• Anonym (Galgar)

Osmaklig present

Hej.
    Jag fyllde år idag och fick en present av min man.
    Jag ska även passa på att säga att jag är gravid, och min man har under hela graviditeten motsatt sig till det. Han vill inte ha fler barn eftersom att han har 3 vid sidan om mig.

När jag öppnade paketet så hittade jag galgar och en flaska vin. Gråter Hur ska jag tolka detta? !

• Svar på tråden Osmaklig present
  • Anonym (my)
    Anonym (Galgar) skrev 2012-07-21 22:23:02 följande:
    Han säger att det bara var ett skämt, men jag mår jättedåligt nu. Det känns jätteelakt att skämta på det viset. Rynkar på näsan
    Det där var fanken inget skämt, men dåligt var det. Det kan jag ge honom. Ganska läskigt också. Jag skulle nog inte våga var mer med den mannen ....
  • Baloo81

Jag berättade för min man vad din sambo hade gett dig. Och han blev chockad och upprörd och han är inte sån som reagerar annars. Vi tycker att du ska lämna honom och tänka på dig och ditt kommande barn. Du kommer hitta kärleken. Det gjorde jag.

• maaammaaa

Jasså mannen beteer sig så för att du ska inse att du inte vill ha barn med honom....och ser till att andra stöder en abort så får han sin vilja fram....eller?

Jag hade behållit barnet. Han vill ju inte ha barn så då måste han väl inte ha umgängesrätt heller. Kan man inte avsäga sig sådant? Man kan väl inte tvinga någon att inte skaffa barn. Har man regelbundet sex med en kvinna  ska man vara beredd på att det KAN bli barn.

• Nafreyu

...Är det här sant? I så fall ifrågasätter jag din man som person. En riktig man beter sig som vuxen och pratar om problemen och viljan att inte skaffa fler barn. Eller det kanske ni har gjort, jag vet inte hela historien. Hur som helst är det väldigt smaklöst.

• Anonym (Förbannad)
    Anonym (=O) skrev 2012-07-22 14:43:54 följande:
    Det jag funderar på är om ens hennes man tänkte så???
    Han kanske inte ens vet att de var de förr? Han är ju man liksom, tänkte han en så långt?
    Kanske sprang förbi ett bra galgar erbjudande?? 
    Galge är synonym för död. Det är ingen hemlighet. 

Han visste om det.  
  • Pallas

Shit, vad creepy! Hoppas det går bra för dig i fortsättningen, och att han inte ställer till med trassel om du lämnar.

• Jellybeanbaby
    Anonym (Förbannad) skrev 2012-07-31 15:33:13 följande:
    Galge är synonym för död. Det är ingen hemlighet. 

Han visste om det.  
    Fel. Stålgalgar = forna tiders abort"läkare" i gränderna. Många kvinnor mötte sin död på det sättet, så visst kan man säga att det är "död" men jag tror du tänker på "galgbacken".

Från answers.com

-What is a coat hanger abortion?

-When a pregnant woman bends open a coat hanger and sticks it up her vagina and agitates the fetus sac inside. The body then thinks something is wrong and aborts the baby.

This is very dangerous and should not be done.
  • Jellybeanbaby

jag skrev fel, menade "abort"verktyg""

Svar på tråden Osmaklig present