Anonym skrev 2012-07-24 12:42:01 följande:
Visst att språk ändrar sig men det är direkt superlöjligt att man skakalla någon för "hen" bara för att inte störa tex barnets "integritet" o att denne skall skyddas från att klassas in i han eller hon. Ta tex detta som exempel det var inte längesedan nån unge på tåget hade frågat en annan mamma om dennes unge var enpojke eller flicka nä då var det ju en hen... Ganska löjligt ävenom man skulle vara transa fångad i en en kvinnas/mans kropp så är man det somkönet är. Man är man eller kvinnainte en "hen". Det skulle vara som att man fårinte säga jag är 40 år gammal nä.. Jag är en "ålder" min argument -Jag känner mig inte som 40 år gammal varför ska jag då ens påstå att jag är 40? Trots att jag ser ut som jag är 60..Nä åldrar kan man ju inte lita på det är ju inte så som man känner sig...
Å de som inte är antingen man eller kvinna då? De som föds med en kombo av fitta och kuk, eller inget kön alls? De som inte känner sig som antingen eller? Eller de som BORDE ha utvecklats till pojkar i magen men inte gjorde det och därför har manlig kromosomuppsättning men en fitta (och ickefungerande äggstockar)?