• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-23 22:36:45 följande:
    Fast det är inte Hen-påhittarnas agenda alls.

Och det vet du - hur?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Veladis skrev 2012-07-23 23:09:22 följande:

Jo hen-användarnas. Och det är så de allra, allra flesta som kallar sig feminster resonerar i den här frågan. Att det ska finnas massor av olika sätt att vara flicka eller pojke, man eller kvinna på. Och att alla ska vara lika OK.  Manliga män och kvinnliga kvinnor såväl som flickiga pojkflickor, Prinsesspoliser, Ninjagodansörer, morfäder i rosa strumpor. Att man vill ha någon slags likformig beige massa där alla kallas hen är ju ett gravt missförstånd, det är ju precis tvärttom!

Det där onda-feminist-konspirationstramset är just det. Trams.
    Och hen är inte påhittat med något särskilt syfte på agendan.  Trams.  

Fast du vet, om du blandar alla färger så blir det en grå massa!!!!! Bäst att bara ha två färger, vitt åtskilda, så man inte blir förvirrad!!!!! Tungan ute
  • Dorian Ertymexx
    Daddy Cool skrev 2012-07-24 00:32:47 följande:
    Det håller jag med om. Och min poäng var att det ser lite konstigt ut att förespråka att "hen" införs och argumentera i stil med "det blir så praktiskt..." men samtidigt inte stödja andra praktiska språkförändringar som enhetlig stavning av sje-ljudet som föreslagits lite då och då under ganska lång tid.

Fast nu halmgubbar du. Ingen jag har talat med har varit för hen men emot andra språkliga förändringar.
  • Anonym

Visst att språk ändrar sig men det är direkt superlöjligt att man skakalla någon för "hen" bara för att inte störa tex barnets "integritet" o att denne skall skyddas från att klassas in i han eller hon. Ta tex detta som exempel det var inte längesedan nån unge på tåget hade frågat en annan mamma om dennes unge var enpojke eller flicka nä då var det ju en hen... Ganska löjligt ävenom man skulle vara transa fångad i en en kvinnas/mans kropp så är man det somkönet är. Man är man eller kvinnainte en "hen". Det skulle vara som att man fårinte säga jag är 40 år gammal nä.. Jag är en "ålder"  min argument -Jag känner mig inte som 40 år gammal varför ska jag då ens påstå att jag är 40? Trots att jag ser ut som jag är 60..Nä åldrar kan man ju inte lita på det är ju inte så som man känner sig...

• PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-07-24 12:42:01 följande:
    Visst att språk ändrar sig men det är direkt superlöjligt att man skakalla någon för "hen" bara för att inte störa tex barnets "integritet" o att denne skall skyddas från att klassas in i han eller hon. Ta tex detta som exempel det var inte längesedan nån unge på tåget hade frågat en annan mamma om dennes unge var enpojke eller flicka nä då var det ju en hen... Ganska löjligt ävenom man skulle vara transa fångad i en en kvinnas/mans kropp så är man det somkönet är. Man är man eller kvinnainte en "hen". Det skulle vara som att man fårinte säga jag är 40 år gammal nä.. Jag är en "ålder"  min argument -Jag känner mig inte som 40 år gammal varför ska jag då ens påstå att jag är 40? Trots att jag ser ut som jag är 60..Nä åldrar kan man ju inte lita på det är ju inte så som man känner sig...
    Ja, det håller jag med om att det är superlöjligt. Tur att det inte är så som hen används.

Seriöst, tröttnar ni HEN-motståndare aldrig på att göra bort er?
  • AnooYoo
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-24 11:38:12 följande:
    Japp. Jag är en gubbkärring. Det kan jag leva med.
    Jag är gärna en gubbkärring. Hellre det än att reduceras till inget annat än ett kön.
  • Dorian Ertymexx
    AnooYoo skrev 2012-07-24 14:00:58 följande:
    Jag är gärna en gubbkärring. Hellre det än att reduceras till inget annat än ett kön.

Precis.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-24 12:42:01 följande:
    "transa fångad i en kvinnas/mans kropp"?
  • sötarara
    Anonym (q) skrev 2012-07-23 02:09:58 följande:
    Allvarligt - jag skulle vilja att hen-moståndarna tänker en stund på VARFÖR de blir så in i helvete förbannade av detta obetydliga ord.

Några säger att det är för att det är onödigt. Det finns mycket som är onödigt. Det finns synonymer till en massa ord, blir ni lika agiterade av dem? Om jag säger grunka, vrålar ni då "DET HETER MOJÄNG!"? Eller är det bara nya onödiga ord som ni får näsblod av? Om jag säger "latte", får ni spelet då för att ni tycker det skall heta "kaffe med mjölk"?

Några börjar dra en massa långsöka växlar på feminism, genusvetenskap och queerteorier. De skriar om att det finns två kön. TVÅ, TVÅ, TVÅ och fan ta alla som förnekar det! Vilket är jävligt märkligt, för "hen" förnekar inte kön, det bara markerar att könet är okänt vid tillfället.

Så allvarligt, vill ni vältaligt redogöra för bevekelsegrunderna i er reaktion? Jag menar INTE argumenten för varför "hen" är dåligt, jag menar det som inom er framkallar själva känslan av animositet.

Ett exempel för att klargöra, om ett helt annat ämne:

Fel: "Jag hatar lakrits! Det är så jävla äckligt! Godis ska smaka hallon, det vet alla!"

Rätt: "Jag hatar lakrits! Min äckliga gamla onkel brukade bjuda på lakrits när jag var liten och jag kan inte känna smaken utan att minnas hans hemska karies-andedräkt!"

Också rätt, om dock i sak fel: "Jag hatar lakrits! Det framställs av torterade djurs tårar!"

Också rätt, om dock snurrigt: "Jag hatar lakrits! Det står i Bibeln att lakrits är djävulens bajs, producerat på planeten Helvetica och smugglat till jorden i fark-ostar för att snärja oskyldiga själar!"

Förstår ni? Skippa sakargumenten ett ögonblick och skriv om varför det väcker sån motvilja inom er.
    Hahahaaha! Det här var det bästa jag läst på länge! Fantastiskt! Skål
  • Plutteli
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-24 11:37:29 följande:
    Hysch, tig kvinna, historieskrivningen är en del av det onda genusdokumentet, egentligen var män ALLTID hårda vikingar och kvinnor ALLTID veka våp, 1700-talet fanns helt enkelt inte!!!! Flört
    Ptja, de saker jag räknade upp var ganska så förhärskande från ca 1100 och framåt med undantag för peruker och korsetter och varierande höjd på klacken ;)
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!