• Anonym (Galgar)

Osmaklig present

Hej.
    Jag fyllde år idag och fick en present av min man.
    Jag ska även passa på att säga att jag är gravid, och min man har under hela graviditeten motsatt sig till det. Han vill inte ha fler barn eftersom att han har 3 vid sidan om mig.

När jag öppnade paketet så hittade jag galgar och en flaska vin. Gråter Hur ska jag tolka detta? !

• Svar på tråden Osmaklig present
  • Miss P71

Hade jag fått en sådan present av min sambo. Hade jag frågat han rakt ut vad han menar med presenten. Och hade det varit vad jag trott hade jag sagt till han att han ahde kunnat packa sin jävla saker och dra..

• Anonym (Galgar)

Tack för alla kommentarer.
    Jag sov över hos min vän inatt, och vaknade upp med en massa missade samtal och sms. Han kallar mig dum i huvudet och att jag överreagerar för minsta lilla.
    Jag  har sagt till honom att han ska vara ute ur lägenheten senast i morgon.

Tycker ni att jag överreagerar?  

• elinaehn

Stå fast!! Frågan är om du kan komma undan att han får bekräfta faderskap. Vet inte om
    Man vill ha gemensam vårdnad med den mannen? Kolla noga dina möjligheter före du tar sånna avgörande steg. Och nej du överreagerar inte!!

• Maho81

Kallar han DIG dum i huvudet när det är HAN som är ett vidrigt as? =O Vilket härligt underbar människa du ska ha barn med, först presenten och sen blir du kallad dum i huvudet. Verkligen underbart. NEJ du överreagerar inte, vem vet vad idioten hittar på nästa gång...?

• Hallonet

Jag tycker inte du överreagerar. Det där var bland det värsta jag läst... Jag skulle aldrig mer känna ngn tillit till en sådan person, både tilliten och respekten skulle vara som bortblåst efter ett sånt "skämt" som han kallar det, så nej... Jag skulle göra som du, def göra slut på hela relationen!

• Anonym

JA du överreagerar eftersom han inte visste något om graviditeten.
    Varför törs du inte stå för att DU vill göra slut?

• Juronjaure
    Anonym (Galgar) skrev 2012-07-22 10:13:08 följande:
    Tack för alla kommentarer.
    Jag sov över hos min vän inatt, och vaknade upp med en massa missade samtal och sms. Han kallar mig dum i huvudet och att jag överreagerar för minsta lilla.
    Jag  har sagt till honom att han ska vara ute ur lägenheten senast i morgon.

Tycker ni att jag överreagerar?  
    Du överreagerar INTE. Om du tvivlar på att gå för egen skull, så gör det för barnets. Om han är beredd att göra så här mot sitt barns mamma så vill jag inte tänka på vad han skulle kunna göra mot barnet (som han inte vill ha). Han förtjänar inte en sekund till av din uppmärksamhet.

Lycka till, och grattis till graviditeten!
  • Kattdamen

Är det försent för abort? Jag hade gjort en, bara för att slippa honom.

En kopp te, tack.
  • Anonym (Galgar)
    Kattdamen skrev 2012-07-22 10:18:29 följande:
    Är det försent för abort? Jag hade gjort en, bara för att slippa honom.
    Jag vill inte göra abort.
    Det är inte försent, jag är i vecka 12 + 1, men för senare aborter så måste man väl ha större skäl?
    Och jag vill verkligen ha ett barn. Jag är rädd att jag annars blir barnlös resten av livet.  
  • Kaisa1990
    Anonym skrev 2012-07-22 10:17:57 följande:
    JA du överreagerar eftersom han inte visste något om graviditeten.
    Varför törs du inte stå för att DU vill göra slut?
    Det står ju att han har motsatt sig det under hela graviditeten, då är det ju klart att han visste om det.
Svar på tråden Osmaklig present