• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Aaliyah
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-21 15:09:27 följande:
    Men jag skriver ju inte i den här tråden längre... :(
    Iaf kul att se att du får dig en släng av sleven. Det förtjänar du.

----

Förövrigt var det någon här ovan som undrade varför Daddy Cool inte använde "hen" isätllet för ordet "vederbörande".

Jag kan svara för mig, jag har använt ordet "vederbörande" eller "denne" i hela mitt liv.
    Till skillnad från "ordet" "hen" som jag aldrig någonsin kommer använda.

Det är just sånt där jag HATAR. När andra försöker bestämma vilka ord som "ska" användas. Lobba hos någon annan ffs.
    Trevligt att du förstår att det är olämpligt att försöka bestämma vilka ord som andra ska använda. Skrattande
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah
    Aaliyah skrev 2012-10-21 15:34:53 följande:
    Trevligt att du förstår att det är olämpligt att försöka bestämma vilka ord som andra ska använda. Skrattande
    Så jag utgår från att du framgent inte har några synpunkter på att vissa vill använda hen och lämnar tråden nu?
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • FMGA

----

Förövrigt var det någon här ovan som undrade varför Daddy Cool inte använde "hen" isätllet för ordet "vederbörande".

Jag kan svara för mig, jag har använt ordet "vederbörande" eller "denne" i hela mitt liv.

Det är just sånt där jag HATAR. När andra försöker bestämma vilka ord som "ska" användas. Lobba hos någon annan ffs.
    Det är de små, små detaljerna som tillsammans bygger upp läsförståelsen.

Ska man vara riktigt noga så var det nog Daddy Cool som undrade varför inte nihka är feminist och dessutom påpekade att  hon använde "vederbörande" då hon syftade på Element.

Alla är vi barn i början, och vi måste lära oss att krypa innan vi kan börja gå.

Språkförståelse är inte helt fel, ibland.

• Jellybeanbaby
    FMGA skrev 2012-10-21 16:36:59 följande:

Ska man vara riktigt noga så var det nog Daddy Cool som undrade varför inte nihka är feminist och dessutom påpekade att  hon använde "vederbörande" då hon syftade på Element.

Alla är vi barn i början, och vi måste lära oss att krypa innan vi kan börja gå.

hade du något att säga mig personligen eller ville du bara hacka på mig med dina illa dolda personangrepp.

Jag vet att Daddy Cool sa det. Det är inte poängen.

*lämnar tråden - i sandlådan där den hör hemma*
  • FMGA

----

Jellybeanbaby skrev 2012-10-21 17:07:17 följande:
    hade du något att säga mig personligen eller ville du bara hacka på mig med dina illa dolda personangrepp.

Jag vet att Daddy Cool sa det. Det är inte poängen.

*lämnar tråden - i sandlådan där den hör hemma*
    Nja, det är viss skillnad på en fråga från Daddy Cool varför nihka inte skrev hen i stället för vederbörande och din tolkning att någon frågar Daddy Cool varför han skriver vederbörande i stället för hen.

Det är inte oväsentligt efter så många av de påståenden som henmotståndarna i den här tråden för fram vittnar om att de har stora problem med att förstå skriven svenska.

Det handlar inte om personangrepp, utan om ett enkelt påpekande om vad som har skrivits eller inte.

Och som redan har påpekats för dig så handlar den här tråden inte om att någon försöker tvinga någon annan att använda hen, det är bara vi henanvändare som hävdar vår suveräna rätt till vårt eget språk, vilket orsakar frustration hos ett antal mer eller mindre språkligt och/eller politiskt förvirrade existenser.

• Element
    FMGA skrev 2012-10-21 17:35:12 följande:
    Nja, det är viss skillnad på en fråga från Daddy Cool varför nihka inte skrev hen i stället för vederbörande och din tolkning att någon frågar Daddy Cool varför han skriver vederbörande i stället för hen.

Det är inte oväsentligt efter så många av de påståenden som henmotståndarna i den här tråden för fram vittnar om att de har stora problem med att förstå skriven svenska.

Det handlar inte om personangrepp, utan om ett enkelt påpekande om vad som har skrivits eller inte.

Och som redan har påpekats för dig så handlar den här tråden inte om att någon försöker tvinga någon annan att använda hen, det är bara vi henanvändare som hävdar vår suveräna rätt till vårt eget språk, vilket orsakar frustration hos ett antal mer eller mindre språkligt och/eller politiskt förvirrade existenser.

Än har jag inte sett konkreta bevis på att er teori är den rätta och att alla extrema yttringar endast är isolerade händelser utan någon koppling till varandra eller en underliggande struktur.
  • FMGA
    Element skrev 2012-10-21 17:45:18 följande:
    Än har jag inte sett konkreta bevis på att er teori är den rätta och att alla extrema yttringar endast är isolerade händelser utan någon koppling till varandra eller en underliggande struktur.
    Nej, och dessa bevis kommer du heller aldrig att få se. Jag kan inte bevisa att det inte är heffaklumpar som i hemlighet ligger bakom den dolda hen-agendan. Det ligger heller inte på mig att motbevisa påståenden om statsfeminism, utan på dig och andra som påstår att den existerar att bevisa dess existens.

