• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • PumpkinQueen
    Element skrev 2012-10-18 15:28:52 följande:
    Allt är en social konstruktion just därför anser jag att kvotering skall bort. Likaså skall kvinnor inte få billigare försäkring eller gratis rabatt på taxi hem från krogen.
    Kvinnor får faktiskt inte gratis rabatt på taxi hem från krogen, det var länge sedan som "tjejtaxa" togs bort. Vilket ju känns totalt idiotiskt. De hade väl kunnat införa "tryggtaxa" för både kvinnor och män istället? Men nej, det viktiga är ju inte jämlikhet utan att se till att kvinnor inte slipper bli våldtagna på väg hem från krogen, för det är orättvist mot alla män. Eller hur det nu var. Obestämd
  • Västjämtland
    PumpkinQueen skrev 2012-10-18 16:12:43 följande:
    Kvinnor får faktiskt inte gratis rabatt på taxi hem från krogen, det var länge sedan som "tjejtaxa" togs bort. Vilket ju känns totalt idiotiskt. De hade väl kunnat införa "tryggtaxa" för både kvinnor och män istället? Men nej, det viktiga är ju inte jämlikhet utan att se till att kvinnor inte slipper bli våldtagna på väg hem från krogen, för det är orättvist mot alla män. Eller hur det nu var. Obestämd

visst är det en bra ide med en trygghetstaxa!

Men du måste hålla med om att tjej-taxa är diskriminerande!  eller hur? 
  • PumpkinQueen
    Västjämtland skrev 2012-10-18 16:20:00 följande:

visst är det en bra ide med en trygghetstaxa!

Men du måste hålla med om att tjej-taxa är diskriminerande!  eller hur? 
    Som sagt, jag tänker inte bemöta dina inlägg eftersom du bara tramsar.
  • Västjämtland
    PumpkinQueen skrev 2012-10-18 16:23:37 följande:
    Som sagt, jag tänker inte bemöta dina inlägg eftersom du bara tramsar.

Så moget!

H  
  • Element
    PumpkinQueen skrev 2012-10-18 16:12:43 följande:
    Män utsätts för våld oftare än kvinnor på väg hem från krogen. Varför skall kvinnors rädsla särbehandlas?
  • Jellybeanbaby
    Element skrev 2012-10-18 15:28:52 följande:
    Allt är en social konstruktion just därför anser jag att kvotering skall bort. Likaså skall kvinnor inte få billigare försäkring eller gratis rabatt på taxi hem från krogen.
    Just for the record. Jag har aldrig någonsin fått rabatt på taxi på väg hem från krogen.
  • Jellybeanbaby
    Element skrev 2012-10-18 16:57:13 följande:
    Män utsätts för våld oftare än kvinnor på väg hem från krogen. Varför skall kvinnors rädsla särbehandlas?
    Sorry, såg att ni redan avhandlat det där om taxi.

Ang ditt statement härovan, så har du en god synpunkt. Men vad kan man göra för dessa killar?
  • Element
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-18 17:27:16 följande:
    Sorry, såg att ni redan avhandlat det där om taxi.

Ang ditt statement härovan, så har du en god synpunkt. Men vad kan man göra för dessa killar?
    Jag har inga lösningar på detta, min avsikt var mest att peka på henanhängarnas hyckleri. Allt är en social konstruktion påstår de men ändå vill de dra nytta det som traditionellt har varit kvinnliga privilegier( i det här fallet beskydd) när det passar dem för att i nästa ögonblick ändra sig. Kort sagt de vill ha kvar kakan och äta den.
  • Ermenegildo
    Element skrev 2012-10-18 17:32:01 följande:
    Jag har inga lösningar på detta, min avsikt var mest att peka på henanhängarnas hyckleri. Allt är en social konstruktion påstår de men ändå vill de dra nytta det som traditionellt har varit kvinnliga privilegier( i det här fallet beskydd) när det passar dem för att i nästa ögonblick ändra sig. Kort sagt de vill ha kvar kakan och äta den.
    Vad har detta med ordet hen att göra?
    It's still written in the scars on our hearts We're NOT broken Just bent
  • Element
    Ermenegildo skrev 2012-10-18 17:34:33 följande:
    Vad har detta med ordet hen att göra?
    En stor del av de som nyttjar hen bekänner sig till den svenska genusmodellen, följer med i nyheter så står det klart att det finns en stark koppling mellan den svenska statsfeminismen sprungen ur genusteorin och promotandet av hen.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!