• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • CMM
    Aaliyah skrev 2012-10-23 15:31:13 följande:
    När jag hör ordet "statsfeminism" tänker jag på ett citat av Joseph Goebbels: If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. Otäckt att tänka sig. Element kanske blir statsminister en dag. Med CMM som propagandaminister.
    Du är polare med Godwin också ser jag. Oväntat.

Eller inte. 
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Aaliyah

CMM: jag kan tänka mig att han har många polare bland dem som kommunicerar med dig.Glad

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Leya

kanske dax å vända på frågan och tänka lite annorlunda.....ÄR vi verkligen exakt lika man som kvinna? om OM vi nu är det...eller inte är det....varför ska vi kalla nån annan än hen för hen?

och varför påstår flertalet som vill använda ordet hen andra som inte råkar tycka att det är en genomtänkt idé för icke vetande och okunniga? (ja, jag vet att den meningen blev skitdålig) samtidigt som de kallar sig själva för språkvetare? existentiella frågor? eller bara för lite å göra å för mkt tid över?

• Anonym
    Leya skrev 2012-10-23 18:21:49 följande:
    kanske dax å vända på frågan och tänka lite annorlunda.....ÄR vi verkligen exakt lika man som kvinna? om OM vi nu är det...eller inte är det....varför ska vi kalla nån annan än hen för hen?

och varför påstår flertalet som vill använda ordet hen andra som inte råkar tycka att det är en genomtänkt idé för icke vetande och okunniga? (ja, jag vet att den meningen blev skitdålig) samtidigt som de kallar sig själva för språkvetare? existentiella frågor? eller bara för lite å göra å för mkt tid över?
    Huh? Vad menar du? Klart att män och kvinnor inte är exakt lika. Det påstår väl ingen här?
  • nihka
    CMM skrev 2012-10-23 15:21:37 följande:
    Samtidigt är det den bilden som, som jag ser det, ligger till grund för förslag om könskvotering och riktade satsningar av den typ jag tidigare nämnde. Så visst har den kvinnosynen, som f.ö. knappast bör anses vara jämställd i någon bemärkelse överhuvudtaget, stor betydelse för huruvida det finns en statsfeminism eller inte.

Det är som jag skrev tidigare i tråden: å ena sidan vill man dissekera, problematisera och omdana mansrollen eftersom den är så "begränsande" och whatnot; å andra sidan verkar det som ansetts vara den traditionella mansrollen (karriär, pengar, "makt"...) vara något som kvinnor alltmer vill uppgå i. Någonstans fallerar det rent logiskt.

Då frågar jag dig igen eftersom sist jag frågade fick jag inget svar: "alla riktade satsningar"? Vilka då? Och då menar jag riktiga satsningar som samhället eller näringslivet står bakom med pengar, inte bara att det pratas om att ha en mindre könssegregerad arbetsmarknad. Vilka känner du till? Och hur många står bakom en lagstiftad delad föräldraförsäkring?
  • FMGA
    CMM skrev 2012-10-23 15:21:37 följande:
    Samtidigt är det den bilden som, som jag ser det, ligger till grund för förslag om könskvotering och riktade satsningar av den typ jag tidigare nämnde. Så visst har den kvinnosynen, som f.ö. knappast bör anses vara jämställd i någon bemärkelse överhuvudtaget, stor betydelse för huruvida det finns en statsfeminism eller inte.

Det är som jag skrev tidigare i tråden: å ena sidan vill man dissekera, problematisera och omdana mansrollen eftersom den är så "begränsande" och whatnot; å andra sidan verkar det som ansetts vara den traditionella mansrollen (karriär, pengar, "makt"...) vara något som kvinnor alltmer vill uppgå i. Någonstans fallerar det rent logiskt.
    Men den traditionella mansrollen bygger ofta på att det finns en kvinna som står för marktjänst och barnhantering bakom mannen. Det finns inte utrymme för att både män och kvinnor ska anta en traditionell mansroll, inte om vi ska ha ett samhälle med någon som helst plats för barn iallafall.

• Element
    FMGA skrev 2012-10-23 19:38:32 följande:
    Men den traditionella mansrollen bygger ofta på att det finns en kvinna som står för marktjänst och barnhantering bakom mannen. Det finns inte utrymme för att både män och kvinnor ska anta en traditionell mansroll, inte om vi ska ha ett samhälle med någon som helst plats för barn iallafall.

På vilket sätt blir det bättre om man helt och hållet vänder på det?
  • FMGA
    Element skrev 2012-10-23 19:39:57 följande:
    På vilket sätt blir det bättre om man helt och hållet vänder på det?
    På inget sätt.

Är det det som är statsfeminismens mål enligt dig? 
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!