• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Aaliyah
    Knyttan skrev 2012-09-30 21:29:47 följande:
    Men snälla du, har du inte fattat än att det bara är Element som har fått den stora uppenbarelsen och insikten om vad "den Svenska genusmodellen" går ut på, alla andra, speciellt anhängarna av denna lära är helt förda bakom ljuset. Förmodligen vet inte ens ledande feminister (den lilla bloggande eliten...) vad feminism går ut på, de är bara hjärntvättade vasaller till de två honmonstren Schyman och Rosenberg som fjärrstyr dem med tankekontroll... Vi andra som har någon slags åsikt om feminism och vad det står för har helt enkelt HELT FEL. Det är bara Element som kan utläsa honmonstrens dolda agenda, och den försöker han nu föra ut till folket så att vi kan stå emot den evasiva argumentationen... Tänk vilken hjälte han ändå måste vara den där Element, han har nästlat sig hela vägen in i Honmonstrens håla och kan sitta där och avlyssna ytan att påverkas av deras tankekontroll... han måste ha ett väldigt starkt motgift.. eller kanske någon slags tankesköld, kanske en hatt? Som är klädd med folie...?
    Jo, jag vet. Men hoppet är det sista som dör. Jag undrar om jag ljuger eller är vilseförd i hans värld?
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Anonym (NO-Hen!)
    Anonym skrev 2012-09-28 11:32:03 följande:
    Suck.

Och återigen då, nej, dom flesta kallar inte människor som man vet könet på för hen.
    Det är när man INTE vet könet som man kan använda det eller om man inte vill att andra ska kunna identifiera personen och därför inte vill uppge könet.

Sen känner jag faktiskt en enda människa som vill bli benämnd som hen, för hen står i begrepp att utforska vilket kön hen har, hen känner sig inte hemma vare sig som man eller kvinna.
    Och föredrar därför ett könsneutralt tilltal.
    Det kan jag respektera, men annars använder jag orden han och hon om människor, precis som alla andra jag känner.

Så kör vi den här igen då.

www.dn.se/nyheter/vetenskap/man-och-kvinnor-a...

Vi är lika som bär, vi män och kvinnor.
    Läs själv får du se.    

*Stor suck*Men de är precis vad jag menar att om man nu vill bli kallad för de för atrt man inte vet vad man hör hemma, så är det en sak. men att kalla små barn för hen, de är bara fel enligt mej och det behöver jag inte läsa något om det står jag fast vid.
  • Anonym (NO-Hen!)
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-28 11:42:25 följande:

Det fungerar tvärtom alldeles utmärkt. Majoriteten språk har BARA tredje person neutrum (dvs hen), och INTE maskulinum och femininum (dvs han respektive hon). Finska och ungerska, till exempel. Menar du att finska och ungerska inte har fungerat som språk de senaste, ja, minst 2000 åren? Om du tror det rekommenderar jag att du kontaktar någon universitetslektor i finska och/eller ungerska och diskuterar frågan där.

För min del är det endå inget jag väljer att kalla mitt barn, vare sig det är i magen eller fött.
    Jag anser att det låter fult att säga hen om ett barn man har framför sig, som att kalla barnet för Den i mina öron. Jag jämför inte detta med varken finska eller hungerska och har inget intresse i att forska vidare om detta. man får helt enkelt bara ta att folk har olika åsikter.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (NO-Hen!) skrev 2012-10-01 08:35:16 följande:
    *Stor suck*Men de är precis vad jag menar att om man nu vill bli kallad för de för atrt man inte vet vad man hör hemma, så är det en sak. men att kalla små barn för hen, de är bara fel enligt mej och det behöver jag inte läsa något om det står jag fast vid.

Fast VARFÖR är det fel? Det funkar finfint i stora delar av världen. I hela Finland, till exempel.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (NO-Hen!) skrev 2012-10-01 08:43:59 följande:

För min del är det endå inget jag väljer att kalla mitt barn, vare sig det är i magen eller fött.
    Jag anser att det låter fult att säga hen om ett barn man har framför sig, som att kalla barnet för Den i mina öron. Jag jämför inte detta med varken finska eller hungerska och har inget intresse i att forska vidare om detta. man får helt enkelt bara ta att folk har olika åsikter.

Jag har inga problem med att du inte använder hen. Det är din ensak. Men låt oss som använder hen få göra det. Live and let live, det är allt vi kräver.
  • Anonym (NO-Hen!)
    Dorian Ertymexx skrev 2012-10-01 09:26:14 följande:

Jag har inga problem med att du inte använder hen. Det är din ensak. Men låt oss som använder hen få göra det. Live and let live, det är allt vi kräver.

Exakt och låt mig som inte gillar de, ogilla de.
  • PumpkinQueen
    Leya skrev 2012-09-29 16:49:45 följande:
    ibland känns det lite som att de som har bestämda åsikter kring det här med hen även skövlar på så starkt att andra än deras egna åsikter inte ens funderas ett endaste varv kring utan sågas snabbt och friskt. fick tyvärr lite den känslan nu.

vem säger att vi ska tvinga en tjej att stå vid spisen eller bli sjuksköterska? vem vill att vi ska låsa in folk i gamla mallar och normer och hur vill vederbörande att detta ska ske isf? inte har JAG skrivit att JAG vill det iaf. som ett tillägg kan jag skriva att jag växte upp som pappas tjej, dvs hängde på hans grejjer mer än morsan, och jag är född under första delen av 70-talet. jag har även ett mansdominerat yrke idag, men har haft andra yrken som även är kvinnodominerade. mina föräldrar försökte aldrig tvinga på mig dockor eller bilar. jag valde själv. trots att de inte använde "hen". och mina barbiesar körde bil. och mekade. och födde barn. och gick till jobbet.
    Element. Skrattande
  • Anonym
    Anonym (NO-Hen!) skrev 2012-10-01 09:36:38 följande:

Exakt och låt mig som inte gillar de, ogilla de.
    De? Ogillade du inte hen?

Hur tror du att hen "ska" användas? Jag misstänker det gamla vanliga. 
  • Leya
    PumpkinQueen skrev 2012-10-01 11:10:05 följande:
    Element. Skrattande
    lägg ner din attityd, det är ju så här man INTE för en dialog oavsett åsikt. jag heter Leya tackskaruha. DU kan va ett element. (och jo, jag vet vad du menar).
  • Dorian Ertymexx
    Leya skrev 2012-10-01 12:01:14 följande:
    lägg ner din attityd, det är ju så här man INTE för en dialog oavsett åsikt. jag heter Leya tackskaruha. DU kan va ett element. (och jo, jag vet vad du menar).

Fast hon svarade ju bara på din fråga om "vem".
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!