CMM skrev 2012-10-20 22:24:41 följande:
Vem ska jag utgå från om inte mig själv? Ska jag sitta och gissa hur andra eventuellt tolkar Aaliyahs inlägg, eller ska jag skriva min egen åsikt, som jag står för ännu mer efter att hon på mitt senaste inlägg replikerat med sin "signature move", dvs den ensamma pussmunnen? Vill folk hylla hennes enastående debatteknik tänker jag inte stå i vägen.
Om statsfeminismen är helig vet jag inte (det är du som använder det ordet hela tiden) men nog finns den. Där får du mig aldrig att ändra åsikt.
Jag har för mig att först gången som jag stötte på uttrycket här på FL så var det du som använde det, men jag kan minnas fel - hursomhelst vet jag säkert att Pär Ström har använt det, vilket ju iofs inte är förvånande.
Min uppfattning är att få - om ens någon - av de som ogillar pronomet hen har lyckats argumentera särskilt väl för sin sak i den här träden, vilket inte innebär att du och andra säkert anser att vi henanvändare är helt låsta och alltså oemottagliga för de argument som finns mot "hen.
Själv tycker jag att den här tråden är mycket underhållande, just för att jag anser att så pass många av henhatarnas argument är helt befängda, dessutom förstår jag inte hur man är funtad om man diskuterar en språkfråga utan att ens ha det mest elementära kunskaper om språkregler.
Jag kanske bör tillägga att jag inte inbillar mig att du tillhör de som inte har förstått vad ett pronomen är.