• maddienixy

Fulaste namnen

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

• Svar på tråden Fulaste namnen
  • emmak

Nejzi.
    Många av de namnen du skrev är ju jättefina!
    Hugo, Elsa, Tage, viola, Vidar, Malte t.ex!

Namn som tiffany, stefanie, vanessa t.ex däremot tål jag inte. Låter väldigt wt i mina öron.
    Andra namn jag avskyr är: Pär, bärta, Märta, gun, Gunilla, Kerstin, Gunnar, Göran :)

• Jennifer 060828

Vad säger vi om Jennifer då?

• Colisa
    PolyPond skrev 2012-05-17 18:00:02 följande:
    Jamie är jättefint, tycker jag, som gillar England.

Jag tror att många tycker illa om namn som dessa ovan för att det är trendigt att tycka de är fula, mer än att de har en taskig ljudbild. Folk är så osjälvständiga.
    Jamie har jag aldrig gillat, det var någon i något gammalt utländskt tv-program som hette det och jag tyckte det var jättestörande när jag insåg att det var namnet på en kille. Var väl i 12-årsåldern och hade aldrig stött på det förut, tyckte det såg ut som ett typiskt flicknamn och kan inte förlika mig med att en karl skulle heta så...

Har alltid tyckt att Maud är väldigt konstigt och fult.

Bland namn som verkar populära nu har jag oerhört svårt för Tyra, tycker det är ett förskräckligt namn.
  • catwinter

Vilgot är det absolut värsta namn jag vet.

Det är till och med värre än Ture, Sture, Gösta och Torkel.

• liliou

De namn som jag tycker är fula och tänker stackars barn när jag hör: Kevin, Tindra, Philip och diverse porrskådisnamn som Melissa, Alicia osv.

• catwinter
    Jennifer 060828 skrev 2012-05-19 01:19:19 följande:
    Vad säger vi om Jennifer då?
    Det är jättefint! :)

Tyvärr associerar jag det själv till min kusin som har en dotter som heter Jennifer. Han är kvinnomisshandlare. Fy fan, jag har aldrig tyckt om honom. Jag kände väl på mig det från början. Jag började hata honom redan när  jag bara var några år och han var typ 12. Otrevligaste karl jag någonsin träffat.
  • Ceja80

Jag tycker namn som Kian, Kevin, Destiny, Stephanie, Tiffany, Cassandra osv bara skriker WT. Pojknamn som slutar på Y går också bort minus Henry och kanske Harry som jag tycker är lite sött. Och värre blir det om man försöker sig på -IE, som Timmie, huuu! Mitt absoluta skräcknamn är annars Truls. Hur kan man kalla sitt barn det? Ska det inte bli en vuxen person? Som ska söka jobb? "Hej jag heter Truls, snälla ta mig på allvar!?" Herregud! Ungefär i stil med Norpan som någon nämnde tidigare.

Svar på tråden Fulaste namnen