• maddienixy

Fulaste namnen

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

• Svar på tråden Fulaste namnen
  • SecretMe

Alla pojknamn som slutar på us.
    Linus, Pontus, Hampus och Rasmus.
    Undantag för Marcus.

Ogillar också Patrik, Kevin, Liam, Kian och alla hittepånamn.

Tjejnamn jag ogillar är Julia (Påskia?), Josefin, Märta, Tora och Elsa.

• fluu
    LillyP skrev 2015-05-30 09:49:58 följande:
    Majken och Boy? Usch!!!!

Jag har en människa i min närhet med otroligt dålig smak som döpte sin första son ganska "normalt", något år senare fick denna lilla pojk en bror som passande nog fick det fruktansvärt vidriga namnet Bror. Alltså vad fan!?
    Jag tycker att det är fint ändå. Låter mjukt och vackert. Vanligt förr.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Gemmadahl

Jag tycker att de värsta namnen e:

*ida

*liv

*maja

*klara

*solbritt

*tova/tove

*ulla (det rimmar)

*ester

*sigrid

*birgitta

*siri

*isa

*birger

*karaten (kan inte stavelsen)

*benjamin

*kalle

*johnatan

*casper

*fanny (engelskan)

*opel

*roger

*ragnar

*ove

*love (engelskan)

*ernst

Det kanske bara e jag som tycker detta men isånnafall måste ni inte bry er!????

• Denduintevet

Jag tycker att det är ett roligt tema att prata om men ändå JÄVLIGT taskigt för mång som man nämner kan ju se det man skriver och egentligen är det ju inte roligt för dom! Ingen har ju nämnt mitt namn vad jag har sett men ändå kan jag förstå att man blir lite ledsen

• LillyP
    Denduintevet skrev 2015-07-03 19:49:44 följande:

Jag tycker att det är ett roligt tema att prata om men ändå JÄVLIGT taskigt för mång som man nämner kan ju se det man skriver och egentligen är det ju inte roligt för dom! Ingen har ju nämnt mitt namn vad jag har sett men ändå kan jag förstå att man blir lite ledsen

Visst kan det kännas lite tråkigt. Jag väntar en flicka och har nästan säkert bestämt namn, det finns inte med här med mitt andra hands val om första inte känns rätt är det en som nämnt.

Inte super kul men man måste ju förstå att folk tycker olika :)

Och det är ju precis det tråden är till för, att tycka :)
  • DenNamnbitne

Denna kategori finns det skäl att återkomma till. Inte för att det egentligen berör mig så mycket, det är mycket roligare att göra listor med vackra namn. Men det är lite häftigt att många av de namnen som folk radar upp som fula är bland mina favoriter och på samma sätt är ju mina fulnamn andras favoriter. 

Här är några namn jag ogillar

Helene
    Melissa
    Vanessa
    Samantha
    Rut
    Estelle
    Bianca
    Bella
    Angelika
    Gabriella
    Chloe

Liam
    Oliver
    Neo
    Vincent
    Rex
    Jamie
    Tiger
    Örjan
    Kevin

Oftast är namn jag tycker är fula namn som jag tycker passar dåligt på svenska. I andra sammanhang kanske de är fina. 

• MsFry

Amerikanska/engelska namn på svenska barn är sällan snyggt (typ Stephanie Svensson).

I övrigt ogillar jag trendnamnen i stil med Tindra, Elda, Vilda etc. Jättegulliga namn när barnet är 7 år men kanske mindre passande på en vuxen människa som inte tindrar det minsta.

Det absolut gräsligaste jag sett är nog Tiara Larsson (en av prinsessan Sofias brudnäbbar var det va?). Jösses....

• Mormorsrutan3
    MsFry skrev 2015-07-05 11:39:03 följande:

Det absolut gräsligaste jag sett är nog Tiara Larsson (en av prinsessan Sofias brudnäbbar var det va?). Jösses....

Jag tänkte det också. Det var gräsligt hemskt. Det var ju ytterligare en spik i kistan för Sofia och hennes släkt och vänkrets - hela hennes sida - så att säga. Det skulle ju ha varit helt otänkbart att kungaparet, eller deras barn i sin tur, namngett sina barn på motsvarande knasiga nivå... 
  • Tindrasmatte

Flera av de namn som jag funderar över finns med här, och utöver det tycker jag att jag har fått många tips på namn som jag tycker om ^^

Det är en rolig ide och vem bryr sig igentligen vad andra tycker om ens namn? Det speglar ju inte vem man är som person.

En klok poäng här är ju dock att barnet ska ha sitt namn resten av sitt liv, det ska passa även som 20-40-60-80-åring. Dock har ju trenden varit "gulliga" namn så när den generationen blir äldre kommer det ju vara normen.

Döp era barn till något ni tycker om - det löser sig :)

• Tindrasmatte

Jag ska bidra med de jag inte gillar också:

Hulda, Beata, Trulsa (och andra namn som jag förknippar med häxor ^^)

Svar på tråden Fulaste namnen