• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Magrat
    PumpkinQueen skrev 2012-10-19 11:46:28 följande:

Ja, jag vet det, eftersom jag har läst de tidigare inläggen. Gör det du med, så får du säkert ett bättre sammanhang i diskussionen.
    Jag har läst (några sidor i alla fall av) tidigare inlägg.
    Jag var otydlig ser jag.
    Vad jag menade var att din kommentar om plural är riktig och att byta numerus som SkåneP gjorde inte funkar om man vill ge exempel. Hens inlägg var alltså inte relevant just där.
    I'm not a Buffy-fan, I'm a Buffy-fanatic!
  • SkåneP
    Magrat skrev 2012-10-19 12:47:32 följande:
    Jag har läst (några sidor i alla fall av) tidigare inlägg.
    Jag var otydlig ser jag.
    Vad jag menade var att din kommentar om plural är riktig och att byta numerus som SkåneP gjorde inte funkar om man vill ge exempel. Hens inlägg var alltså inte relevant just där.
    Den insåg det.
  • FMGA
    Element skrev 2012-10-19 12:27:59 följande:
    Jag behöver ingen kunskap då jag bara är en lågutbildad knallpulverskytt som förmodligen röstar på SD också om man skall tro på den intellektuella jätten FMGA. Trots att man i media dagligen kan se stöd för mitt påstående att det faktiskt existerar något som kallas statsfeminism och att denna i sin tur bygger på genusmodellen anses det vara ren inbillning.

Dock är jag hellre en lågutbildad knallpulverskytt än en quisling.
    Det vore mig främmande att förneka att din erfarenhet av att tolka vad "Pang pang, Lucky Luke" betyder vida överstiger min.

Och vad betyder väl egentligen  trista  grammatikkunskaper jämfört  med den intellektuella skärpan i ett "Pang, pang - Lucky Luke"-avslöjande av den heliga svenska statsfeminismen. 

• CMM

Jag förstår verkligen inte hur man inte kan se att feminismen har en ibland närmast sjuklig medvind både bland politiker (minus SD då) och de etablerade medierna... men det kanske bara är jag.

Det är rätt synd egentligen, med tanke på att de som i längden förlorar mest på bilden av kvinnor som viljelösa offer som måste styras att göra rätt val i livet - något "den heliga statsfeminismen" (FMGA:s ord, inte mina) uppenbarligen vill få oss att tro - torde vara kvinnorna själva. 

Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • oOOo  oOOo
    CMM skrev 2012-10-19 14:20:40 följande:
    Det är rätt synd egentligen, med tanke på att de som i längden förlorar mest på bilden av kvinnor som viljelösa offer som måste styras att göra rätt val i livet 
    Det kan ju vara så att det inte bara är en bild utan att det faktisk är så och då blir det ju pinsamt uppenbart varför feminister slåss med näbbar och klor för att blir särbehandlade och hjälpta genom livet.
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-19 14:20:40 följande:
    Jag förstår verkligen inte hur man inte kan se att feminismen har en ibland närmast sjuklig medvind både bland politiker (minus SD då) och de etablerade medierna... men det kanske bara är jag.

Det är rätt synd egentligen, med tanke på att de som i längden förlorar mest på bilden av kvinnor som viljelösa offer som måste styras att göra rätt val i livet - något "den heliga statsfeminismen" (FMGA:s ord, inte mina) uppenbarligen vill få oss att tro - torde vara kvinnorna själva. 

Ja, det är rätt sjukt egentligen. Typ alla politiska partier säger att de är för rättvisa och demokrati också! Rackarns styggingar!

Om man ens får förtrycka kvinnor, vem ska man då förtrycka? Va, va, va?
  • CMM
    PumpkinQueen skrev 2012-10-19 14:59:34 följande:

Ja, det är rätt sjukt egentligen. Typ alla politiska partier säger att de är för rättvisa och demokrati också! Rackarns styggingar!

Om man ens får förtrycka kvinnor, vem ska man då förtrycka? Va, va, va?
    Men du är ju inte ens feminist, varför är detta så känsligt för dig?
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-19 15:01:34 följande:
    Men du är ju inte ens feminist, varför är detta så känsligt för dig?
    Man måste inte vara feminist för att ogilla orättvisor och idioti.
  • CMM
    PumpkinQueen skrev 2012-10-19 15:07:34 följande:
    Man måste inte vara feminist för att ogilla orättvisor och idioti.
    Du menar alltså att bilden av kvinnor som viljelösa offer som måste vägledas uppifrån för att välja "rätt" är med verkligheten överensstämmande?
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-19 15:08:39 följande:
    Du menar alltså att bilden av kvinnor som viljelösa offer som måste vägledas uppifrån för att välja "rätt" är med verkligheten överensstämmande?
    Det är rätt svårt att bemöta påståenden som är ren hittepå. Jag har aldrig sett en feminist säga att kvinnor är viljelösa och måste vägledas uppifrån.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!