• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym
    Element skrev 2012-09-28 16:20:36 följande:
    Nix, kvinnor agerar som de gör delvis på grund av biologiska faktorer.
    Skitsnack. 
    En myt skapad av män för att kunna hålla nere kvinnor.

Och det är du som har bevisbördan, den som kommer med påståendet ska styrka det.
    Negationer behöver inte bevisas    
  • Anonym
    CMM skrev 2012-09-28 16:50:43 följande:
    Skulle könsrollerna vara noll procent biologiska och 100 procent sociala? Det tror jag inte en sekund på.

www.newsmill.se/artikel/2012/02/22/vi-f-ds-me... 

Du länkar till en blogg, med personliga åsikter, som inte säger ett dugg.

Men då kör vi väl en gammal favorit i repris så får vi se vad forskningen säger om saken.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/man-och-kvinnor-ar-lika-som-bar

• Aaliyah
    Anonym skrev 2012-09-28 17:54:14 följande:

Du länkar till en blogg, med personliga åsikter, som inte säger ett dugg.

Men då kör vi väl en gammal favorit i repris så får vi se vad forskningen säger om saken.

www.dn.se/nyheter/vetenskap/man-och-kvinnor-a...

Intressant...
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • AnotherLonelyDay
    Anonym skrev 2012-09-28 17:51:55 följande:
    Skitsnack. 

Och det är du som har bevisbördan, den som kommer med påståendet ska styrka det.

Så du förnekar att vi levande varelser styrs av biologiska och genetiska faktorer?
    Och vad vinner vi män på att "hålla nere kvinnor" som du så fint hävdar? 

Lite foliehatts varning på dig. 
  • Element
    Anonym skrev 2012-09-28 17:51:55 följande:
    Skitsnack. 

Kvinnor är inte goda människor.
  • Aaliyah

Nej, alla kvinnor är inte goda och alla män är inte goda men de flesta människor är helt ok. Och det var ju det som skulle bevisas.

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-09-28 20:42:39 följande:
    Nej, alla kvinnor är inte goda och alla män är inte goda men de flesta människor är helt ok. Och det var ju det som skulle bevisas.
    Jag syftade på anonyms påstående att en negation inte behöver bevisas.
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-09-28 21:29:46 följande:
    Jag syftade på anonyms påstående att en negation inte behöver bevisas.
    Okej, vilken kluris Skrattande

Men mer allvarligt; jag tror inte att någon förnekar att mäns och kvinnors hjärnor skiljer sig åt på några punkter. Men att på grund av dem dra slutsatsen att kvinnor vill bli sjuksköterskor och män vill bli... GI Joe verkar lite förenklat. Och vi tycks ha kommit långt ifrån diskussionen om hen för övrigt.
  • Leya
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-28 14:50:53 följande:
    Precis så. Det är något som en vän(inna) just har problem med.

Vill din vän kallas för hen ifall man beskriver henne (förlåt om hon vill kallas för öh....hene?? Hur fan böjer man hen?) för viktigt är ju att de vi ska använda ordet hen på verkligen själva tycker att det är grönt. Å skönt.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!