• maddienixy

Fulaste namnen

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

• Svar på tråden Fulaste namnen
  • puss
    mimmimut135 skrev 2014-06-28 11:44:58 följande:

Rolig tråd. Fulaste namnen jag vet är Rutger, Helga, Rakel, Conny och allmänt dubbelnamn som Ann-Christin, Ulla-Greta, Hjärt-Ove och så vidare. Jag gillar vackra och mycket ovanliga namn. Skulle aldrig välja ett namn till mina barn som låg på topplistan. Drömmer

Hjärt-Ove??
  • Juliapulia

Morgan, Gösta, Urban, bert, Berta, Göran, Nils, Nilsen, Maggan, ia, pippi, ulf, Uffe, görta, Olle, bagge, Magda, Lotta

Andra roliga namn:

Krispan

Krispen

Svampis

Majseflis

Svampen

Osten

Skinkråttan

Kamelosten

Pungkakan

Vaniljkuken

Lortan

Pippitåsvamp

Bondeclara

Rumphakan

Snorvalpen

Snorskinkan

Älgpung

Häststövel

Brittfitt

Bärtfjärt

Bambiegurkan

Gurktrosan

Grodtupp

Snormamut

Fiselisa

Salladen

Tomaten

Tratten

Mjukbrallan

Fnatten

Kissekuk

Kliford

• catwinter

Åke? Det tycker jag är typ världens häftigaste namn. Jag älskar det!  Det har pondus och får en att haja till. Här blir det åka av, liksom... :D

Om jag skulle få en lillebror till min dotter (osannolikt eftersom jag är 39 utan partner)  skulle det nog bli Alfred, eftersom jag älskar det namnet... men kanske, kanske Åke. Om jag vågade. :P

• O Z

Jennifer, Tindra, Cassandra, Engla, Gunlög, Gunnel, Majken, Agneta, Jeanette...

Östen, Örjan, Jörgen, Jöns, Björn, Eddy, Kevin...

• Fjonkis
    catwinter skrev 2014-09-26 00:01:31 följande:

Åke? Det tycker jag är typ världens häftigaste namn. Jag älskar det!  Det har pondus och får en att haja till. Här blir det åka av, liksom... :D

Jag älskar också namnet Åke. Var nära att våran son fick det namnet.

Namn jag avskyr är, cassandra, Bror, Torbjörn, Patricia, Ulrika, Ulla, Urban, Liam, William, Vilgot, Algot, Vincent, Bert, Agne, Tuva-Li, Conny, Jane, tindra, Sandra, Frida, Filip, Ola, Jonny, Karl, Lexus, Joakim, Kim, Britta, Monika, Gullvi, melissa, Melinda, Sverker, Jerker, Fredrik, Jennifer, Lucas, Julia, Ebba, Miranda, Cindy, chanelle, engla, Petronella, Love, Loke, Therese, Haylie, Dick. De var de jag kom på som är gräsliga nu på rak arm.

Så fult när man hör folk som döpt sina barn till amerikanska namn och svenska efternamn.

Vet flera stycken tex Zoe Jönsson, Haylie Hagström, och Jamie Andersson, klingar inget fint alls.
  • MinoosMami

För vanliga namn blir fula tillslut.. Typ som tindra engla-Li saga Liam william Vincent..mm

Svar på tråden Fulaste namnen