• Anonym (Galgar)

Osmaklig present

Hej.
    Jag fyllde år idag och fick en present av min man.
    Jag ska även passa på att säga att jag är gravid, och min man har under hela graviditeten motsatt sig till det. Han vill inte ha fler barn eftersom att han har 3 vid sidan om mig.

När jag öppnade paketet så hittade jag galgar och en flaska vin. Gråter Hur ska jag tolka detta? !

• Svar på tråden Osmaklig present
  • Jellybeanbaby
    Anonym (Galgar) skrev 2012-07-22 18:39:25 följande:
    Ju mer jag sitter här och funderar desto mer känner jag mig som en idiot för att jag gifte mig med honom från början och trodde att han och jag skulle kunna bilda familj. :(
    Han har sina barn här varannan helg och det enda han gör då är att klanka ner på dem och går runt och suckar. Han visar inget intresse i dem överhuvudtaget.

Jag är en sån idiot för att jag någonsin trodde att det här skulle gå...
    Usch vad trist! Stackare!

Det första man tänker på är ju att det var trådgalgar du fick och att de har fyllt en funktion som abortverktyg i forntiden, på den tiden då många kvinnor dog pga misslyckade abortförsök utförda på nån skitig bakgata.

Mannen låter särdeles oempatisk... jag kan inte förstå vilken sorts reaktion han förväntade sig...
  • Jellybeanbaby
    Juronjaure skrev 2012-07-21 22:28:22 följande:
    Det "skämtet" tycker jag bevisar att han är RIKTIGT STÖRD!!!
    Lutar åt det hållet. TS jag hoppas du
    1) gör slut
    2) inte behåller barnet
    3) försöker starta om ditt liv på nytt utan det svinet.
  • Jellybeanbaby

Wikipedia berättar att abort är/har varit en kontroversiell fråga globalt:

I det forna Sovjetunionen och dess satellitstater var både preventivmedel och aborter legala. På grund av bristen på preventivmedel användes aborter ofta istället för preventivmedel; många kvinnor har därför genomgått 8-15 aborter före 30 års ålder.

1920 - Lenin legaliserar abort i Sovjetunionen. 1935 - Island tillåter abort. 1936 - Stalin ändrar abortlagen i Sovjetunionen för att öka befolkningstillväxten. 1938 - Sverige tillåter en begränsad abort. 1967 - "Abortion Act" godkänns i Storbritannien (utom Nordirland). De amerikanska delstaterna Kalifornien och Colorado tillåter abort. 1971 - Abort ("Medical Termination of Pregnancy Act") legaliseras i Indien. 1973 - USA:s högsta domstol beslutar i målet Roe mot Wade att delstatsförbud mot abort under första och andra trimestern bryter mot konstitutionen. Abort under tredje trimestern godkänns om kvinnans läkare anser att en graviditet är skadlig för hennes hälsa. 1974 - Sverige tillåter abort fram till slutet på den 18:e veckan. 1988 - Frankrike legaliserar hormonpillret Mifepriston för att kvinnor själva lätt ska kunna avsluta en tidig graviditet i hemmet i stället för senare på sjukhus. 1993 - Polen förbjuder abort utom vid våldtäkt, incest, svåra missbildningar eller om graviditeten är livshotande för kvinnan. 2010 - Spanien tillåter abort fram till slutet på den 12:e veckan. Det görs uppskattningsvis 50 miljoner aborter i världen varje år. Av dessa är närmare 30 miljoner legala och nästan 20 miljoner är illegala abortingrepp. Uppskattningsvis dör 68 000 kvinnor varje år i samband med en illegal abort, vilket motsvarar ungefär 0,3 procent av de kvinnor som genomgår en illegal abort.
    /Wiki
  • Anonym
    Anonym (zandra) skrev 2012-07-22 18:30:20 följande:
    Usch vilken bitter människa du är "anonym"
    Väldigt svårt för mig att PEKA ut något för dig när jag sitter vid en helt annan dator än va du gör, lite svårt. 
    Men spela inte. Du påstår att anonym säger åt TS att vara tyst, VAR står det?
    Vilket inlägg?
    Citera!

ELLER så kan du i fortsättningen sluta påstå saker som inte är sanna.  Du verkar vara fruktansvärt bitter som inte missar en chans att hugga och dessutom ljuger dig blå för att få rätt.
  • Slagathor

Ta dig själv och ditt kära barn i magen och fokusera på Er. Det kommer gå hur fint som helst utan din man ska du se. Du kommer så småningom hitta kärleken. Kram

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Anonym (Galgar)
    Slagathor skrev 2012-07-22 19:38:10 följande:
    Ta dig själv och ditt kära barn i magen och fokusera på Er. Det kommer gå hur fint som helst utan din man ska du se. Du kommer så småningom hitta kärleken. Kram
    Tack så mycket för de snälla orden.
  • Anonym (-)
    Anonym skrev 2012-07-22 19:36:18 följande:
    Men spela inte. Du påstår att anonym säger åt TS att vara tyst, VAR står det?
    Vilket inlägg?
    Citera!

ELLER så kan du i fortsättningen sluta påstå saker som inte är sanna.  Du verkar vara fruktansvärt bitter som inte missar en chans att hugga och dessutom ljuger dig blå för att få rätt.
    Alltså suck. För det första: Jag tror det har blivit ett litet missförstånd, det är ingen som påstått att TS ska vara tyst, jag tror det "Anonym (zandra)" försökte säga var att "Anonym" skulle vara tyst för att denna person bara kommer med irriterande inlägg.
    För det andra undrar jag varför det hela tiden ska bli sånt jävla tjafs i alla trådar? Om ni inte kan stötta och ge råd till TS så tycker inte jag att ni har något här att göra.

TS, jag tycker du ska lämna men om du inte vill göra abort så ska du inte behöva det, jag tror inte du skulle ha några problem med att få ensam vårdnad och att du skulle klara dig jätte bra ensam med din lilla bebis. Och sen hittar du en vettig och omtänksam man att leva resten av livet med. Lycka till och stor kram till dig! 
  • buffybuffy

Du har ett liv i dig nu, behåll och gör inte abort för att han vill, hur mycket han än gnäller, du kommer kanske aldrig förlåta dig om du gör abort mot din vilja, ta hand om dig och barnet i magen och starta ett eget liv. kram

• Vildblomman

Vill du inte fortsätta leva med honom gör inte det. Annars får ni gå till en rådgivare.
    Det inte okej att kalla dig för dum i huvudet för att du inte uppskattade skämtet. Jag undrar vad han menade egentligen med presenten..

Svar på tråden Osmaklig present