• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • oOOo  oOOo
    PumpkinQueen skrev 2012-10-02 13:51:14 följande:

Så du tycker inte att man kan avgöra vad som var den viktigaste anledningen? Eller? Jag tycker att du är otydlig. Säg vad du menar.
    Jag tycker inte man skall skriva 'enbart' när man inte menar 'enbart'. 
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-02 13:24:47 följande:
    Problemet är knappast att man påtalar och verkar mot att kvinnor utsätts för vidriga brott för att de är kvinnor, utan att det verkar finnas någon (mestadels outtalad) inställning att män som utsätts för sådant på något plan har sig själva att skylla eftersom gärningsmännen oftast är av manligt kön och att de således i grund och botten båda två är en del i det förtryckande patriarkatet.

Lite förenklat brukar det låta ungefär "ja, det kanske är flest män som dör i krig men det är samtidigt män som startar krigen". Som om det på något sätt skulle förringa lidandet hos stupade/sårade soldater och deras närstående att den som tvingade ut dem i kriget var en man.

Att män dör i krig är väl inget skäl till att ignorera det faktum att de flesta våldsbrotten begås av män och att de flesta våldtäktsoffren är kvinnor. Om man ska titta på statistiken, alltså. (Vilket vi tydligen SKA när det gäller det här med att kvinnor är "biologiskt förprogramerade" till att "inte vilja" arbeta i bolagsstyrelser och så vidare).
  • PumpkinQueen
    oOOo oOOo skrev 2012-10-02 13:56:15 följande:

Vad tycker du att hen skulle ha skrivit istället?
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-02 13:56:15 följande:

Jag menade 'enbart'. Och du missuppfattade vad jag menade med det.
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • CMM
    PumpkinQueen skrev 2012-10-02 14:04:30 följande:

Att män dör i krig är väl inget skäl till att ignorera det faktum att de flesta våldsbrotten begås av män och att de flesta våldtäktsoffren är kvinnor. Om man ska titta på statistiken, alltså. (Vilket vi tydligen SKA när det gäller det här med att kvinnor är "biologiskt förprogramerade" till att "inte vilja" arbeta i bolagsstyrelser och så vidare).
    Du läser foruminlägg som Fan läser Bibeln...

Man ska inte ignorera någonting. Jag har inte påstått något sådant. 
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-02 14:08:18 följande:
    Du läser foruminlägg som Fan läser Bibeln...

Man ska inte ignorera någonting. Jag har inte påstått något sådant. 

Vad är din poäng egentligen, då? Att det är fel att tänka att könet inte är en människas viktigaste egenskap i alla lägen? Om inte, varför är du emot hen när det används för att dölja könet?
  • CMM
    PumpkinQueen skrev 2012-10-02 14:09:59 följande:

Vad är din poäng egentligen, då? Att det är fel att tänka att könet inte är en människas viktigaste egenskap i alla lägen? Om inte, varför är du emot hen när det används för att dölja könet?
    För att jag ser det som en genuspolitisk markering snarare än en naturlig utveckling av språket.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2012-10-02 12:21:44 följande:
    Precis, det finns massor. Och att det just är ett ord som sammankopplas med feminister som DN nu ber sina journalister att undvika, det är knappast någon slump.

Det märkligaste av allt är väl att folk reagerar på att ett politiskt parti (i det här fallet MP) har politiskt laddade ord i sitt partiprogram? Vad är annars ett partiprogram till för?

Att följa SDs ledarskap förstås?? {#emotions_dlg.djavulsk}
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • oOOo  oOOo
    PumpkinQueen skrev 2012-10-02 14:05:49 följande:

Vad tycker du att hen skulle ha skrivit istället?
    Inte vet jag. Hen kanske skulle skrivit något relevant för hendabatten.
  • Element

Ja alla som inte håller med Dorian tillhör ju SD. Jag tror han vore lyckligast om han och hans väpnare vore ensamma på forumet och en bot installerades så att varje gång de gjorde ett inlägg så postades ett Skål eller en Tyst ibland kanske en Kyss.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!