Loriyana skrev 2012-07-22 16:17:38 följande:
Jag antar att du inte har barn, för annars skulle du inte säga att det är OK att vara tillsammans med någon som hotade att döda ditt barn. Om din man gav dig en laddad pistol med en lapp "använd detta på vårt/våra barn så blir vi äntligen fria"...hade du tyckt det var ok? Hade du sett det som "ett kul skämt"? Jag hoppas verkligen inte det för då är du sjuk.
Det är en JÄKLIGT stor skillnad på ett par gummistövlar och ett hot om att döda ens barn!
Men ta och kamma till dig!
Bara för att man inte delar åsikter betyder det inte att man inte delar erfarenhet. Ditt försök till maktspråk är mer än löjligt för DIN del, har du verkligen inga
argument att komma med?
Stövlarna kan du inte rycka ur sitt sammanhang, att du gör det betyder att du saknar läsförståelse.
Som jag sa, kunskapen om galgar och vad de användes för är en utdöende kunskap vilket du hade vetat
om du hade haft kontakt med yttervärlden.
Och jämförelsen med pistolen är som pricken över i:et, löjligt och totalt irrelevant. Så löjligt att det inte är värd att bemötas.
Gör om gör rätt, slipa på din debatteknik och läsförståelse och återkom när du har vettiga argument.