• Anonym (Galgar)

Osmaklig present

Hej.
    Jag fyllde år idag och fick en present av min man.
    Jag ska även passa på att säga att jag är gravid, och min man har under hela graviditeten motsatt sig till det. Han vill inte ha fler barn eftersom att han har 3 vid sidan om mig.

När jag öppnade paketet så hittade jag galgar och en flaska vin. Gråter Hur ska jag tolka detta? !

• Svar på tråden Osmaklig present
  • Anonym (Förbannad)
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-31 15:39:59 följande:
    Fel. Stålgalgar = forna tiders abort"läkare" i gränderna. Många kvinnor mötte sin död på det sättet, så visst kan man säga att det är "död" men jag tror du tänker på "galgbacken".

Från answers.com

-What is a coat hanger abortion?

-When a pregnant woman bends open a coat hanger and sticks it up her vagina and agitates the fetus sac inside. The body then thinks something is wrong and aborts the baby.

This is very dangerous and should not be done.
    Jag menar det med att hängas på galgen osv. 
    Galge är något som kopplas till död.
    Vare sig det har med hängning, abort eller dylikt att göra. 
  • Jellybeanbaby
    Anonym (Förbannad) skrev 2012-07-31 15:49:07 följande:
    Jag menar det med att hängas på galgen osv. 
    Galge är något som kopplas till död.
    Vare sig det har med hängning, abort eller dylikt att göra. 
    Jaja. Precis. Men kommer nån till mig med lackade trägalgar till min yttergarderob i hallen så blir jag ju inte sur.

Det var ju kombinationen stålgalgar & vin som uttalade meddelandet "jag vill att du får missfall eller gör abort".
  • Juronjaure
    Anonym (Galgar) skrev 2012-07-23 15:39:53 följande:
    Jag har insett nu att han inte är något att ha. :( Jag tänker inte vara tillsammans med en person som inte verkar ha någon respekt för mig överhuvudtaget. 
    Skönt att höra. Hur går det för dig?
  • Anonym (Galgar)

Det har gått bra med mig. Jag är fortfarande gravid och planerar på att föda mitt barn. Jag tackar för stödet jag har fått här. :)
    Galgarna hamnade i sophinken och vinet gjorde jag och vänninan sås på. 

• elinaehn

Härligt. Du är ni gifta? Funderar på om han direkt anses vara far eller om han ska bekräfta faderskapet? Frågar för han låter inte som mannen att ha gemensam vårdnad med? Messa mig privat om du vill prata lite juridik, det lilla jag kan. Var rädd om dig.

• Randi S

Vilket jävla as!
    Visa saker skojar man inte om!

• Dragonball
    Anonym (Galgar) skrev 2012-07-23 15:39:53 följande:
    Jag har insett nu att han inte är något att ha. :( Jag tänker inte vara tillsammans med en person som inte verkar ha någon respekt för mig överhuvudtaget. 
    Bra, stick därifrån. Skulle aldrig prata med kräket igen. 
  • Jellybeanbaby
    Dragonball skrev 2012-09-25 02:46:19 följande:
    Bra, stick därifrån. Skulle aldrig prata med kräket igen. 
  • hlie
    När man är ihop med någon. då är det viktigt med så mycket ! 
    Och även att man har -samma mål i livet- annars kommer det knappast funka.
    Även om man älskar varann, så är det inte tillräckligt när man vill gå olika håll.

Så, vill han inte ha barn men du vill ha barn och dessutom är gravid.
    DÅ är han inte RÄTT man för dig.
    Och sen att han ger dig en flaska vin, när han vet att du EJ få dricka som är med barn, det är
    ju bara för jävligt säger ja bara. Och man kan inte säga " han ville väl vara snäll, ge dig en present "
    Ja, men han har 3 barn sen tidigare och VET att man inte får dricka under graviditet.

Så tänk iallafall på det jag skrev först. kram !  
Svar på tråden Osmaklig present