• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Element
    PumpkinQueen skrev 2012-10-22 12:31:29 följande:

Vilket jag heller aldrig förnekat. Vi pratade om ett specifikt exempel där demonstrativa pronomen blandades ihop med personliga pronomen. Gå tillbaka så hittar du det säkert.

Grammatikboken som jag rekommenderade används på universitetsnivå. Som sagt, om du är intresserad av ämnet kan det vara en bra idé att läsa på lite.
    Om du läser TS kan du tydligt se att det handlar om ideologi och politik. Grammatik har inget med  TS aversion att göra.
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-20 19:27:34 följande:
    Aaliyah, du gör bara bort dig. Nihka och några till härinne kan i alla fall snacka för sin sak, det enda dina ryggdunkningar och härskartekniker gör är att dra ett löjets skimmer över din person. Du sitter säkert där och tror du är "giftig" eller "djärv" eller något sådant, men så är det inte.

Härskarteknik och Personagrepp är väl dina andranamn, så jag förstår inte vad du klagar över.
  • CMM
    PumpkinQueen skrev 2012-10-22 12:34:47 följande:

Härskarteknik och Personagrepp är väl dina andranamn, så jag förstår inte vad du klagar över.
    Det kom från rätt käft.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • PumpkinQueen
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-21 15:09:27 följande:
    Men jag skriver ju inte i den här tråden längre... :(
    Iaf kul att se att du får dig en släng av sleven. Det förtjänar du.

----

Förövrigt var det någon här ovan som undrade varför Daddy Cool inte använde "hen" isätllet för ordet "vederbörande".

Jag kan svara för mig, jag har använt ordet "vederbörande" eller "denne" i hela mitt liv.
    Till skillnad från "ordet" "hen" som jag aldrig någonsin kommer använda.

Det är just sånt där jag HATAR. När andra försöker bestämma vilka ord som "ska" användas. Lobba hos någon annan ffs.

Men nu luras du allt!  Skrattande Du säger att du aldrig tänker använda ordet hen, men genom att skriva det har du ju använt hen? Jag har även sett dig skriva liknande saker i många andra trådar om hen. På det stora hela tror jag att du, som är henmotståndare, använder hen oftare än vad jag själv gör.

Förövrigt är det ingen som säger att hen "ska" användas. Vi säger att man KAN använda det, om man vill. Det är allt.
  • nihka
    PumpkinQueen skrev 2012-10-22 12:31:29 följande:

Vilket jag heller aldrig förnekat. Vi pratade om ett specifikt exempel där demonstrativa pronomen blandades ihop med personliga pronomen. Gå tillbaka så hittar du det säkert.

Nej, jag kunde inte se det, men då var iaf det - eller den snarare sagt avklarat.
  • Aaliyah
    PumpkinQueen skrev 2012-10-22 12:34:47 följande:

Tack.
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Element

Jag har alltid respekterat kvinnor, tyvärr har min kvinnosyn försämrats markant efter att ha stiftat bekantskap med Familjeliv. Kanske är det samma fenomen som inom andra områden.

• Aaliyah
    Element skrev 2012-10-22 19:30:27 följande:
    Jag har alltid respekterat kvinnor, tyvärr har min kvinnosyn försämrats markant efter att ha stiftat bekantskap med Familjeliv. Kanske är det samma fenomen som inom andra områden.
    Du kanske tänker som italienarna? Alla kvinnor är horor utom din mamma som är ett helgon.
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • nihka
    Magrat skrev 2012-10-22 10:30:04 följande:

Ingen försöker tvinga någon att använda ordet hen.

Precis som ingen försöker tvinga hela svenska folket att använda ordet munter. Man kan använda glad, eller lycklig, eller fnissig. Det är olika ord som beskriver samma sak - fast på lite olika sätt.

Precis! Och precis som det finns ord som beskriver olika saker finns det saker som beskrivs med lite olika ord. Varför tror du att en del vill ha till det som att det skulle finnas typ en tvingande kommitté. Och i så fall vilket annat ord skulle den här typen av tvång ha gällt för tidigare?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!