• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (NO-Hen!) skrev 2012-10-01 09:36:38 följande:

Exakt och låt mig som inte gillar de, ogilla de.

Ja? Skrev jag inte det?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • PumpkinQueen
    Leya skrev 2012-10-01 12:01:14 följande:
    lägg ner din attityd, det är ju så här man INTE för en dialog oavsett åsikt. jag heter Leya tackskaruha. DU kan va ett element. (och jo, jag vet vad du menar).
    Ställ inte frågor som du inte vill ha svar på. Du undrade vem som påstått alla dessa knäppa saker och jag svarade dig.

Om man nu ska prata om hur man diskuterar, så kan jag informera om att det tillhör normalt hyfs att läsa inläggen i tråden innan man börjar kommentera. Det sparar tid och energi för samtliga involverade.
  • PumpkinQueen
    Anonym (NO-Hen!) skrev 2012-10-01 08:43:59 följande:

För min del är det endå inget jag väljer att kalla mitt barn, vare sig det är i magen eller fött.
    Jag anser att det låter fult att säga hen om ett barn man har framför sig, som att kalla barnet för Den i mina öron. Jag jämför inte detta med varken finska eller hungerska och har inget intresse i att forska vidare om detta. man får helt enkelt bara ta att folk har olika åsikter.

Varför skulle du kalla ditt eget barn för hen? Du vet ju vilket kön barnet har, eller hur?
  • Element
    PumpkinQueen skrev 2012-10-01 13:59:30 följande:

Varför skulle du kalla ditt eget barn för hen? Du vet ju vilket kön barnet har, eller hur?
    Därför att det är vad genusanhängarna vill.
  • CMM
    PumpkinQueen skrev 2012-10-01 13:59:30 följande:

Fast det görs och försvaras, inte minst här på FL. Anledningen lär visst vara att barnets kön inte är relevant, och då är det enligt vissa helt okej att använda "hen" även om man mycket väl vet könstillhörigheten.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • puss
    CMM skrev 2012-10-01 14:13:17 följande:
    Fast det görs och försvaras, inte minst här på FL. Anledningen lär visst vara att barnets kön inte är relevant, och då är det enligt vissa helt okej att använda "hen" även om man mycket väl vet könstillhörigheten.

men då ska man säga H*N!
    Easy cum easy go
  • puss

eller, som jag läste i en tråd, "h*nne".

idioter

Easy cum easy go
  • PumpkinQueen
    Element skrev 2012-10-01 14:12:00 följande:
    Därför att det är vad genusanhängarna vill.

Fast nu har vi ju diskuterat detta i över 350 sidor. Har du sett någon person uttrycka att detta är vad de vill?
  • Quintus Zebra
    Och tycker du inte att föräldrar har rätten att avgöra om könet på deras barn är relevant eller ej?

Jag förstår inte som sagt. Är det användandet av ordet "hen" som är problematiskt? För att ordet är "feministiskt"? Eller är det könsneutraliteten som är problemet? Och då användandet av ALLA könsneutrala ord som "barnet" eller bebisen eller "h*n" eller "hen" eller "sötnosen" o.s.v.?
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • PumpkinQueen
    Fast det är väl inte att kalla sitt barn för hen? Det är ju något som görs tillfälligt för att inte avslöja vem man pratar om. Ungefär som att man tillfälligt kan benämna en kompis "hen" för att man inte vill att alla ska förstå vem som gjort bort sig på fyllan? När folk säger att de inte tänker kalla sitt barn för hen tolkar jag det som att de tror att någon anser att de bör säga exempelvis "kom då hen, vill du gå till lekparken?" eller "Hen, maten är klar. Kom in och ät!". Alltså ett mer permanent henifierande.

Varför är könet alltid relevant, tycker du?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!