• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • CMM
    PumpkinQueen skrev 2012-10-01 16:09:19 följande:
    De som argumenterar för hen tenderar att vara språkvetare, inte genusvetare.

De som argumenterar emot brukar vara dåligt pålästa när det gäller språk och grammatik.
    Jag tror snarare att folk som argumenterar för "hen" ofta tror sig vara språkvetare.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-01 16:20:03 följande:
    Jag tror snarare att folk som argumenterar för "hen" ofta tror sig vara språkvetare.

Så de vet inte själva vilka utbildningar de har?
  • Element

De som argumenterar emot brukar vara dåligt pålästa när det gäller språk och grammatik.
    Så hen har ingen politisk koppling?
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2012-10-01 14:44:32 följande:
    Och tycker du inte att föräldrar har rätten att avgöra om könet på deras barn är relevant eller ej?

Jag förstår inte som sagt. Är det användandet av ordet "hen" som är problematiskt? För att ordet är "feministiskt"? Eller är det könsneutraliteten som är problemet? Och då användandet av ALLA könsneutrala ord som "barnet" eller bebisen eller "h*n" eller "hen" eller "sötnosen" o.s.v.?
    Skål
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-10-01 15:28:38 följande:
    Men då är det ju språkvetenskap och språkvetare som du ogillar, inte ordet hen. 

Skål
  • Dorian Ertymexx

SkålSkål
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-10-01 16:20:03 följande:

Ehm, du menar som när folk tror sig vara läkare? Eller tror sig vara ingenjörer? Seriöst, man är språkvetare eller inte.
  • Element

Språkvetarargumentet är bara en ursäkt. Jag är ingenjör men jag hetsar inte upp mig för att folk tror att elektronerna vandrar från plus till minus eller för att de kallar en traktorgrävare för grävskopa.

Den fanatism man ser här från förespråkarnas sida handlar inte om någon sorts behov av att hävda sitt yrke utan sådana här känslor skapas bara av politisk övertygelse.

• Knyttan
    Dorian Ertymexx skrev 2012-10-01 17:43:46 följande:

Ehm, du menar som när folk tror sig vara läkare? Eller tror sig vara ingenjörer? Seriöst, man är språkvetare eller inte.
    Nej anti-hennarna menar nog att språkvetenskap är en kvasivetenskap, precis som genusvetenskap, etnologi och... ja typ all högre utbildning. Det räcker väl med vanligt sunt bondförnuft?
  • Aaliyah
    Knyttan skrev 2012-10-01 19:51:55 följande:
    Nej anti-hennarna menar nog att språkvetenskap är en kvasivetenskap, precis som genusvetenskap, etnologi och... ja typ all högre utbildning. Det räcker väl med vanligt sunt bondförnuft?
    Eller en Master i paranoid schizofreni.
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!