• Anonym (Galgar)

Osmaklig present

Hej.
    Jag fyllde år idag och fick en present av min man.
    Jag ska även passa på att säga att jag är gravid, och min man har under hela graviditeten motsatt sig till det. Han vill inte ha fler barn eftersom att han har 3 vid sidan om mig.

När jag öppnade paketet så hittade jag galgar och en flaska vin. Gråter Hur ska jag tolka detta? !

• Svar på tråden Osmaklig present
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-22 15:28:49 följande:

Tänk så förfärligt sorgligt det skulle vara om det visade sig att allt var ett missförstånd! Att mannen köpte galgarna pga att TS kanske klagat på att "jag har så ont om galgar till mina kläder". Vem har inte varit med om att det fattas galgar i garderoben?! Det kanske var en finare sort av trä dessutom? Tror det är ovanligt att killar känner till att galgar användes vid aborter förr - min man gjorde INTE det när jag frågade.

Sen vinflaskan. Ok, lite olämpligt, det kan jag hålla med om.. Men TÄNK om det är en finare Bordeaux för lagring, tänkt att öppnas om några år när barnet är fött och har ammats klart? För att fira barnet liksom? Jag menar, det är bara en tanke. Killar kan ha otroligt dålig smak i bland när det gäller presentval, men det behöver inte betyda att det ligger ren och skär ondska bakom. Och gör det det, då ska man inte ens skaffa barn med göken. Inte heller stanna i förhållandet. 

TS: FRÅGA honom vad syftet var med galgarna och vinet. Du blir kanske överraskad av svaret? 
    Läste bakåt, såg att TS frågat om presenterna, fått svaret det var ett skämt! Nåja, där föll min lilla teori.. då är det DUMPA som gäller. Så usel humor borde vara kriminellt! Så gör man inte mot en gravid kvinna som är extra känslig pga gravidhormoner, som väntar ens barn. Usch och fy vilka puckon det finns...
  • Kattdamen
    Anonym (Galgar) skrev 2012-07-22 10:37:00 följande:
    Jag vill inte göra abort.
    Det är inte försent, jag är i vecka 12 + 1, men för senare aborter så måste man väl ha större skäl?
    Och jag vill verkligen ha ett barn. Jag är rädd att jag annars blir barnlös resten av livet.  
    Du är beredd att dela föräldraskapet med denna mannen då? Lämna över barnet till honom?
    En kopp te, tack.
  • Loriyana
    Anonym skrev 2012-07-22 15:17:23 följande:
    Precis det jag tänkt också. Den sortens kunskap är ju på väg att försvinna och det är inte sådär solklart att man vet hur eller vad en abortör gjorde. jag vet definitivt inte i detalj utan har bara rätt vaga uppfattningar om det.

Klart att det kan ha varit ett erbjudande (men varför i allsin dar så trista )
    Skämt åsido så kan jag förstå att TS överreagerar men inte de som svarar i tråden. De flesta svarar bortanför vett och sans med att vråla DUMPA.

Jag tycker att man kan förvänta sig en hel del av varandra men som vanligt stavas det dialog. Har en bekant som alltid fick gummistövlar från ÖB varje år hon fyller år. Varje år.  Eller en annan som alltid får några diskborstar och inget annat. Det gemensamma var att de har en mycket dålig kommunikation.

Jag skulle bli skitsur om jag fått nåt sånt som TS oavsett om jag är gravid eller inte. Å andra sidan är min man mycket klar över det. Han har gått på pumpen en gång men bränt barn skyr elden eller vad man brukar säga.

Jag antar att du inte har barn, för annars skulle du inte säga att det är OK att vara tillsammans med någon som hotade att döda ditt barn. Om din man gav dig en laddad pistol med en lapp "använd detta på vårt/våra barn så blir vi äntligen fria"...hade du tyckt det var ok? Hade du sett det som "ett kul skämt"? Jag hoppas verkligen inte det för då är du sjuk.

Det är en JÄKLIGT stor skillnad på ett par gummistövlar och ett hot om att döda ens barn!  
  • Loriyana
    Kattdamen skrev 2012-07-22 15:35:12 följande:
    Du är beredd att dela föräldraskapet med denna mannen då? Lämna över barnet till honom?

