• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • PumpkinQueen
    PumpkinQueen skrev 2012-08-30 10:54:39 följande:

...Vad. spelar. det. för. roll?

Har du något emot den finsk-ugliska språkstammen?

För övrigt är det väl absolut vanligast att vi lånar från engelskan (det vill säga västgermanskan, inte östgermanskan)?

Vilket språk tycker du att vi borde lånat ett ord motsvarande "hen" ifrån?

Gah. Förbaskade korvfingrar! Finsk-Ugriska ska det så, så klart. {#emotions_dlg.flower}
  • PumpkinQueen
    Fjorgynn skrev 2012-08-30 10:36:46 följande:
    Hmm jag ser att alla maniska PK-fanatiker försöker tvätta HEN-ordet rent i den här tråden :).

En liten snabb check över vilka det är som står för ordet gör mig ännu mer övertygad om dess politiska laddning och varför jag är så glad att egentligen ingen frisk människa använder ordet. 

Jag ser inget fel i att samhället i stort verkar hålla med mig om att det är bra om alla individer får ha sin frihet att leva sina liv som de vill -utan att bli förtryckta av konservativa moralfarbröder. Om det gör mig politiskt korrekt så kan jag leva med den beteckningen. Solig
  • Fjorgynn
    PolyPond skrev 2012-08-30 10:45:24 följande:
    Nu sjukdomsförklarade du en väldig massa människor.
    Njaa.. Så många är ni ju faktiskt inte som använder detta ord :)..
    Jag har som sagt ALDRIG hört någon ens nämna ordet i positiv bemärkelse i min vardag, däremot en hel del hat gentemot det istället, eller likgiltighet.
    Det alla verkar ha fattat däremot är att det är ett feministiskt p(k)åhitt.

Maken till överförmyndare i stil med dagens feminister får man fan gå långt tillbaka i historien för att hitta.
    Ni vill bestämma hur folk ska prata, uppfostra sina barn, konsumera för media och vilka kläder som ska finnas i de olika avdelningarna på H&M och så vidare, aldrig tidigare tror jag ett styre har försökt detaljstyra sina medborgare på det sätt feministerna försöker idag.
    Det är skrämmande om än hoppfullt att eran fanatism säkerligen kommer slå bakut iom slangbelleffekten, det skönjas lite smått iom SDs växande skara.

• Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-29 16:21:26 följande:

Hur ofta använder du ordet "uppåtkvarkar"? Hur många procent tror du använder det ordet?
    ordet "uppåtkvarkar" är tillsatt språket genom matematik och vetenskap.
    Inte kvasivetenskapen som genustyckarna förespråkar.

Och där har vi stora skillnaden. Hade ordet inte varit politiskt laddat så hade vi inte haft denna diskussion.
  • Anonym
    Fjorgynn skrev 2012-08-30 11:10:14 följande:
    Njaa.. Så många är ni ju faktiskt inte som använder detta ord :)..
    Jag har som sagt ALDRIG hört någon ens nämna ordet i positiv bemärkelse i min vardag, däremot en hel del hat gentemot det istället, eller likgiltighet.
    Det alla verkar ha fattat däremot är att det är ett feministiskt p(k)åhitt.

Maken till överförmyndare i stil med dagens feminister får man fan gå långt tillbaka i historien för att hitta.
    Ni vill bestämma hur folk ska prata, uppfostra sina barn, konsumera för media och vilka kläder som ska finnas i de olika avdelningarna på H&M och så vidare, aldrig tidigare tror jag ett styre har försökt detaljstyra sina medborgare på det sätt feministerna försöker idag.
    Det är skrämmande om än hoppfullt att eran fanatism säkerligen kommer slå bakut iom slangbelleffekten, det skönjas lite smått iom SDs växande skara.

Vilka ni?
  • Jellybeanbaby
    Fjorgynn skrev 2012-08-30 10:36:46 följande:
    Hmm jag ser att alla maniska PK-fanatiker försöker tvätta HEN-ordet rent i den här tråden :).

En liten snabb check över vilka det är som står för ordet gör mig ännu mer övertygad om dess politiska laddning och varför jag är så glad att egentligen ingen frisk människa använder ordet. 
    Hear hear!
  • Fjorgynn
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-30 11:34:58 följande:
    Eh... de uppskattningsvis maximalt 10 procenten som använder ordet "fnö", nej förlåt, jag menar "hen".
    De är långt ifrån 10%.. Eller menar du i den här tråden?
    10promille ligger nog närmare verkligheten i sådana fall.

• Jellybeanbaby
    Fjorgynn skrev 2012-08-30 11:37:48 följande:
    De är långt ifrån 10%.. Eller menar du i den här tråden?
    10promille ligger nog närmare verkligheten i sådana fall.

Ja du ser... jag drog bara till med nåt. Jag sa i ett tidigare inlägg att det är väl bara några kulturarbetare som använder det och som har makten att få in ordet i tidningarna, typ...
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!