Jellybeanbaby skrev 2012-07-23 21:45:24 följande:
Personligen, så känns det som att man vill förleda ungdomar längs en farlig väg. Nämligen förleda de som är osäkra i sina identiteter / könsroller, att hjärntvätta dem en smula och få dem att "spela för det andra laget" .
Jag inser förstås att det här låter väldigt naivt, men vi kvinnor är av fysiologiska anledningar "det täcka könet" medan män har lättare att bygga muskler, så det har blivit så att män är "the breadwinner" alltså den som försörjer familjen till största del. Jag tror att våra skillnader i kön är fysiskt och psykiskt betingande. Om jag hade ett litet barn så skulle jag inte säga t ex "lilla Greta, du får vara preciiis vilket kön du vill!" av rädsla för att förvirra barnet.
Vi snackar alltså om en hal väg som vi leder unga inpå, "slippery slope" som man säger på engelska.
Grattis, du har gått på skitsnacket. Kvinnor är inte så mycket svagare än män. Faktum är att i större delen av världen gör kvinnor lika mycket, ibland mer, tungt fysiskt arbete än män. Så var även fallet i Sverige för bara hundra år sedan. Och - håll i dig nu - det är faktiskt precis så idag också! Tror du att byggarbetare släpar betongblock för hand? Knappast. Men tror du att barnskötare, äldrevårdare och sjuksköterskor har avancerade maskiner för tunga lyft? Nope.
Du har helt enkelt massivt fel, och det riktigt sorgliga är att du kommer vägra att se hur fel du har, enkom på att du är så paniskt rädd för att din världsbild inte ska stämma. Den som är könsförvirrad här inne är du.