• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-08-29 11:50:34 följande:
    Jag var väl lite kategorisk kanske, de allra allra flesta människor ogillar ju ordet, men jag syftade väl mer på det "aktiva motståndet" och där faller du nog in i rabiat hen-motståndare ;).

Faktum är ju att ordet enbart används utav den extremt lilla F!-kretsen(0.33%) vi har i Sverige, tyvärr har ju dessa infiltrerat 33% av genuskurserna, stora delar av media och övriga politiska partier, framförallt Vänsterpartiet.
    Därför verkar dem vanligare än de egentligen är..

Jag har då ALDRIG hört någon i min omgivning använda ordet, och då rör jag mig ändå i ganska skilda kretsar med allt från PKister, Feminister, Kommunister till Rasister. 

Jag är inte F!. Jag är liberal. Så där föll din lilla teori på en gång.

Däremot är det rätt uppenbart att du röstar på SD, eftersom du använder begreppet PK om alla som inte tycker som du. Oh, och så verkar du inte kunna skilja mellan "de" och "dem".
  • EnAnonumius
    PumpkinQueen skrev 2012-08-29 13:20:25 följande:

Jag är inte F!. Jag är liberal. Så där föll din lilla teori på en gång.

Däremot är det rätt uppenbart att du röstar på SD, eftersom du använder begreppet PK om alla som inte tycker som du. Oh, och så verkar du inte kunna skilja mellan "de" och "dem".
    Du är igång igen med dina förutfattade meningar om andra baserat på noll och ingenting.

Och DU skall kalla dig för liberal som bedömer dina mot-/meddebattör utan underlag efter en perfekt svartvit mall i dina svar.

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • PumpkinQueen
    EnAnonumius skrev 2012-08-29 14:32:59 följande:
    Du är igång igen med dina förutfattade meningar om andra baserat på noll och ingenting.

Och DU skall kalla dig för liberal som bedömer dina mot-/meddebattör utan underlag efter en perfekt svartvit mall i dina svar.

Om du vill ansöka om att bli min livsstilscoach så går det bra att göra det via min gästbok.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-28 10:57:11 följande:
    Hen är ett substitut.

Det är Faber också.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Annamaria44 skrev 2012-08-28 11:00:47 följande:

Att använda ordet hen på vuxna är väl en sak, men som vissa använda det om sina små barn en annan. Det kommer kanske skapa problem senare i livet.

Sant. Vi ser ju hur hela Finland och Ungern de senaste par tusen åren varit kroniskt könsförvirrade. Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-08-28 11:22:14 följande:
    Alla pronomen är substitut.

Skål
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-08-28 11:46:19 följande:
    räcker det inte med han, hon, och jag vet inte? hen är ju dessutom bara ytterligare ett sätt att definiera en person, precis som hon och han. vill man komma bort från definitioner är det väl bättre att inte alls definiera? 

"Jag ska få besök av en dammsugarförsäljare senare idag, jag vet inte? kommer kring klockan fyra, och jag vet inte? ska ta med sig två-tre modeller att visa upp!"

Hmm. Låter fasligt omständigt. "Hen" är kortare och mer praktiskt.  
  • Dorian Ertymexx
    PolyPond skrev 2012-08-28 12:29:46 följande:
    Du har faktiskt fel där. Förutom intersexualism, där personer faktiskt har andra genetiska uppsättningar än xx och xy, exempelvis xxy eller xxxy, så är variationerna i de parametrar som vi betecknar som könstypiska väldigt varierande. Och detta är bara den biologiska biten.

Därtill tillkommer
    socialt kön
    juridiskt kön
    och
    könsidentitet

Det är intressant när folk försöker förlöjliga andra utifrån sin egen okunskap.

Skål
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-28 12:45:37 följande:
    FEL! Vi ska inte införa ett ord i svenska språket för intergendernas skull! Då kan vilka föreningar som helst börja höra av sig med förslag till SAOL och Svensk Standardisering och Akademien och what have you, och kräva att man ska ta in ord som passar dem.

Fel väg att gå!

Ehm, nej. HELT rätt väg att gå. Men visst, vi kan slopa föreningars och särintressens onda påverkan, såsom ord som "återvändsgränd", "stoppförbud", "parkeringsförbud", "t-korsning" och liknande. Eller de där onda minoriteterna på universitet och högskolor, som tvingar på oss ord som "kvarkar", "svart hål", "takyoner", "litiumjoner" och liknande. STACKARS oss!!!!! Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    EnAnonumius skrev 2012-08-28 14:49:19 följande:
    Slog upp "Hen" i SAOL.

HEN= brynsten. Enligt SAOL.
    HENA= bryna.

sok.saol.se/Saol13_Sidor2.pl?ord=HEN&grad=M

Jag har sagt det förut och säger det igen. Det är fan patetiskt att man inte kollar upp svenska språket först innan man galopperar ut och skall försöka säga att "hen" är inlånat från finskans "hän".

Och "runka" betyder skaka. So what?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!