika, vi får till och med ge varandra elaka påhopp på Familjeliv utan att hamna i fängelse. 
    men innebär den friheten att man måste lägga debatten på en så otrevlig och låg nivå och generalisera så in i bänken?

Hen är tydligen ett laddat ord, mestadels för att många verkar ha missuppfattat innebörden och användningen av ordet, för vissa är ordet jobbigt för att man inte vill att språket ska förändras. verkar ju dock som att de flesta inlägg i denna tråd kommer från svenskar (alla skriver ju iaf på svenska) och de bor förmodligen i nån form av hus (stuga) och är förmodligen rätt vanliga oxå...
  • PolyPond
    Alex2012 skrev 2012-08-29 17:28:24 följande:
    Jo genom att säga att man ska ta bort hon/han och istället välkomna HEN,
    Hur tänker du nu?
  • PolyPond
    politikern skrev 2012-08-30 07:54:59 följande:

Vem menar ud egentligen är "den vanlige svensken ute i stugirna"??
    Jag har alltid inbillat mig att jag är en helt vanlig svensk, men i denna fråga är jag det tycdligen inte eftersom jag tycker att ordet hen är ett praktiskt litet ord soom jag ofta har användning för.

Är "den vanlige svensken ute i stugorna" aldrig någon som lutar åt vänter? Aldrig lutar åt höger? Alltid tycker illa om invandrare? heterosexuella kanske? Eller vad?

Är  "den vanlige svensken ute i stugorna" verkligen en homogen grupp som alltdi tycker lika och sällan som vänstern? Isf är det ju väldigt märkligt att ungeför 50% av sveriges befolkning skulle röstat på s, v eller m om det var val nu? Det måste väl ändå räknas som relativt vanligt då?
    Kan inte låta bli:

• politikern
    PolyPond skrev 2012-08-30 09:19:28 följande:
    Kan inte låta bli:

Skönt med människor som förstår det man skriver...:)
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-08-29 20:19:53 följande:
    Varje gång som ordet används oavsett syfte så får genusanhängarna ytterligare bekräftelse och ingen vågar ifrågasätta deras ideologi. Jag hetsar inte upp mig men jag tycker att det är bedrövligt.

...Eh...ALLA ifrågasätter väl de som du kallar för "genusanhängarna" (om jag förstått dig rätt menar du alltså typ Tiina Rosenström/berg/gren/whatever och andra rabiata, manshatande tokstollar)? Jag har aldrig sett NÅGON i detta forum hålla med om att ROKs-gänget i filmen Könskriget hade rätt. Eller att "män är djur". Eller nåt annat dumt och mansförnedrande.

Däremot verkar det finnas en stooor mängd människor som blivit så till den milda grad rädda för F! och deras galenskaper, att de börjar se extremfeminister överallt. Jag skulle vilja be dessa personer att lugna ner sig lite. Det är ingen som vill kastrera er eller tvinga er att bära klänning. Softa, mannen. Skål
  • Fjorgynn

Hmm jag ser att alla maniska PK-fanatiker försöker tvätta HEN-ordet rent i den här tråden :).

En liten snabb check över vilka det är som står för ordet gör mig ännu mer övertygad om dess politiska laddning och varför jag är så glad att egentligen ingen frisk människa använder ordet. 

• PolyPond
    Fjorgynn skrev 2012-08-30 10:36:46 följande:
    Hmm jag ser att alla maniska PK-fanatiker försöker tvätta HEN-ordet rent i den här tråden :).

En liten snabb check över vilka det är som står för ordet gör mig ännu mer övertygad om dess politiska laddning och varför jag är så glad att egentligen ingen frisk människa använder ordet. 
    Nu sjukdomsförklarade du en väldig massa människor.
  • Nicke
    PolyPond skrev 2012-08-30 10:45:24 följande:
    Nu sjukdomsförklarade du en väldig massa människor.
    Äh, slag under bältet kör man med när man inte har något bättre att komma med.
  • PumpkinQueen
    EnAnonumius skrev 2012-08-29 22:38:35 följande:
    Okey då.. Tykna ställda frågor kräver tykna svar. Märk väl du satte tonfallet. Du får vad du ropar efter.  Så kom inte och gnäll.

Special instruktioner till den tykna nihka..

Nej jag har inte sovit de senaste 5000åren.Och NEJ jag är inte omedveten om att man lånar in från andra språk.

Det du struntar tydligen i är att Svenska har för vana att låna in från Östgermansk-språken, ifösta hand, och latinskbaserade språken i andra hand. Ösrgermanska och latinska språken till hör den Indo-Europeiska språkstammen. 

Men tydligen begriper inte du och andra "hen"-försvarare  att ordet är inlånat från ett spåk som tillhör den Finsk-Urgiska-språkstammen.

Eller vill du strunta i det med vett och vilje spåkstamskillnaderna också eller?

Så vad var din poäng med din tyket ställda fråga? Du missad den. 

...Vad. spelar. det. för. roll?

Har du något emot den finsk-ugliska språkstammen?

För övrigt är det väl absolut vanligast att vi lånar från engelskan (det vill säga västgermanskan, inte östgermanskan)?

Vilket språk tycker du att vi borde lånat ett ord motsvarande "hen" ifrån?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!