Hon behöver inte dela föräldrarskapet med denna mannen. Om hon flyttar ifrån honom innan barnet föds så kan hon få ensam vårdnad.
  • Anonym
    Loriyana skrev 2012-07-22 16:17:38 följande:
    Jag antar att du inte har barn, för annars skulle du inte säga att det är OK att vara tillsammans med någon som hotade att döda ditt barn. Om din man gav dig en laddad pistol med en lapp "använd detta på vårt/våra barn så blir vi äntligen fria"...hade du tyckt det var ok? Hade du sett det som "ett kul skämt"? Jag hoppas verkligen inte det för då är du sjuk.

Det är en JÄKLIGT stor skillnad på ett par gummistövlar och ett hot om att döda ens barn!  
    Men ta och kamma till dig!

Bara för att man inte delar åsikter betyder det inte att man inte delar erfarenhet. Ditt försök till maktspråk är mer än löjligt för DIN del, har du verkligen inga argument att komma med?

Stövlarna kan du inte rycka ur sitt sammanhang, att du gör det betyder att du saknar läsförståelse.

Som jag sa, kunskapen om galgar och vad de användes för är en utdöende kunskap vilket du hade vetat om du hade haft kontakt med yttervärlden.

Och jämförelsen med pistolen är som pricken över i:et, löjligt och totalt irrelevant. Så löjligt att det inte är värd att bemötas.

Gör om gör rätt, slipa på din debatteknik och läsförståelse och återkom när du har vettiga argument.
  • Anonym
    Loriyana skrev 2012-07-22 16:18:15 följande:
    Hon behöver inte dela föräldrarskapet med denna mannen. Om hon flyttar ifrån honom innan barnet föds så kan hon få ensam vårdnad.
    Man GÖR det när man får barn tillsammans. Jag har inte uppfattat att TS använt sig av en okänd spermadonator i danmark men det har du. Peka ut var det står i klartext.
  • Nicole 319

Det jag undrar i sammanhanget är varför TS som uppenbarligen vill ha egna barn över huvud taget gifte sig med mannen som inte ville ha fler barn? Barnfrågan känns ju som en ganska relevant grej att vara överens om när man inleder ett förhållande...

• Anonym (Galgar)
    Nicole 319 skrev 2012-07-22 17:19:26 följande:
    Det jag undrar i sammanhanget är varför TS som uppenbarligen vill ha egna barn över huvud taget gifte sig med mannen som inte ville ha fler barn? Barnfrågan känns ju som en ganska relevant grej att vara överens om när man inleder ett förhållande...
    Han har alltid sagt att han vill vänta innan, det var inte förrän jag blev gravid som han sa att han absolut inte ville ha fler barn. :(
  • Anonym (zandra)

Jag blir fruktansvärt irriterad över allt "anonym" kommer med och tycker du ska vara tyst.
    Tror du TS ens skulle skriva detta inlägg om det var så att hon önskat sig eller klagat över att det är få med galgar, då kunde hon kanske förstå att det kunde kommit därifrån.
    Jag frågade min man om han visste att galgar användes vid abort förr i tiden och svaret var JA! 
    Jag som själv har egna barn blir väldigt ledsen att läsa detta och kan inte förstå hur en man kan sjunka så lågt.     

• Anonym
    Anonym (zandra) skrev 2012-07-22 18:10:13 följande:
    Jag blir fruktansvärt irriterad över allt "anonym" kommer med och tycker du ska vara tyst.
    Tror du TS ens skulle skriva detta inlägg om det var så att hon önskat sig eller klagat över att det är få med galgar, då kunde hon kanske förstå att det kunde kommit därifrån.
    Jag frågade min man om han visste att galgar användes vid abort förr i tiden och svaret var JA! 
    Jag som själv har egna barn blir väldigt ledsen att läsa detta och kan inte förstå hur en man kan sjunka så lågt.     
    VAR står det att TS ska vara tyst? Vilket inlägg?
    Peka.
    OM du har läst hela tråden så framgår det att långt ifrån alla känner till det. Att din man gör det betyder inte att ALLA gör det.
Svar på tråden Osmaklig present