• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Itzumo
    Aaliyah skrev 2012-10-01 21:00:03 följande:
    Ja, det låter ju inte bra, men du kan ju skaffa protes?
    Skål
    Element skrev 2012-10-01 20:52:27 följande:
    Man tappar visst sitt kön, hen är en styggelse. Jag skulle inte ha något emot ordet även om det i mitt tycke är fult om det inte var så att det är starkt förknippat med den svenska genusmodellen.

Vilken svensk genusmodell är det du menar? Den där alla ska ha lika värde oavsett kön, som inte ska döms på förtid pga sitt kön och som vill att alla ska få chans att bli en person istället för ett kön?
    Läs mer av mig på: www.Anolyon.com/
  • Element
    Itzumo skrev 2012-10-01 21:19:01 följande:
    Skål

Vilken svensk genusmodell är det du menar? Den där alla ska ha lika värde oavsett kön, som inte ska döms på förtid pga sitt kön och som vill att alla ska få chans att bli en person istället för ett kön?
    Den som kräver kvotering, hävdar att allt som inte direkt gynnar kvinnor beror på underliggande strukturer och vill att det skall finnas en genuspedagog på varje dagis för att sprida "den rätta läran".
  • Dorian Ertymexx
    Aaliyah skrev 2012-10-01 19:56:26 följande:
    Eller en Master i paranoid schizofreni.

*ROFL* 
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Aaliyah skrev 2012-10-01 21:00:03 följande:
    Ja, det låter ju inte bra, men du kan ju skaffa protes?

Hen hen hen hen hen hen hen... *känner efter* Nope, det sitter kvar.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Ermenegildo
    CMM skrev 2012-10-01 20:30:45 följande:
    Förresten borde den där vinglas-emotikonen bannlysas.
    Det håller jag med om!! Det är nästan viktigare än hen-debatten.
    It's still written in the scars on our hearts We're NOT broken Just bent
  • nihka
    Aaliyah skrev 2012-10-01 20:54:08 följande:
    Hur tappar man sitt kön? Om man inte leprasjuk alltså?

Then Swänka Genusmodulen kommer och biter dig i näsan...lr annorstädes
  • Anonym (NO-Hen!)
    Dorian Ertymexx skrev 2012-10-01 12:43:19 följande:

Ja? Skrev jag inte det?

Jag vet inte var du fått i från att jag antyder annat än att man får tycka vad man vill?
  • Anonym (NO-Hen!)
    PumpkinQueen skrev 2012-10-01 13:59:30 följande:

Varför skulle du kalla ditt eget barn för hen? Du vet ju vilket kön barnet har, eller hur?

Det finns dom som gör det, för att dom anser att barnet är "för litet för att ha ett kön" om jag har förstått dom rätt?!Men jag vill inte heller att någon annan kallar mitt barn för hen. Om dom vill göra det med sina ungar så respekterar jag det.
  • Anonym (NO-Hen!)
    Anonym skrev 2012-10-01 11:13:54 följande:
    De? Ogillade du inte hen?

Hur tror du att hen "ska" användas? Jag misstänker det gamla vanliga. 

ja ursäkta, jag menade DET ordet
  • Quintus Zebra
    Anonym (NO-Hen!) skrev 2012-10-02 08:14:50 följande:

Det finns dom som gör det, för att dom anser att barnet är "för litet för att ha ett kön" om jag har förstått dom rätt?!Men jag vill inte heller att någon annan kallar mitt barn för hen. Om dom vill göra det med sina ungar så respekterar jag det.
    Du VILL att andra skall respektera dina värderingar och att de därför inte skall kalla ditt barn för "hen".

Är nyfiken på en sak. Är du så respektfull mot andra som du vill att de skall vara mot dig? Om andra föräldrar vill att du skall respektera deras värderingar och därför vill att du inte skall kalla deras dotter för "hon" utan de vill att du skall benämna henne som "hen". Respekterar du det då och kallar barnet för "hen"?  För det är ju egentligen exakt samma sak. Och respekt skall väl gå åt båda hållen?

Om du vill att andra skall respektera dina åsikter och din syn på barnuppfostran även om de inte håller med dig, så är det väl konsekvent att du även respekterar deras?
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!