• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Opcode skrev 2012-07-25 03:34:23 följande:
    Då har man sakliga bevis för att det inte är så. Man behöver inte göra problem svårare än dom är för att man är lat.

Helt allvarligt, vi har i den här och andra trådar haft folk som kommit med helt överväldigande bevis. Det hjälpte inte ett skvatt. Henhatarna är fortfarande fast övertygade om att det finns något slags ond batikkonspiration och hemliga styrdokument.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Opcode
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-25 03:38:27 följande:
    Helt allvarligt, vi har i den här och andra trådar haft folk som kommit med helt överväldigande bevis. Det hjälpte inte ett skvatt. Henhatarna är fortfarande fast övertygade om att det finns något slags ond batikkonspiration och hemliga styrdokument.
    Helt allvarligt, vi har kommit fram till följande för ca 98 sidor sedan. Dom som inte gillar Hen kan använda Denne istället och dom som gillar hen kan använda hen.

Det finns inget vettigt argument mot denne annat än att det är förknippat med maskulint genus, något som genomsnitt svensken undantaget dom aggressiva feminister som hävdar att hen är betydligt bättre bryr sig om. 
    Det är det som är så ironiskt, för samma argument används av motståndarna till att påstå att man inte är för jämlikhet. Och ska man sitta och träta om förbannade ord när man snackar jämlikhet så har det gått åt huvudet på folk. Vi har väl för helvete viktigare problem att lösa i landet och världen än att anklaga folk för att vara antifeminister för dom inte tycker om ett ord som dom inte finner naturligt i sitt vokabulär? 

Jag står fast vid det, jag kommer aldrig använda ordet hen eller henom i mina meningskonstrukt, sen kan den som vill kalla mig antifeminist om DENNE inte förstår bättre.
    It may be that your whole purpose in life is simply to serve as a warning to others.
  • Mästaren
    Opcode skrev 2012-07-25 04:03:07 följande:
    Helt allvarligt, vi har kommit fram till följande för ca 98 sidor sedan. Dom som inte gillar Hen kan använda Denne istället och dom som gillar hen kan använda hen. Det finns inget vettigt argument mot denne annat än att det är förknippat med maskulint genus, något som genomsnitt svensken undantaget dom aggressiva feminister som hävdar att hen är betydligt bättre bryr sig om.  Det är det som är så ironiskt, för samma argument används av motståndarna till att påstå att man inte är för jämlikhet. Och ska man sitta och träta om förbannade ord när man snackar jämlikhet så har det gått åt huvudet på folk. Vi har väl för helvete viktigare problem att lösa i landet och världen än att anklaga folk för att vara antifeminister för dom inte tycker om ett ord som dom inte finner naturligt i sitt vokabulär?  Jag står fast vid det, jag kommer aldrig använda ordet hen eller henom i mina meningskonstrukt, sen kan den som vill kalla mig antifeminist om DENNE inte förstår bättre.
    It may be that your whole purpose in life is simply to serve as a warning to others.

Personligen använder jag båda, jag tror inte att mitt språk skadas av att använda flera ord. Och anklagelsen om antifeminism grundar sig vanligen på mer än att någon ogillar ordet "hen", vid de tillfällen jag har sett anklagelsen så har personen i fråga målat upp en bild av en feministmaffia som försöker radera kön och konspirera i största allmänhet. Jag har aldrig sett det tillskrivas någon som nöjt sig med att skriva " jag gillar inte det ordet så jag använder det inte"
  • PumpkinQueen
    Opcode skrev 2012-07-25 04:03:07 följande:
    Helt allvarligt, vi har kommit fram till följande för ca 98 sidor sedan. Dom som inte gillar Hen kan använda Denne istället och dom som gillar hen kan använda hen.

Det finns inget vettigt argument mot denne annat än att det är förknippat med maskulint genus, något som genomsnitt svensken undantaget dom aggressiva feminister som hävdar att hen är betydligt bättre bryr sig om. 
    Det är det som är så ironiskt, för samma argument används av motståndarna till att påstå att man inte är för jämlikhet. Och ska man sitta och träta om förbannade ord när man snackar jämlikhet så har det gått åt huvudet på folk. Vi har väl för helvete viktigare problem att lösa i landet och världen än att anklaga folk för att vara antifeminister för dom inte tycker om ett ord som dom inte finner naturligt i sitt vokabulär? 

Jag står fast vid det, jag kommer aldrig använda ordet hen eller henom i mina meningskonstrukt, sen kan den som vill kalla mig antifeminist om DENNE inte förstår bättre.
    Fast DENNE är en person av MANLIGT kön. Om man pratar om en kvinna säger man DENNA. Att säga DENNE är det samma som att säga HAN. Det är så klart ingen som säger att man måste tycka att det är dåligt att mannen ses som norm och kvinnan som någon slags undantag. Om man inte tycker att det är ett problem, så kan man så klart fortsätta att säga "han" om alla människor som man inte vet könet på. 

Självklart finns det större och viktigare problem. Men vad är det som säger att man inte får diskutera de små problemen också? Själv bryr jag mig inte ett dugg om folk använder hen eller inte. Det som retar mig är när folk väljer bort ordet för att de missförstått hur det används och varför.
  • Daddy  Cool
    PumpkinQueen skrev 2012-07-25 09:31:13 följande:
    Fast DENNE är en person av MANLIGT kön. Om man pratar om en kvinna säger man DENNA. Att säga DENNE är det samma som att säga HAN.
    Det är riktigt. "Den" är dock könsneutralt.
  • PumpkinQueen
    Daddy Cool skrev 2012-07-25 09:43:11 följande:
    Det är riktigt. "Den" är dock könsneutralt.
    Nja. Titta på följande mening: "Den som sa det han var det." Alltså menar man alltså den=han.

Förr skrev man ofta "han" när man riktade sig till folk i största allmänhet.
  • PumpkinQueen
    Daddy Cool skrev 2012-07-25 10:11:32 följande:
    Hen som sa det hen var det?
    Den som sa det den var det?

Säg vad du vill, jag är inte här för att diktera vilka ord som någon annan ska använda. Du får kalla alla för badboll om du så vill. Skrattande

Däremot vill jag gärna bidra till att folk får korrekt information, så att de själva kan bilda sig en uppfattning utifrån fakta -inte fördomar eller gissningar.
  • Daddy  Cool
    PumpkinQueen skrev 2012-07-25 10:16:44 följande:
    Säg vad du vill, jag är inte här för att diktera vilka ord som någon annan ska använda. Du får kalla alla för badboll om du så vill. Skrattande

Däremot vill jag gärna bidra till att folk får korrekt information, så att de själva kan bilda sig en uppfattning utifrån fakta -inte fördomar eller gissningar.
    Hmmm... dina inlägg är korrekt information och fakta, andras inlägg är gissningar och fördomar?

• PumpkinQueen
    Daddy Cool skrev 2012-07-25 10:30:42 följande:
    Hmmm... dina inlägg är korrekt information och fakta, andras inlägg är gissningar och fördomar?

Du välkommen att jämföra det jag skriver om grammatik med vad som står i valfri grammatikbok.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!