• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • SystrarnaByller

Jag anser att trådstartaren HEN måste ha riktigt mycket fritid och vara ensam varg för att ens orka lägga ner tid på att hata ett bra ord.

• Plutteli
    Anonym skrev 2012-07-24 12:42:01 följande:
    Visst att språk ändrar sig men det är direkt superlöjligt att man skakalla någon för "hen" bara för att inte störa tex barnets "integritet" o att denne skall skyddas från att klassas in i han eller hon. Ta tex detta som exempel det var inte längesedan nån unge på tåget hade frågat en annan mamma om dennes unge var enpojke eller flicka nä då var det ju en hen... Ganska löjligt ävenom man skulle vara transa fångad i en en kvinnas/mans kropp så är man det somkönet är. Man är man eller kvinnainte en "hen". Det skulle vara som att man fårinte säga jag är 40 år gammal nä.. Jag är en "ålder"  min argument -Jag känner mig inte som 40 år gammal varför ska jag då ens påstå att jag är 40? Trots att jag ser ut som jag är 60..Nä åldrar kan man ju inte lita på det är ju inte så som man känner sig...
    Å de som inte är antingen man eller kvinna då? De som föds med en kombo av fitta och kuk, eller inget kön alls? De som inte känner sig som antingen eller? Eller de som BORDE ha utvecklats till pojkar i magen men inte gjorde det och därför har manlig kromosomuppsättning men en fitta (och ickefungerande äggstockar)?
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2012-07-24 18:00:43 följande:
    Ptja, de saker jag räknade upp var ganska så förhärskande från ca 1100 och framåt med undantag för peruker och korsetter och varierande höjd på klacken ;)

Nej nej, allt var konstant fram till 1968!!!! Flört
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • ljung och viol
    Hen låter löjligt. Men henom låter fan ännu värre. Kräks
  • CMM

Jag hatar inte ordet. Men dess flagranta anstrukenhet av genusflum och radikalfeminism får mig inte att uppskatta det mer. Inte hjälper det heller att en drös beskäftiga moraltanter på sedvanligt manér intar en "von oben"-inställning gentemot folk som inte råkar tycka som dem.

• Daddy  Cool
    Anonym skrev 2012-07-24 14:23:02 följande:
    "transa fångad i en kvinnas/mans kropp"?
    Transa fångad i hens kropp så klart!

• Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-24 11:29:10 följande:
    Grattis till att du säger emot dig själv...
    Nej. "Identifiera sig med" är inte sammma sak som "att veta vad man har för organ".
  • Opcode

Har vi kommit fram till något så här 99 sidor senare?

It may be that your whole purpose in life is simply to serve as a warning to others.
  • Dorian Ertymexx
    Opcode skrev 2012-07-25 00:27:23 följande:

Japp, att antifeministerna vägrar förstå de mest grundläggande, enkla förklaringar, för då måste de ju ändra åsikt gubevars.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Jellybeanbaby
    Opcode skrev 2012-07-25 00:27:23 följande:
    Nej. Vi har vetat sedan start att "hen" är ett gräsligt fult och onödigt ord.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!