• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Alex2012
    Anonym skrev 2012-08-29 17:19:08 följande:
    Det ska självklart vara samma krav för alla för samma jobb. Rätt enkelt. Idiotiskt att kalla saker för "männens jobb". Det är ett jobb.
    Men nu läste du ju fel, ja sa ju är man lika duktig på ett och samma jobb så klart ska det vara samma regler oavsett kön MEN är det ett jobb som majoriteten endast kan handskas av kvinnor eller majoriteten endast kan utföras av män SÅ blir det på ett naturligt sett en uppdelning. Samma är det ju om en kollega oavsett kön är bättre än mig eller har mer erfarenhet än mig självklart ska få mer lön. Men nu pratade vi just om könsskillnad så drog det som exempel.
  • Anonym

Jag söker källor på det som ramlar ur dig.

Saker som "Se bara på att feminister som inte klarar att prata om han/hon. Alla är lika värda och det är ingen skillnad på män och kvinnor!" och att det handlar om att neutralisera människan. Är det alltså bara dina egna tankar? Varför går du runt och tror så dumma saker?

• Anonym
    Alex2012 skrev 2012-08-29 17:25:06 följande:
    Men nu läste du ju fel, ja sa ju är man lika duktig på ett och samma jobb så klart ska det vara samma regler oavsett kön MEN är det ett jobb som majoriteten endast kan handskas av kvinnor eller majoriteten endast kan utföras av män SÅ blir det på ett naturligt sett en uppdelning. Samma är det ju om en kollega oavsett kön är bättre än mig eller har mer erfarenhet än mig självklart ska få mer lön. Men nu pratade vi just om könsskillnad så drog det som exempel.
    Klart att det är skillnad mellan könen. Det är det INGEN här inne som förnekar.
  • Alex2012
    Anonym skrev 2012-08-29 17:23:03 följande:
    hahahah vad söt du är. Du är i ett forum.
    Jo jag vet det men att fråga vad jag har för källor osv.. ser jag som en mer provocerande kommentar än en forumsdiskussion. Går du ut på forum och tar allt som skrivs här till sanning? Nej, det som skrivs här är folks åsikter, tankar eller erfarenheter. I vissa fall om någon VET något kan det handla om fakta med det är inte majoriteten..
  • Alex2012
    Anonym skrev 2012-08-29 17:25:57 följande:
    Klart att det är skillnad mellan könen. Det är det INGEN här inne som förnekar.
    Jo genom att säga att man ska ta bort hon/han och istället välkomna HEN,
  • Anonym
    Alex2012 skrev 2012-08-29 17:28:24 följande:
    Jo genom att säga att man ska ta bort hon/han och istället välkomna HEN,
    VILKA säger det?! INGET skall tas bort. Du HAR uppenbarligen inte förstått.
  • Anonym
    Alex2012 skrev 2012-08-29 17:27:28 följande:
    Jo jag vet det men att fråga vad jag har för källor osv.. ser jag som en mer provocerande kommentar än en forumsdiskussion. Går du ut på forum och tar allt som skrivs här till sanning? Nej, det som skrivs här är folks åsikter, tankar eller erfarenheter. I vissa fall om någon VET något kan det handla om fakta med det är inte majoriteten..
    Ja? Du har ju bildat dig din uppfattning från något, eller hur? Vart kommer den ifrån? Att du har sett radikala människor som vill använda något på ett sätt som merparten INTE vill?
  • Alex2012
    Anonym skrev 2012-08-29 17:25:22 följande:
    Jag söker källor på det som ramlar ur dig.

Saker som "Se bara på att feminister som inte klarar att prata om han/hon. Alla är lika värda och det är ingen skillnad på män och kvinnor!" och att det handlar om att neutralisera människan. Är det alltså bara dina egna tankar? Varför går du runt och tror så dumma saker?
    Förlåt drog alla feminister på en kant. Vissa, politiskt insatta, nämner inga namn, finns med i feministpartiet, har jag hört via nyheterna med egna öron uttrycka sig på det sättet vilket jag tycker är patetiskt. Där är min källa för just det utlåtandet.
  • EnAnonumius
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-29 16:17:25 följande:

Och "runka" betyder skaka. So what?
    Ja vad är din poäng? Om du hade någon. För du över ett dygn försenad.

Det skull funkar fullt dugligt att  använda "den/denne/dennes" i stället och fgöra det könsneutralt om det nu stämmer att det är "maskulinum". För tydligen gick det att göra "könsneutralt" av sjuksköterska så att både män och kvinnor inom primärvården.

Som sagt, fortfarande patetiskt att låna in ord från andra språk och försvenska dem, när man kan använda de som redan finns i svenska språket.
    För homonymer är inget ovanligt i svenska språket ändå så.

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2012-08-29 18:52:20 följande:
    Ja vad är din poäng? Om du hade någon. För du över ett dygn försenad.

Det skull funkar fullt dugligt att  använda "den/denne/dennes" i stället och fgöra det könsneutralt om det nu stämmer att det är "maskulinum". För tydligen gick det att göra "könsneutralt" av sjuksköterska så att både män och kvinnor inom primärvården.

Som sagt, fortfarande patetiskt att låna in ord från andra språk och försvenska dem, när man kan använda de som redan finns i svenska språket.
    För homonymer är inget ovanligt i svenska språket ändå så.

För tydligen gick det att göra "könsneutralt" av sjuksköterska så att både män och kvinnor inom primärvården.

Rättelse:

För tydligen gick det att göra "könsneutralt" av sjuksköterska, som var en KVINNLIG yrkestitel "förr", i dag så används det av både män och kvinnor det om yrkestitel, inom primärvården.

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!