Jag har för mig att någon skrev att han var övertygad i sin tro - men det övertygar inte mig, lika lite som jag övertygas av dem som tror på sina olika slags varianter av en gud.

Och jag inbillar mig inte att jag kan bevisa att en ynka liten gud av alla dessa gudomar inte existerar, lika lite som jag kan bevisa att det inte existerar någon helig svensk statsfeminism.

Däremot har jag inga problem med att förhålla mig skeptisk till dessa olika trosuppfattningar. 
  • Element
    FMGA skrev 2012-10-21 18:14:44 följande:
    Nej, och dessa bevis kommer du heller aldrig att få se. Jag kan inte bevisa att det inte är heffaklumpar som i hemlighet ligger bakom den dolda hen-agendan. Det ligger heller inte på mig att motbevisa påståenden om statsfeminism, utan på dig och andra som påstår att den existerar att bevisa dess existens.

Jag har för mig att någon skrev att han var övertygad i sin tro - men det övertygar inte mig, lika lite som jag övertygas av dem som tror på sina olika slags varianter av en gud.

Och jag inbillar mig inte att jag kan bevisa att en ynka liten gud av alla dessa gudomar inte existerar, lika lite som jag kan bevisa att det inte existerar någon helig svensk statsfeminism.

Däremot har jag inga problem med att förhålla mig skeptisk till dessa olika trosuppfattningar. 
    Ändå kräver du att andra skall acceptera din version trots att du inte har något att komma med. Jag skall alltså bevisa att statsfeminismen existerar, när jag presenterar material viftas det bort. Ni pratar om dess motsats men då gäller helt plötsligt inte regeln om att ett påstående skall bevisas av den som framför det.
  • Jellybeanbaby
    Aaliyah skrev 2012-10-21 15:34:53 följande:
    Trevligt att du förstår att det är olämpligt att försöka bestämma vilka ord som andra ska använda. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Jellybeanbaby
    FMGA skrev 2012-10-21 17:35:12 följande:
    1 Nja, det är viss skillnad på en fråga från.....

2 Det är inte oväsentligt efter .....

3 Det handlar inte om personangrepp, utan....

4 Och som redan har påpekats för dig så handlar den här tråden inte om att någon försöker tvinga någon annan att använda hen, det är bara vi henanvändare som hävdar vår suveräna rätt till vårt eget språk, vilket orsakar frustration hos ett antal mer eller mindre språkligt och/eller politiskt förvirrade existenser.
    Nu ska vi ta och bena ut ordentligt här.

Ja jag citerade fel person, ur minnet - men det spelar ingen som helst roll, eftersom att kontentan av mitt inlägg ändå går fram.

1 - NEJ det gör ingen skillnad för själva sakfrågan jag försökte få fram. Den går ändå fram.
    2 - JO det är helt oväsentligt, särskilt eftersom jag själv gjort avbön hur många gånger som helst. Det är inte viktigt alls längre.
    3 - Ber dig se nedan.
    4 - FINE att ni henanhängare hävdar er rätt att använda ordet. Men tvinga för fan inte hela svenska folket att använda detta fjantord som redan har så många varianter så att det blir onödigt för gemene man.
    Sen lägger du till det här IGEN, detta nedlåtande, den här tråkiga attityden du har,"språkligt och/eller politiskt förvirrade existenser".
    Det är dags att du kommer ner från dina höga hästar. Du är inte språkligt och/eller politiskt förmer än vad jag eller någon annan är.
    FMGA skrev 2012-10-21 16:36:59 följande:

Spjälkning av ditt tidigare inlägg.

Du insinuerar att jag saknar läsförståelse.
    Du insinuerar att jag är "barn i början" som måste lära mig krypa först. Du försöker alltså på ett skrattretande sätt påstå att du skulle vara min intellektuella överman? Tillåt mig skratta högt. Jag skulle inte låta dig snyta min näsa åt mig. Än mindre skulle jag respektera din åsikt, när du beter dig så svinaktigt.
    Du insinuerar vidare att jag saknar språkförståelse.

Jag hoppas du inser, när du klappar dig själv på axeln för ännu ett "välformulerat" inlägg, att det bara är du som ser något roligt i det hela. Hela ditt sätt att skriva inlägg på är patetiskt.

Du och jag är inte i debatt med varandra - ändå BLIR det så - för att jag i minet citerar fel person.
    Inser du hur mycket du skulle kunna göra med den där energin du slänger ut i inlägg efter inlägg?
    För jag antar att det är därför du postar så sällan - varje inlägg tar väl en kvart innan den snurrat färdigt i din hjärna.

Lägg bara ner, FMG. Lägg ner. Ingen bryr sig och INGEN tycker du är rolig när du attackerar mig med dina, enligt dig, vitsiga formuleringar.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!